پایتخت زیبای تایلند؛ مروری تصویری بر جاذبه های گردشگری شهر بانکوک

تصاویری از معابد، مراکز خرید، غذاهای خیابانی و ...

پایتخت زیبای تایلند؛ مروری تصویری بر جاذبه های گردشگری شهر بانکوک

بر اساس آمار بدست آمده از فهرست جهانی شهرهای پرگردشگر جهان، سال گذشته، بانکوک رتبه نخست گردشگری را در میان سایر نقاط جهان بدست آورد؛ ۲۱.۴۷ میلیون گردشگر در ۲۰۱۶ در این شهر اقامت داشته اند.

ضمناً مطابق آمارهای مشابه تهیه شده از اقامت های شبانه در شهرهای گوناگون جهان، لندن، پاریس و دوبی در رتبه های بعدی این فهرست قرار گرفته اند.

در این نوشته، مهم ترین جاذبه های موجود در پایتخت کشور تایلند، یعنی بانکوک را، به همراه تصاویری که از آنها به ثبت رسیده بررسی می کنیم تا مشخص شود چرا این شهر با اقبال از سوی گردشگران مواجه بوده است. با روزیاتو همراه باشید.

1
از آنجایی که بسیاری از گردشگران این شهر برای دیدن نقاط مختلف اش از سیستم حمل و نقل عمومی و عمدتا قطارهای شهری که به بی تی اِس معروف هستند استفاده می کنند، این نوع سیستم حمل و نقل شهری نیز برای توریست ها جذابیت های خاص خودش را پیدا کرده است.
3
بسیاری از گردشگرانی که به بانکوک می روند، ترجیح می دهند که تور اختصاصی داشته باشند؛ همان طور که این خانواده، برای بازدید شهر از قایقی برای دیدن «بازار دامنُئن سادوئاک» و از یک تور کوچک شخصی استفاده کرده اند.
4
مناظر دیدنی این شهر در شکل ها و اندازه های متنوعی خودنمایی می کنند و با فیل هایی که به راحتی در دسترس گردشگران قرار می گیرند، گشت و گذار و لذت بردن از این مناظر امکان پذیر می شود.
5
کسانی که به دنبال سایر راه ها برای گشتن به دور شهر هستند می توانند از موتورهایی به نام تاک تاکس و یا کالسکه استفاده کنند. با این کار قادر خواهند بود جذابیت بیشتری در مقایسه با سیستم حمل و نقل عمومی شهری یعنی قطارهای بی تی اِس را تجربه نمایند.
6
رودخانه ای با نام «چائو فرایا»، خلیجی را در تایلند به وجود آورده که قایق های عریض در آن آماده استقبال از گردشگران هستند. فرایا اصلی ترین رودخانه این کشور به شمار می رود.
7
همچون سایر نقاط جهان، در بانکوک نیز تاکسی وسیله مناسبی برای گردشگرانی است که می خواهند در سطح شهر، رفت و آمد کنند. تاکسی های رنگی در این شهر چهره زیباتری از بانکوک را به مسافران نمایش می دهند.
8
«معبد وات پو» که مخصوص بودایی ها است، به واسطه معماری بسیار خاص و زیبایی که دارد مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.
9
مجموعه ای از ساختمان های زیبا در مرکز شهر بانکوک قرار دارند که قصری به نام «قصر گراند» نیز یکی از این بناهاست و دیدن آن برای هر گردشگری جزء ضروریات بازدید از این شهر است.
10
معبد حیرت برانگیز «وات فرا کائِئو» یا «معبد زمرد» عنوان یکی از مقدس ترین معابد این کشور را به خود اختصاص داده است.
11
یکی دیگر از معابد پربازدید این شهر، معبد «وات تریمیتیس» یا «معبد بودای طلایی» است که یکی از بزرگ ترین معابد جهان محسوب می شود و ۵.۵ تُن طلا در ساخت آن به کار گرفته شده.
12
امکان ندارد که به این شهر سفر کنید و از پله های معروف معبد «وات ارون» یا «معبد سپیده دم» بالا نروید. این معبد در نزدیکی رودخانه چائو فرایا قرار گرفته و انعکاس آب های این رودخانه، جلوه خاصی را خصوصا در هنگام صبح به این مکان می دهد.
13
«وات ساکت» یا «کوه طلایی»، خانه و یادگاری از یکی از بوداهاست. این بنا در زمان غروب خورشید به اوج زیبایی خود می رسد.
14
یکی از بصری ترین موزه هایی که بیشتر گردشگران در آن توقف می کنند، «خانه جیم ثامسون» است. جیمز ایچ. دابلیو. ثامسون یکی از کارآفرین های آمریکایی این منطقه محسوب می شود.
15
بیشتر گردشگران به دنبال غذاهای لذیذ خیابانی در سطح شهر هستند و برخی از آنها که علاقه زیادی هم به آشپزی دارند، به کلاس های مربوط به این هنر می روند و دوره ای از آن را در مدت اقامت شان می گذرانند.
16
مکانی که بسیار برای خرید سوغاتی معروف و شب های رنگارنگ آن هم معروف است، «بازار قطار شب راتچادا» نام دارد. این بازار به بخش های غذا، نوشیدنی و خرید تقسیم شده است.
17
«مرکز خرید سیام پاراگون»، همان طور که از بیرون، مجلل به نظر می رسد، داخل آن هم با دارا بودن مغازه ها، رستوران ها و سینماهایی، شکوه بخش خارجی را حفظ کرده است.
18
۸ طبقه مغازه، سینما و رینگ یخ، در بزرگ ترین مرکز خرید بانکوک به نام «بانکوک پلازا» دیده می شود.
19
شکل این مرکز خرید که شبیه به ترمینال فرودگاه است، در هر طبقه ساختاری شبیه به یکی از کشورهای جهان دارد. این مکان که به درستی به ترمینال شماره ۲۱ شهرت یافته، از مراکز خرید بسیار معروف شهر بانکوک به شمار می رود.
20
مکان آرامی به نام «پارک لومپینی» در مرکز شهر بانکوک، یکی از مکان هایی است که می توان برای دور ماندن از سر و صدا و شلوغی های فضاهای شهری، به آن پناه برد. این پارک به رودخانه ای مصنوعی نیز مزین شده.
21
بعد از گشت و گذارهایی در سطح شهر، بیشتر گردشگرانی که از بانکوک بازدید می کنند، ترجیح می دهند به هتل هایشان بازگردند و از امکانات اسپاهای هتل همچون ماساژ لذت ببرند.

منبع: businessinsider
۲ نظر

ورود

  • ارزو آبان ۲۴, ۱۳۹۶

    ممنون از مطالب عالیتون من پارسال سفر کردم به تایلند بلیطمو از سایت تور تایلند?

  • گردشگر تیر ۲۳, ۱۳۹۷

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون. من پارسال با تور ارزان تایلند سفر کردم اکثر مردم و بومی های تایلند عاشق لبخند زدن هستند و برخورد و مراوده با این مردم بسیار لذت بخش و تکرار نشدنی می باشد.