روس ها توانستند تانک روباتیکی انسان نما بسازند [تماشا کنید]

روس ها توانستند تانک روباتیکی انسان نما بسازند [تماشا کنید]

روسیه در حال توسعه تانک روباتیک انسان نمایی است که به بدنه، بازو و انگشت مجهز است. این اسلحه ترسناک می تواند حرکات انسان را تقلید کند. روبات روس ها قادر است بمب های عمل نکرده و مین ها را خنثی کند. این تانک زره پوش، «متخصص» نامیده می شود. روبات انسان نما که زاییده افکار مرکز تحقیقات علمی وزارت دفاع روسیه است، قرار است تعمیرات در میدان های جنگ فعال را بر عهده بگیرد.

russian-new-prokhod-1-w600

همچنین این ماشین جنگی می تواند سربازان زخمی را ریکاوری کرده و فشار خون، ضربان قلب و دمای بدن را اندازه گیری نماید. وزیر دفاع روس ها در این رابطه می گوید: “این تانک آزمایش های میدانی را با موفقیت پشت سر گذاشته و اکنون در موقعیت های حساس به کار گرفته می شود.”

تانک رباتیک اعضای انسان گونه ای مانند کف دست و انگشت دارد. سر آن نیز به دو دوربین مجهز شده و می تواند ۳۶۰ درجه چرخانده شود. این ماشین جنگی دو زنجیر هم دارد که دو متر ارتفاع و پنج متر طول دارند و تانک را قادر می سازند ۲۰ کیلومتر مسافت را حتی بر روی زمین خالی طی کند.

russian-new-prokhod-1-1-w600

russian-new-prokhod-1-2-w600

یکی از کارشناسان نظامی در این رابطه می گوید: “روبات های مین یابی که اکنون توسط نیروهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرند، هیچ کدام کامل نیستند، زیرا پیشرفته ترین آن ها نیز بسیار ابتدایی عمل می کند. ماشین های موجود تنها مین را برداشته و آن را تا جایی که ممکن است از مردم دور می کنند.”

در ادامه از شما دعوت می کنیم ویدیویی در این رابطه تماشا کنید.

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود