افزایش امیدها برای درمان «HIV»؛ روش جدید توانست بیماری فرد انگلیسی را کاملا بهبود ببخشد

در نمونه خونی که اخیرا از وی گرفته شده، اثری از ویروس مشاهده نشده است

افزایش امیدها برای درمان «HIV»؛ روش جدید توانست بیماری فرد انگلیسی را کاملا بهبود ببخشد

دانشمندان توانستند بیماری «HIV» یک مرد ۴۴ ساله انگلیسی را درمان کنند. وی احتمالا نخستین فرد در تاریخ است که توانسته از شر این ویروس خلاص شود. بعد از اعمال روش درمانی جدید بر روی این مرد که توسط پزشکان در حال آزمایش است، ویروس در خون به طور کامل قابل شناسایی نبوده است.

پنج دانشگاه بریتانیا با همکاری یکدیگر تیمی را تشکیل داده و روش جدید را بر روی ۵۰ نفر امتحان کرده اند. «مارک ساموئلز» مدیر عامل موسسه ملی تحقیقات سلامت در این رابطه گفته است: “ما در حال پژوهش بر روی احتمال درمان قطعی HIV هستیم. این چالش بسیار بزرگ است و هنوز برای اعلام نظر در این رابطه، باید اندکی صبر کنیم.”

در حال حاضر، درمان های ویروسی سلول (لَنفوسیت) های آسیب دیده را هدف قرار می دهند، اما نمی توانند سلول های در حال استراحت را درمان کنند. این مسئله باعث می شود که تولید ویروس در بدن ادامه داشته باشد. پزشک مشاور کالج سلطنتی لندن در این رابطه می گوید: “درمان جدید به طور ویژه برای پاکسازی تمام ویروس های HIV درون بدن طراحی شده است.”

درمان جدید در دو مرحله انجام می گیرد: یک واکسن که به برای شناسایی تمام سلول های آلوده به HIV بدن را یاری می کند، و دارویی به نام «Vorinostat» که سلول های در حال استراحت را فعال می نماید. این روش می تواند ابزار لازم را در اختیار سیستم ایمنی بدن قرار دهد. فرد بیماری که در رابطه با آن صحبت نمودیم، کارگر مراقبت های اجتماعی است و درباره درمان با هیجان توام با احتیاط سخن می گوید: “موفقیت کامل این درمان، خبر بسیار خوبی خواهد بود. آخرین نمونه خون من متعلق به چند هفته قبل بوده و در آن اثری از ویروس مشاهده نشده است.”

دانشمندان هنوز راه بسیار زیادی برای نهایی کردن روش جدید در پیش دارند. آن ها قصد دارند آزمایشات دارویی را برای ۵ سال آینده ادامه دهند. در حال حاضر، تاریخ اتمام این پروژه مشخص نیست و همه چیز به نتایج آزمایشات بستگی دارد.

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود