فیلم جدید تیم برتون در صدر جدول باکس آفیس این هفته

تداوم موفقیت "کثافت" کلینت ایستوود در گیشه

فیلم جدید تیم برتون در صدر جدول باکس آفیس این هفته

جدول فروش آخر هفته فیلم های آمریکایی با صدر نشینی فیلم جدید تیم برتون و تداوم موفقیت فیلم “کثافت” آخرین اثر کلینت ایستوود نهایی شد.

پایگاه اینترنتی اسکرین رنت، با اشاره به فیلم “خانه دوشیزه پرگرین برای بچه های عجیب” یا (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children) نوشت: این فیلم که به عقیده بسیاری از منتقدان سینما نوعی بازگشت باشکوه برای کارگردان معروف هالیوود محسوب می شود، در ۳ روز نخست اکران خود ۲۸.۵ میلیون دلار فروخت. البته بهترین عملکرد برتون در باکس آفیس به فیلم “سایه های سیاه” یا (Dark Shadows) باز می گردد که در سه روز ابتدایی به رقم ۲۹.۶ میلیون دلار رسید.

شایان ذکر است که برخی دیگر از منتقدان سینمایی بر این باورند هنوز برای قضاوت در مورد این فیلم کمی زود است. اگر چه فیلم یاد شده صدر جدول باکس آفیس این هفته را به خود اختصاص داده اما این برتری می تواند از عدم وجود رقیبی جدی برای اکران روزهای نخست ناشی شده باشد.

deepwater-horizon-trailer-mark-wahlberg

فیلم “افق آب های عمیق” یا (Deepwater Horizon) با فروش ۲۰.۶ میلیون دلاری توانست جایگاه دوم را در جدول این هفته به خود اختصاص دهد. این در حالی است که این فیلم در مقایسه با آخرین همکاری مارک والبرگ و پیتر برگ در فیلم تحسین شده “تنها بازمانده” یا (Lone survivor) فروش به مراتب کمتری داشته است. (تنها بازمانده در سال ۲۰۱۴ توانست با فروش خیره کننده ۳۷.۸ میلیون دلار جایگاهی درخشان را در باکس آفیس به خود اختصاص دهد)

شاید بتوان گفت دلیل اصلی فروش نه چندان درخشان فیلم جدید بِرگ که به بحران نفتی در یکی از دکل های واقع در اعماق اقیانوس می پردازد، عدم تبلیغات مناسب بوده است. اگرچه این فیلم نقدهای امیدوارکننده ای را پشت سر خود می بیند ولی فروش آخر هفته نشان می دهد توده مخاطبان گزینه های خود را بر اساس نقد انتخاب نمی کنند.

این فیلم که فروش جهانی اش به ۳۳ میلیون دلار رسیده هنوز راه درازی را برای برگرداندن بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری اش پیش رو دارد. بسیاری امیدوارند بازخورد کسانی که فیلم را در سینما دیده اند موجب شود دیگران نیز برای تماشای اش ترغیب شوند.

magnificentseven_04-768x384

صدر نشین هفته گذشته، یعنی فیلم وسترن “هفت دلاور”، این هفته به جایگاه سوم سقوط کرد. این فیلم در دومین هفته اکران خود ۱۵.۷ میلیون دلار فروخت و فروش داخلی خود را به ۶۱.۶ میلیون دلار رساند.

با احتساب فروش جهانی، هفت دلاور توانسته است ۸۲.۹ میلیون دلار طی دو هفته بفروشد و به این ترتیب تا بازگرداندن سرمایه ۹۰ میلیون دلاری اش فاصله چندانی ندارد.

جایگاه سوم باکس آفیس این هفته به انیمیشن “لک لک” ها تعلق پیدا کرد. فیلم جدید گروه انیمیشن وارنر که تنها مورد مهم این ژانر روی پرده سینماهای آمریکا محسوب می شود، طی دو هفته نمایش ۳۸.۸ میلیون دلار فروخته است.

رده چهارم جدول را فیلم “کثافت” یا (Sully) آخرین ساخته کارگردان و بازیگر افسانه ای هالیوود، کلینک ایستوود به خود اختصاص داد. این فیلم با هنرمندی تام هنکس، ستاره برنده اسکار که همچنان به حضور موفق در فهرست پرفروش ها ادامه می دهد، این هفته نیز ۸.۴ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروش خود را به ۱۰۵.۳ میلیون دلار برساند.

masterminds

ششمین فیلم پرفروش این هفته اما کمدی “عقل کل ها” یا (Masterminds) بود که توانست با فروشی ۶.۶ میلیون دلاری این جایگاه را به خود اختصاص دهد. این فیلم که از نظر ستاره هیچ چیز کم ندارد، نتوانست نظر منتقدان را جلب کند و اکنون بنظر می رسد در گیشه هم چندان موفق نباشد.

رده هفتم جدول باکس آفیس این هفته به فیلم “ملکه کتوی” یا (Queen of Katwe) رسید. دراین فیلم، فیونا دختر خردسال و بی سواد مادری تنگدست در شهرک کتوی اوگانادا است که از طریق مهارت در بازی شطرنج از فقر نجات می یابد و به قهرمانی بین المللی دست پیدا می‌کند.

این فیلم در سه روز پایانی هفته ۲.۶ میلیون دلار فروخت تا فروش کلی اش در آمریکا به ۳ میلیون دلار برسد.

queen-katwe-movie-2016-reviews

فیلم ترسناک “نفس نکش” یا (Don’t Breathe) در ششمین آخر هفته اکران خود، ۲.۳ میلیون دلار دیگر فروخت تا فروش کلی آن در آمریکا به ۸۴.۷ میلیون دلار برسد و جایگاه هشتم جدول را تصاحب کند.

فیلم نهم جدول با باکس آفیس این هفته نیز “فرزند بریجت جونز” با بازی رنه زلوگر بود که با ۲.۳ میلیون فروش، تاکنون ۲۰.۹ میلیون دلار در آمریکا درآمد کسب کرده است.

share-768x403

رده آخر جدول باکس آفیس را فیلم “اسنودن” ساخته اولیور استون با ۲.۳ میلیون دلار فروش به خود اختصاص داد تا فروش کلی این فیلم در آمریکا به ۱۸.۷ میلیون دلار برسد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود