کلاس درسی به نام «سفر»

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی

کلاس درسی به نام «سفر»

کلاس و درس و دانشگاه یکی از راه‌های آموزش است اما تقریباهمه می‌دانیم که تنها فضای یادگیری نیست و رویدادهای واقعی زندگی آموزنده‌تر از فضاهای آکادمیک محسوب می‌شوند. بسیاری از ما مسائلی را از زندگی آموخته‌ایم که در هیچ کلاس مدرسه یا دانشگاهی آموزش داده نمی‌شوند.

برخی از این آموزه‌ها در خلال سفرها صورت می‌پذیرند. در طول سفر انسان با مسائل گوناگونی مواجه می‌گردد که در وجوه مختلف زندگی‌اش تاثیر دارد و حتی ممکن است به ایجاد تحول روحی منجر گردد. برای اینکه شما هم با ما هم‌عقیده شوید، توصیه می‌کنیم در ادامه‌ مطلب دلایل این ادعا را مطالعه کنید.

یادگیری زبان

1-w900

به‌واسطه‌ی سفرهای برون‌مرزی مجبور می‌شوید زبان کشور مقصد یا زبان بین‌المللی انگلیسی را بیاموزید. این امر نه‌تنها موجب ارتقاء سطح دانش شما می‌شود، بلکه قادر خواهید بود با مردم محلی نیز هم‌صحبت شده و با فرهنگ و اعتقادات آن‌ها بیشتر آشنا شوید. بااینکه کلاس‌ها، کتاب‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری برای آموزش زبان وجود دارد، اما بدون شک هیچ‌کدام به‌اندازه قرار داشتن در محیط نمی‌تواند به شما در یادگیری زبان دیگر کمک کند. به‌واسطه‌ی معاشرت با مردم، مهارت‌های گفتاری و شنیداری خود را می‌توان ارتقاء داد.

با فرهنگ‌های دیگر آشنا می‌شوید

2-w900

در طول سفر به کشورها و حتی شهرهای دیگر، شاهد فرهنگ‌ها و اعتقادات متفاوت مردم خواهید بود که بدون شک جذابیت بسیار زیادی دارد. به‌واسطه این تفاوت، با انواع اتیکت‌های رفتاری، آداب‌ورسوم غذایی و سبک‌های زندگی‌اشنا خواهید شد. حتی می‌توانید متوجه شوید روابط عاطفی و عاشقانه مردم دیگر کشورها چگونه است و مردم برای احترام به یکدیگر از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند.

آموزش صرفا برای این نیست که مسائل تازه‌ای در زندگی بیاموزیم، بلکه می‌تواند به بهبود شرایط کمک شایانی نماید. آگاهی از تفاوت فرهنگ‌ها، عقاید و باورها موجب می‌شود تا در زندگی تعادل و انعطاف بیشتری از خود نشان دهیم و به این امر واقف شویم که همه لزوما شبیه هم نیستند.

تاریخ را می‌آموزید

3-w900

شاید در فضای آکادمیک در مورد رویدادهای بزرگ تاریخی زیاد خوانده و شنیده باشید و امتحانش را هم پاس کرده باشید، اما با سفر خودتان می‌توانید ساختمان‌ها و مکان‌های تاریخی را از نزدیک مشاهده کرده و آنچه در کتاب‌ها نوشته‌شده است را از نزدیک ببینید و لمس کنید.

هنگامی‌که در خیابان‌ها قدم می‌زنید، از موزه‌ها بازدید می‌کنید و در گالری‌ها به تماشای آثار هنری می‌ایستید، تمامی تاریخ کشور مقصد در جلوی چشمان شما قرار دارد.

