خریدهای بانک پاسارگاد از پنجمین حراج تهران

خریدهای بانک پاسارگاد از پنجمین حراج تهران

خیلی مرسوم نیست که خریداران حراج آثار هنری هویت خود را اعلام کنند با این حال ارقام عجیب و غریب این حراج ها توجه هر علاقمند به هنر و اقتصادی را جلب می کند با این حال هاد ها وسازمان ها راحت تر به این کنجکاوی عمومی پاسخ می دهند.

حال بانک پاسارگاد و دوسالانه نقاشی دامونفر خریدهای خود از پنجمین حراج تهران را اعلام کردند.

علی اکبر امین تفرشی، عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد اعلام کرد: بانک پاسارگاد از پنجمین حراج تهران پنج اثر شاخص از نخبگان هنری ایران خریداری و تعداد ۴ اثر نیز به فروش رسانده است.

خریدهای بانک پاسارگاد براساس شماره‌های آثار در کاتالوگ حراج عبارتند از: ژازه تباتبایی ( شماره ۹)،  حسین زنده‌رودی (شماره ۴۹) ناصر عصار ( شماره ۶۱) جلیل ضیاپور (شماره ۶۴) و منوچهر یکتایی ( شماره ۸۰).

او خاطرنشان کرد: بدون اغراق اکنون گنجینه موزه بانک پاسارگاد با در اختیار داشتن بیش از ۵۰۰ اثر هنری فاخر، که هدیه‌ای ارزشمند از سوی این بانک به تک تک ایرانیان است، از غنای مثال زدنی برخوردار است و می‌تواند شناسنامه‌ای جامع برای هنر مدرن و معاصر ایران ارزیابی شود. بدیهی است هر یک از این آثار به نوبه خود، ارزش افزوده قابل ملاحظه‌ای نیز یافته‌اند و علیرغم آنکه هدف از خرید آنها صرفاً سودآوری نبوده بلکه در واقع  با اندیشه حمایت از هنر و هنرمندان ایران زمین و کمک به ایجاد رونق در اقتصاد هنر خریداری گردیدهاند، اما در عین حال این حرکت از منظر مادی و اقتصادی نیز  سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

سیف الله پویاراد (مدیر دوسالانه نقاشی دامون فر ویژه جوانان زیر ۲۵ سال) نیز اعلام کرد: امسال نقاشی خط سپید رنگ سیدمحمد احصایی و نیز نقاشی زیبای زنده یاد فریده لاشایی را از پنجمین حراج تهران خریداری کرده‌ایم؛  سال گذشته البته موفق شدیم سه اثر از این حراجی خریداری کنیم.

امیدواریم در گنجینه دامون فر با کنار هم قرار گرفتن آثار جوانان و اساتید بتوانیم پالت خوش رنگ از جریان سیال و پرجوشش هنر ایران ارائه دهیم.

پیش از این نام الناز شاکردوست، بازیگر سینما به عنوان نخستین خریدار پنجمین حراج تهران اعلام شده بود؛ او اثری از ناصر اویسی را خریداری کرد.

پنجمین حراج تهران، هفتم خرداد با فروش ۷۹ اثر در مجموع به قیمت ۲۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون تومان برگزار شده است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود