راهنمای بقا: چگونه از حمله گرگ جان سالم به در ببریم؟

راهنمای بقا: چگونه از حمله گرگ جان سالم به در ببریم؟

فیلم ها و افسانه های بسیاری در خصوص گرگ ها و تقابل وحشتناک این درندگان بی رحم با انسان ها وجود دارند؛ فیلم “خاکستری” یا (Grey) یکی از جدیدترین نمونه های مواجهه انسان و گرگ در حیات وحش این تقابل نابرابر را به خوبی به تصویر می کشد. اما در عالم واقعیت برای نجات از حمله گرگ ها چه باید کرد؟

روزیاتو طی هفته های گذشته دو گزارش از سری مطالب پایگاه اینترنتی لایف هکر درخصوص نحوه مواجهه با حمله حیوانات وحشی (سگ و کوسه) را تحت عنوان «راهنمای بقا» منتشر کرده است. همانطور که وعده داده بویم در این مطلب به هشدارها و توصیه های ایمنی در هنگام حمله یکی دیگر از درندگان وحشی یعنی گرگ ها خواهیم پرداخت.

black_wolf_by_kfcemployee-d8nrbbw

حتما با اصطلاح “گرگ و میش” آشنایی دارید. ساعاتی از شبانه روز که خورشید رو به غروب است و نه از روشنایی روز خبری هست و نه از تاریکی مطلق. در وسط جگل و در راه بازگشت به چادر تفریحی خود ناگهان با یک جفت چشم درخشان همراه با دندان هایی براق و صدای دندان قروچه مواجه می شوید … بله ! گرگ. اما مشکل وقتی صدچندان می شود که متوجه شوید نه با یک گرگ، بلکه با گله گرگ ها روبه هستید.

آنگونه که اُلیور استار -مربی گرگ ها توضیح می دهد:  گرگ ها شکارچیانی گروهی هستند که عموما قلمری وسیع از مناطق خالی از سکنه را در اختیار می گیرند. از سوی دیگر گرگ ها “شکارچیانی تعقیب کننده” هسند؛ به این معنی که علاقه بسیاری به شکار طعمه های در حال فرار دارند. بنابراین اگر با حمله این درندگان بی رحم مواجه شدید به هیچ وجه فرار نکنید، چون بدون تردید دنبالتان می کنند.

اگر سرجای خود بایستید ، در اغلب موارد و با کمی خوش شانسی گرگ ها شما را به حال خود رها می کنند، اما اگر ماندید ُ گرگ هم ماند این چند توصیه از  الیور استار شاید جانتان را نجات دهد:

wolf-2

  • از خیره شدن به چشم گرگ پرهیز کنید. ارتباط چشمی برای گرگ ها نوعی دعوت به مبارزه محسوب می شود.
  • به گرگ پشت نکنید، این کار باعث تحریک آنها می شود و میل به حمله را در آنها بیشتر می کند.
  • سعی کنید با بلند کردن دستهایتان خود را بزرگتر جلوه دهید. حتی می توانید پیراهن و یا ژاکت خود را بالای سرتان بگیرید.
  • با بلندترین صدای ممکن رو به گرگ فریاد بزنید.
  • تخته سنگ و یا چوب اطراف را با قدرت تمام به سمت گرگ پرتاب کنید و به فریاد زدن ادامه دهید. البته مراقب باشید غاقلگیر نشوید.
  • بعد از انجام تمام کارهای بالا آرام آرام رو به عقب حرکت کنید. خیلی مراقب باشید سُر نخورید. افتادنتان روی زمین می تواند گرگ ها را به حمله تشویق کند.

angry-wolf

شاید جالب باشد که بدانید خود استار هم یکبار باحمله گرگ مواجه شده است. اگرچه او از این حمله جان سالم بدر برد اما جراحات سنگینی دید و اگر همکارش به دادش نمی رسید شاید جانش هم به خطر می افتاد.

الیور در ادامه می گوید: اگر با حمله گله گرگ ها مواجه شدید، عملا کار چندانی از دستتان بر نمی آید. اما خوشبختانه مواجهه انسان و گرگ پدیده ای بسیار نادر است و حمله گرگ به انسان نیز بسیار نادرتر. مگر اینکه در وسط ناکجا آباد آن هم در ساعات گرگ و میش باشید.

این مربی گرگ ها در پایان با بیان اینکه آن حمله نتیجه دانش و تجربه اندک وی درباره گرگ ها پیش از شغل فعلیش بوده است، تاکید کرد: گرگ ها در مواجهه با انسان بسیار محتاطند و تنها در صورت گرسنگی شدید و تحریک شدن اقدام به حمله می کنند، پس در انتخاب محل کمپ های تفریحی دقت کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود