خطرات پنهان در زیر برگ های پائیزی

کودکان را از بازی با این برگ ها منع کنید

خطرات پنهان در زیر برگ های پائیزی

برگ های زیبای پائیزی که در این فصل از سال زیر پای درختان به وفور یافت می شوند با اینکه جاذبه بصری فراوانی دارند و بازی کردن با آنها برای کودکان بسیار لذت بخش است، اما خطراتی نیز دارند که به موجب آن بهتر است والدین، فرزندان خود را از دست زدن به آنها منع کنند.

از آنجا که در سومین فصل از سال میزان بارش باران افزایش می یابد، طبیعتا، برگ هایی که روی زمین تلنبار شده اند خیس شده و در بخش زیرین خود کپک می زنند و به محل مناسبی برای اجتماع انواع باکتری و انگل ها تبدیل می گردند.

برگ های افتاده در پای درختان به ویژه برای کودکانی خطرناک است که به قارچ ها حساسیت داشته یا به بیماری آسم مبتلا هستند. «سارا ای دنی»، متخصص اطفال در بیمارستان تخصصی «نِیشِن واید» در اوهایو نیز در این رابطه بیان داشته که: «کودکانی که آسم یا حساسیت دارند وقتی در معرض قارچ های انگلی و کپک ها قرار بگیرند، بیماریشان تشدید می شود. این کودکان باید از بازی با برگ ها، به ویژه برگ های خیس پرهیز نمایند.»

Children laying in autumn leaves

همچنین یکی از دانشمندان موسسه بیماری های ریوی آمریکا به نام «نرمال ادلمن» نیز در این راستا اظهار داشته که: «قارچ های انگلی حتی از طریق هوا نیز می توانند وارد بدن انسان شوند. این اتفاق به خصوص در زمان هایی که ریه های فرد مشکل دارند، از برونشیت گرفته تا ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن، بیشتر بروز می کند.»

برگ های پائیزی حتی ممکن است محل رشد موجوداتی همانند کنه نیز باشند. همچنین لازم به یادآوری است که علاوه بر تمامی موارد یاد شده در بالا، اجتماع برگ های پائیزی می توانند خطرات فیزیکی نیز برای کودکان به دنبال داشته باشد. به طور مثال، اشیاء تیز و برنده یا سنگ هایی که در زیر آنها ناپیدا هستند را می توان تهدیدات جدی برای اطفال به شمار آورد.

حشرات گزنده، موش و قورباغه نیز از دیگر موجوداتی هستند که ممکن است در میان این زیبائی های زرد و قرمز و نارنجی یافت شوند. بنابراین، توصیه می گردد که تا حد امکان فرزندان خود را از بازی کردن با این برگ ها دور نگه دارید.

منبع: thesun
دیجیاتو
بدون نظر

ورود