در مورد دنیای کنونی می‌آموزید

4-w900

به‌واسطه سفر نه‌تنها با پیشینه‌ی شهرها و کشورهای مختلف آشنا می‌شوید، بلکه می‌توانید از رویدادهای حاضر در حوزه‌ی سیاست و اقتصاد و هنرهای معاصر آنجا نیز آگاهی کسب کنید. تمامی اطلاعات ما در مورد وضعیت کشورهای دیگر به مواردی است که رسانه‌ها برایمان مهیا نموده‌اند. بنابراین بهتر این است که خودمان از نزدیک شاهد واقعیت‌ها باشیم.

در مورد طبیعت مسایل جدیدی خواهید آموخت

5-w900

هنگامی‌که تنبلی را کنار گذاشته و باروبندیل سفر را بستید، به سراغ کشف مکان‌ها و منظره‌های جدید بروید و از زیبایی‌های طبیعت در دیگر مناطق دنیا مستفیض گردید. گونه‌های گیاهی در کشورهای مختلف باهم فرق دارند و ازاین‌رو نه‌تنها از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد، بلکه می‌توانید سطح دانش خود در رابطه با محیط‌زیست را نیز افزایش دهید.

مسائل تازه‌ای خواهید آموخت

6-w900

مسافرت این مزیت را دارد که شما می‌توانید تجربه‌های جدیدی در زندگی داشته و به‌موجب آن‌ها مسائل تازه‌ای در زندگی بیاموزید و  حتی خود را در زمینه‌های مختلف آزمایش نمایید. سفر درواقع به انسان چگونگی یادگیری را می‌آموزد. همچنین یاد می‌دهد که چطور می‌توان درزمانی کوتاه، توان کشف راهکارهای مناسب را پیدا نمود.

دامنه ارتباط‌های اجتماعی خود را توسعه‌خواهید داد

7-w900

شاید ازجمله افرادی باشید که خجالتی هستند و برای ارتباط برقرار نمودن با دیگران مشکل‌دارند، بنابراین بد نیست بدانید که سفر کردن می‌تواند بر رفع این مشکل به شما کمک شایانی نماید. سوال پرسیدن، حرف زدن و بیان درخواست در طول سفر چیزی نیست که بتوانید آن‌ها را نادیده بگیرید و به همین لحاظ مجبور می‌شوید با اطرافیان هم‌کلام شوید. تکرار این کار موجب می‌شود تا هراس از برقراری ارتباط با دیگران در وجود شما کمرنگ گردد.

برای افزایش تجربه و آموختن اینکه چطور می‌توان به مردم ارتباط درستی برقرار نمود، بهترین کلاس درس، مسافرت رفتن است.

مستقل بودن را خواهید آموخت

8-w900

انسان‌هایی که زیاد سفر می‌کنند خیلی بیشتر و بهتر از بقیه می‌توانند در شرایط گوناگون، واکنش‌های درست نشان دهند. این مورد به‌ویژه هنگامی‌که تنها مسافرت می‌کنید بیشتر مصداق پیدا می‌نماید. هنگامی‌که هم‌سفری نداشته باشید، فقط می‌توانید به توانایی و مهارت‌های خود چشم داشته باشید و ازاین‌رو استقلال فکری و رفتاری را خواهید آموخت.

مهربانی و شفقت را خواهید آموخت

9-w900

وقتی دایم در سفر هستید، به دلیل معاشرت زیاد با افراد گوناگون این را یاد خواهید گرفت که همه ما در انتها «انسان» هستیم و ملیت، مذهب، جنسیت، توان مالی یا سنت‌ها و عقاید تعیین‌کننده‌ی برتر بودن یا نبودن نیستند.

سفر نوعی «خودشناسی» محسوب می‌گردد

10-w900

سفر را می‌توان یکی از بهترین معلم‌ها دانست. انسان‌ها با سفر کردن نه‌تنها تاریخ، زبان یا سیاست را می‌آموزند، بلکه می‌توانند دیدگاه بهتر و مناسب‌تری هم به خود داشته باشند. در طول سفر این فرصت را دارید به رویاها، علاقه‌مندی‌ها، خواسته‌ها و نیازهای خود بیندیشید و از عادت‌های خوب و بد خود مطلع گردید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود