بن استیلر: دو سال پیش به سرطان پروستات مبتلا شده ام

بن استیلر: دو سال پیش به سرطان پروستات مبتلا شده ام

بن استیلر که او را به خاطر بازی های خوبش در فیلم های کمدی می شناسیم به تازگی اعلام نموده که دو سال پیش به سرطان پروستات مبتلا گشته و خوشبختانه به دلیل تشخیص به موقع توانسته از این بیماری رهایی پیدا کند.

این هنرپشه ۵۰ ساله دیروز در برنامه تلویزیونی «هوارد استرن» گفت که در سن ۴۸ سالگی به این بیماری دچار شده.

وی در این رابطه بیان داشته که بسیار برایش عجیب و غیرقابل باور بوده و نمی توانسته این موضوع را درک کند زیرا نه تنها سابقه خانوادگی در رابطه با بیماری یاد شده نداشته، بلکه هیچ نشانه ای هم مشاهده نشده که بتواند حتی یک درصد حدس بزند که ممکن است به چنین سرطانی مبتلا شود.

استیلر در مورد نحوه متوجه شدن بیمارش اش این طور بیان داشته که: «پزشک معالجم برایم آزمایش  پی اس آ (پادگن ویژه پروستات) که یک تست خون ساده است نوشت و من نیز آن را انجام دادم و به واسطه آن متوجه وجود سرطان شدم.»

آنها ۶ ماه بعد دوباره آزمایش را تکرار می کنند و پزشک متوجه می شود PSA خون این هنرمند بیشتر هم شده و برای اطمینان از وجود این بیماری، انواع تست ها همانند ام آر آی و بایوپسی نیز صورت می گیرد و در نهایت، وجود سرطان پروستات تائید می گردد.

پس از تشخیص، استیلر حدود ۶ هفته صبر می کند تا بدنش بعد از نمونه برداری به حالت عادی برگشته و آماده جراحی شود. در نهایت نیز پروستات وی برداشته می شود.

وی در مورد وضعیت روحی خود پس از آگاهی از سرطان این طور بیان داشته که: «من بسیار ترسیده بودم. نمی دانستم چه اتفاقی در حال روی دادن است. وقتی متوجه می شوید سرطان دارید انگار همه زندگی شما از جریان می ایستد زیرا نمی دانید چه چیزهایی در انتظار شماست.»

پس از جراحی، دوباره تست پی اس ای روی او صورت پذیرفته و تائید شده که سرطان به طور کلی از بین رفته.

او در رسانه ملی در مورد تجربه خود حرف زده تا بدین واسطه به کسانی که به چنین سرطانی مبتلا هستند کمکی کرده باشد.

این بیماری در سنین بالا در مردان پدیدار می گردد و انواع خوش خیم و بدخیم دارد. اما خوشبختانه با انجام آزمایشی همانند PSA می توان به وجود آن پی برده و مراحل درمانی متناسب با آن را آغاز کرد.

استیلر که به واسطه این آزمایش توانسته جان خود را نجات دهد از بقیه هم می خواهد حتما با مشورت پزشک خود این تست را داده و از سلامت بدن خود آگاه شوند.

منبع: people
دیجیاتو
بدون نظر

ورود