چرا از راه رفتن بر روی ترک ها اجتناب می کنیم؟

چرا از راه رفتن بر روی ترک ها اجتناب می کنیم؟

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که در پیاده ر, به ترک سنگفرش ها برخورد کرده باشید و از راه رفتن بر روی آن اجتناب کنید. تنها کودکان نیستند که چنین کاری را انجام می دهند و بزرگترها نیز عادتی مشابه دارند. هنوز مشخص نیست که چه کسی نخستین بار این کار را انجام داده است، اما به نظر می رسد برخی اعتقادات قومی اروپایی و آمریکایی دلیل رخ دادن چنین مسئله ای باشد.

نخستین ایده این بود که ترک ها وسیله ای برای بازی کردن نیستند و ممکن است خطراتی دورنشان نهفته باشد. ترک های درون خاک، دیوار، پیاده رو و سقف می تواند نشان دهنده فاصله میان مرزهای زمینی و متافیزیکی باشد. مهم نیست که آن ها چقدر باریک هستند. این اعتقاد وجود دارد که ترک ها می توانند باعث بدبختی شما خانواده تان شوند.

شعرها و داستان های زیادی در این زمینه وجود دارد که به آسیب دیدن اعضای خانواده در صورت راه رفتن بر روی ترک ها اشاره می کنند. این اتفاقات بد به طالع بدی که توسط جادویی منفی ایجاد می شود، نسبت داده می شدند. برخی گمان می کنند که راه رفتن بر روی ترک ها می تواند قدرتی ماورایی را آزاد کند و به از هم پاشیدن یک خانواده منجر شود. برخی دیگر گمان می کنند که این کار می تواند به شیطان یا جادوگران آسیب بزند. افراد خرافاتی و خوش قلب باور دارند که راه رفتن بر روی ترک ها بارش باران را به همراه خواهد داشت. در این میان، ایده تغییر آینده توسط ترک ها نیز مطرح می شود که کمی عجیب به نظر می رسد.

نتایج یک نظر سنجی در بریتانیا که ۳۰۰۰ نفر در آن شرکت داشته اند، نشان می دهد که از هر ۲۰ نفر، یک نفر بر روی ترک ها راه نخواهد رفت؛ حتی اگر اعتقاد خاصی در این زمینه نداشته باشد. معنای برخی ایده های خرافی مطرح شده در این زمینه چندان واضح نیست. خرافات تنها به ترک ها ختم نمی شود و از جمله مشهورترین آن ها می توان بد یمن بودن گربه های سیاه را نام برد.

منبع: howstuffworks
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود