رئا؛ پرنده بی پر که ستاره اینستاگرام شده [تماشا کنید]

رئا؛ پرنده بی پر که ستاره اینستاگرام شده [تماشا کنید]

یک پرنده بی پر، این روزها به یکی از ستاره های اصلی اینستاگرام تبدیل شده و ۱۲۰ هزار فالوئر را به خود اختصاص داده است.

«رئا»ی دو ساله از یک بیماری ویروسی به نام Psittacine Beak و «بیماری پر» رنج می برد که به موجب آنها تمامی پرهایش را از دست داده و کاملا تاس شده است.

4

این پرنده در اواسط تابستان توسط یک کلینیک دامپزشکی مورد حمایت قرار گرفت و اعضای این مکان عکس و داستان زندگی آن را در فیس بوک به اشتراک گذاشتند. تا اینکه فردی به نام «ایزابلا آیسنمان» عاشق آن شده و مسوولیت نگهداری اش را به عهده گرفت.

0

این دختر ۲۳ ساله اهل بوستون در ایالت ماساچوست است و پس از گرفتن رئا، برای او یک صفحه مجزا در اینستاگرام گشوده و عکس هایش را با دیگران به اشتراک می گذارد. جالب اینجاست که علاقه مندان این پرنده از سراسر دنیا برای آن لباس های گرم دوخته و برای ایزابلا می فرستند تا به تن این پرنده کند.

3
ایزابلا که گرافیست نیز هست در مورد اکانت اینستاگرام رئا می گوید: «من در ابتدا نظرات منفی زیادی در مورد ظاهر این پرنده دریافت می کردم اما برایم اهمیتی نداشت زیرا می خواستم تا همه بدانند که تفاوت نیز زیباست. هدفم این بود تا مردم این پرنده را دوست داشته باشند و انسان هایی همانند رئا که دچار بیماری هستند، به خود عشق بورزند.»

2

وی همچنین بیان داشته: «در این مسیر متوجه شدم مردم دیگری نیز از پرنده هایی با این بیماری نگهداری می کنند و این امید زیادی به من می داد.»

ایزابلا برای گرم نگه داشتن رئا نه تنها خانه خود را دایما گرم نگه می دارد، بلکه هنگام شب قفس وی را با یک پتوی ضخیم می پوشاند تا پرنده اذیت نشود.

بیماری PBFD، به غدد پر، منقار و چنگال ها آسیب رسانده و موجب کچلی می شود. با اینکه رئا نمی تواند پرواز کند، اما تلاش خود را کرده و از نتیجه اش هم نمی ترسد.

منبع: mirror
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • حمیدرضا مهر ۱۴, ۱۳۹۵

    سلام عالی بود ممنون
    اخلاق این خانم رو واقعا باید دیگران یاد بگیرن , مخصوصا وقتی میگه : انسان هایی همانند رئا که دچار بیماری هستند، به خود عشق بورزند