نگاهی مصور به زیباترین مدارس جهان

نماهای بیرونی عمدتا ساده و معمولی اما طراحی داخلی ...

نگاهی مصور به زیباترین مدارس جهان

تحصیل یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند در زندگی هر فردی، به عنوان محرکی ارزشمند، برای کسب تجربه های بیشتری در زندگی موثر واقع شود. پس آیا بهتر نیست که مکانی که دانش آموزان و دانشجویان در آن درس می خوانند، برای الهام بخشی در زندگی آینده آنها مناسب سازی شده باشد؟

در این نوشته به بررسی زیباترین مدارس و دانشگاه های سراسر جهان به همراه تصاویرشان خواهیم پرداخت. این مراکز آموزشی از استرالیا تا آلاباما، دانمارک تا کلمبیا هستند. برخی از این ساختمان ها در مقابل حوادث طبیعی مقاوم سازی شده اند و برخی دیگر نیز بهترین سطح آموزش را برای افرادی با توان مالی ناچیز فراهم آورده اند.

1
مهد کودک آ اِی واقع در سیتامای ژاپن، که ساختمان آن در برابر زلزله تقریبا مقاوم است. این بنا تماما از کانتینرهای کشتی ساخته شده و بیشترین میزان پایداری و مقاومت را به آن داده است.
2
رنگ های پریده و روشن، در طراحی داخلی این ساختمان، فضای کافی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد تا به راحتی بازی کنند.
3
در فضای اصلی دانشکده طراحی دانشگاه ملبورن، ساختارهای درختی شکلی مشاهده می شود که در محوریت این بنا طراحی شده اند.
4
در بخش های داخلی این دانشکده، نورهای طبیعی و تورهایی که مانند بنادر در اطراف آن طراحی شده، فضای غریب و دورافتاده ای را برای بیننده آن تداعی می کند.
5
در طول روز، حیاط جدید مدارس TAC SEV در شهر تاریخی تارسوس ترکیه، شبیه دفاتری می شود که در وسط یک پارک قرار گرفته اند.
6
زمانی که خورشید غروب می کند، از حیاط این مکان آموزشی، نورهای گرم و نارنجی رنگی به اطراف متساطع می شود.
7
در نیدری استرالیا، مدارس گرامر پِنلی و اِسِندُن، همچون حجم هایی از رنگ های متنوع چشم نوازی می کند. دیوارهای شیب دار این مدرسه حس بازی کردن را در بیننده آن تداعی می کنند.
8
خط هایی با رنگ های زیبا، که به واسطه نوع استفاده و مکان به کارگیری آنها حسی از حرکت را به نمایش می گذارد، تجربه بصری خاصی را به بیننده آن می دهد.
9
دانش آموزان دختر این مدرسه، با طرح های به کارگرفته شده در آن، حس و حال بهتری را در مقایسه با دانش آموزان پسر تجربه می کنند.
10
مدرسه کُلاسکُلان دو سال پیش در کنگسباکای سوئد و توسط معماری به نام کجیلگرن کمینسکی ساخته شد. فضای خارجی این ساختمان، معمولی است و نکته خاصی در آن وجود ندارد اما در داخل این مدرسه …
11
رقصی از نورهای رنگی، رنگ های زرد و آبی در فضای داخلی این مدرسه برپاست.
12
مدرسه بین المللی آیوی بنکوک بیش از آنکه به نظر مکانی برای درس خواندن دانش آموزان و یادگیری فرهنگ و تمدن تایلندی باشد، مانند یک قصر زیبا به نظر می رسد.
13
در کامبودیا نیز مدرسه فنی و حرفه ای به نام سِرا پو با انبوهی از رنگ ها دیده می شود. اهالی روستا می توانند برای دیدن آجرهای رنگی این ساختمان و یاد گرفتن قوانین ابتدایی ریاضیات و تجارت به این مکان مراجعه کنند.
14
کودکستان تِزوی فوجی در ایالت تاشیکاوای ژاپن چنین فضایی را به منظور کشف آزادانه بچه ها از محیط اطراف شان در اختیار آنها قرار می دهد. دانش آموزان این مدرسه قادرند بدون هیچ محدودیتی بر روی سقف های این مدرسه بدوند و از درختانی که در داخل فضای آن وجود دارد، بالا روند.
15
در این مدرسه به طبیعت اجازه خودنمایی کامل داده شده چرا که در داخل کلاس ها، درخت های واقعی قرار گرفته و خود طبیعت نقش موثری در طراحی این مدرسه داشته است.
16
دانشکده فنی دانشگاه نانیانگ سنگاپور، که در بالای ساختمان آن، باغ هایی طراحی شده، در بیشتر کلاس های اصلی این دانشکده، فضاهای سبز قابل مشاهده است.
17
و اما نمایی از داخل این دانشکده …
18
دبستان «شوندو» واقع در استان گوانگدُنگ چین، توسط معماران شرکت معماری K2LD طراحی و ساخته شده است.
19
دیوارهای متقاطع از سمتی از ساختمان به سمت دیگر، سایه های خنکی را بر فراز حیاط این مکان آموزشی به وجود آورده است.
20
نوعی جدید از آموزش وجود دارد که در آن آموزش های لازم تنها با کامپیوتر و تبلت صورت می پذیرد. در قلب کوپنهاگ دانمارک در مکانی به نام جیمناسیوم، دانشجویان به فراگیری علم از این طریق مشغولند. چنین آموزشی فرسنگ ها از نوع ستنی و معلم محور فاصله دارد.
21
در دانشکده وِسِدا در توکیو شاهد حیاط خاکستری به سبک خاکستری های فیلمساز معروف، استنلی کوبریک هستیم.
22
چنین ترکیب های خاکستری و عناصر تکرار شونده آن در کنار صندلی های سیاه و سفید، در سالن اجتماعات این دانشکده هم یافته می شود.
23
نه چندان دورتر و در توکیوی ژاپن، مدرسه موسیقی «توهو گائوئن» قرار گرفته که سال گذشته جایزه اول فستیوال معماری را برای پژوهش های مقاطع عالی خود دریافت کرد.
24
فضای مرتبط به تمامی مقاطع آموزشی این مدرسه موسیقی، از دیوارهای شیشه ای ساخته شده تا احساس عمیق تری در آنها خلق شود.
25
مدرسه باله در روسیه هم مانند بسیاری از مدارس دیگر سراسر جهان، نمای خارجی ساده ای دارد.
26
اما زمانی که پای خود را در داخل این مدرسه می گذارید، طراحی های چوب و شیشه در کنار هم چشم نوازی می کنند. این مدرسه سال گذشته عنوان بهترین طراحی داخلی مدارس را به خود اختصاص داد.
27
در بیرمنگام آلابامای آمریکا، «مدرسه گرم و تابستانی»، به کودکان هم اجازه می دهد که هم در داخل و هم در فضای خارج ساختمان درس بخوانند. این مدرسه همین امسال به دلیل طراحی های پله ای و ترکیب آنها با خطوطی از پوشش های گیاهی، جایزه امکانات آموزشی فستیوال معماری آمریکا را از آن خود کرد.
28
مدرسه شبانه روزی با مساحت ۳۵۰ هکتار، درست در میان طبیعت قرار گرفته. در این مدرسه روزها با نور کافی سپری می شود که از فضای اطراف به داخل کلاس ها راه پیدا می کند.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • محسن آذر ۱۰, ۱۳۹۵

    و اما ایران….ایران جاییه که به این چیزا فکر نمیکنن…تنها مشکل ما اینه که دانشگاهامونم تفکیک جنسیتی بشه…..دیگه از مشکل کم ابی گرفته تا مشکلات کار همه خود به خود تموم میشه