زیبایی های طبیعت؛ سنگ های رنگارنگ دریاچه مک دونالد

زیبایی های طبیعت؛ سنگ های رنگارنگ دریاچه مک دونالد

پارک ملی گلاشییِر در ایالت متحده آمریکا که مرز مشترک با کشور کانادا دارد، بستر بیش از ۷۰۰ دریاچه مجزاست که فقط ۱۳۱ عدد از آنها اسم دارند.

به طور تقریبی گفته می شود که ۲۰۰ دریاچه در این منطقه مساحتی حدود ۵ آکر را به خود اختصاص داده اند و ۱۲ عدد از آنها بالغ بر هزاران آکر وسعت دارند که در میان برکه های کوهستانی چندان رایج نیست.

بعلاوه، آب تمامی این برکه ها بسیار زلال بوده و در طول سال دمای پائینی دارد. به همین خاطر از رشد پلانکتون ها جلوگیری می کند. بدون شک دیدن عمق ۱۰ متری دریاچه با جزئیات زیاد چندان رایج نیست اما این برکه به خاطر داشتن آب بسیار شفاف این مزیت را دارند که می توانید از سطح آب، شاهد تمام جزئیات کف دریاچه باشید.

یکی از جاذبه های برکه های یاد شده سنگ های ریز رنگی است که تمامی سطح کف و ساحل آنها را پوشانده اند. این سنگ های طبیعی، رنگ های متنوعی از قرمز گرفته تا آبی و زرد را شامل می شوند و به همین لحاظ مورد توجه گردشگران واقع شده اند.

بیشترین ماسه های رنگی را دریاچه مک دونالد در بخش غربی پارک به خود اختصاص داده که بزرگ ترین برکه این پارک نیز محسوب می شود و وسعتی معادل ۲۸ متر مربع دارد. همچنین، با طول ۱۵ کیلومتری و عمق ۱۴۱ متری خود بلندترین و عمیق ترین دریاچه پارک نیز به شمار می رود.

در ادامه می توانید تصاویر این دریاچه را مشاهده کنید.

0-w900

2-w900

3-w900

4-w900

5-w900

6-w900

7-w900

8-w900

دیجیاتو
بدون نظر

ورود