تاریخ آمریکا دوباره نوشته می شود!

تاریخ آمریکا ظاهرا 500 سال جابه جاست

تاریخ آمریکا دوباره نوشته می شود!

مححقان می گویند، ابزارهای سنگی و عاج یافته شده در رودخانه فلوریدا، نشان می دهد که مردمی که به قاره آمریکا مهاجرت کرده اند، حدود ۵۰۰ سال زودتر از آن چه تصور می شود، به آن جا مهاجرت کرده اند. این پژوهشگران می گویند، آثار باستانی یافت شده در این مکان که برای کشتن حیوانات به کار برده می شدند، متعلق به یک فیل است که نسل آن منقرض شده است. تست رادیوکربن، بر این آثار نشان می دهد که مردمی که اکنون درجنوب شرقی امریکا به سر می برند، ۱۴۵۵۰ سال پیش در آنجا ساکن شده اند.باستان شناسان، با مطالعه طولانی ساکنان نخستین امریکا، دریافته اند که آن ها از  پالئو- هندی کلاویس هایی بودند که ۱۳۰۰۰ سال پیش می زیستند.

l-w600-h600

مایکل واترز, باستان شناس امریکایی دانشگاه ای اند ام ایالت تگزاس، می گوید: ” این دریافت، جهش عظیمی در نگاه به مردم امریکا در اواخر اخرین عصر یخبندان، به وجود آورده است.”در جمعیت باستان شناسان، هنوز هم اصرار بر این ایده وجود  دارد که انسان، پیش از دوره کلاویس هم می زیسته است. در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، دانشمندان بیش از ۸۹۰ بار به درون آب های قهوه ای و تیره رودخانه آسیلا در نزدیکی ایالت تالاهاس غواصی کرده و نتایج را بررسی کرده اند.

t-w600-h600

دریافت های اخیر باستان شناسان، از مطالعه یکی از سایت ها که ۳۵ فوت (۱۱ متر) عمق و ۲۰۰۰ فوت پهنا داشت، بدست آمد.دانشمندان در مورد عاجی که یافتند و بر اثر استفاده از ابزار اکتشاف، ساییدگی هم پیدا کرده است، می گویند، که آن را از درون جمجمه بیرون کشیده اند. این تیم از پژوهشگران، یک چاقوی سنگی که برای کشتن حیوانات می توانسته به کار گرفته شود، استخوان سایر پستانداران از جمله شتر، گاومیش و اسب را نیز یافتند.

z-w600-h600

جسی هالیگان، مردم شناس دانشگاه ایالت فلوریدا، که خود ۱۲۶ بار در این اکتشافات و غواصی ها حضورداشت، بر این باور است که اجتماعات شکارچیان چادر نشین، احتمالا مدت مدیدی برای چنین شکاری در حفره های آبی، انتظار کشیده اند. استخوان های یافت شده از سگ ها، نشان می دهد که وابستگی به زندگی با سگ ها، می توانسته وجود داشته باشد.

برخی از متجربان این حوزه، نگرانی هایی را در باب صحت تست رادیوکربن ابراز داشته اند.دان گریسون، انسان شناس دانشگاه واشنگتن، در لوس آنجلس تایمز می گوید، این پیشنهاد داده شده است که ماتریال های آنالیز شده توسط اعضای این تیم تحقیقاتی، ممکن است، کربن دریافتی از دوران های دور با منبع دیگری اشتباه گرفته شده باشد. نتایج این پژوهش در ژورنال پیشرفت های علمی به چاپ رسیده است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود