هشت نماد یادبود شگفت آور که با کاشت درخت خلق شده اند

عشق کشاورزان به همسرانشان، بزرگداشت موسیلینی و حمایت از حزب نازی

هشت نماد یادبود شگفت آور که با کاشت درخت خلق شده اند

شاید برای بسیاری از ما، دیدن مناظری زیبا و به یادماندنی از جنگل های بدور از ساختمان ها و فضاهای شهری بتواند حس بسیار خوبی را بوجود آورده و سال های سال در ذهم مان باقی بماند. شاید بناهای تاریخی که در برخی سفرهای خود می بینیم سال ها و یا دهه ها و قرن ها به همان شکل باقی بمانند اما طراوت و زیبایی درختان جنگل در هر فصل و زمان، تازگی های خاص خودش را دارد. درختانی که برخی تنومندتر، برخی کهن تر و یا بزرگ ترند.

در این نوشته به بررسی ۸ جنگل با درختان زیبایی که انسان هم در زیباتر جلوه دادن آن دست داشته، می پردازیم. این درختان در نقاط مختلفی از سراسر جهان واقع شده اند که با هم به مرور هر کدام به همراه تصاویرشان می پردازیم.

جنگل کاجی شکل در ایتالیا 

1
جنگل کوچکی از درختان کاج و به شکل نقشه کشور ایتالیا را می بینیم که در میان کوه های آپِنینِ در اومبریا، در دشت پهناور کاستِلوچیو واقع شده است. این کاج ها در سال ۱۳۴۰ شمسی و به مناسبت صدمین سال اتحاد ایتالیا در این مکان کاشته شده بود.

جنگل مینسوتا 

2
در نزدیکی دریاچه عمیقی در وودز کانتری در ایالت مینسوتای ایالت متحده آمریکا، جنگل بزرگی به شکل همین ایالت دیده می شود. که در آخرین دهه قرن بیستم و توسط یکی از مهندسان دی ان دی دیویژن طراحی شد. بیل لاکر، با به کارگرفتن نقشه ها و مهارت خود، با خالی کردن برخی از درختان این مناطق، تصویری از نقشه اصلی این ایالت را به جنگل های این منطقه داد.

جنگلی به شکل قلب 

3
وینستون هوِز، در میان درختان بلوط منطقه ویکوار در جنوب گلاساسترشاینِ انگلستان، جنگلی را به شکل قلب طراحی کرد. این کشاورز، درختان این جنگل را برای همسرش که در سال ۱۳۷۴ شمسی فوت کرده بود، به شکل قلب کاشت. هوِز چند ماه پس از مرگ همسرش، در منطقه ای که وی در کودکی بزرگ شده بود، چنین هنری را خلق کرد. درختان این منطقه با گذر زمان رشد کردند و تنها از فاصله ای دور و از سمت بالا به شکل قلب قابل مشاهده اند. این منطقه حدود ۴ سال پیش و در زمان پرواز فردی با بالن بر فراز آن کشف و به اطلاع عموم رسانده شد.

جنگل گیتاری شکل 

4
جنگل گیتاری شکل واقع در پامپاسِ آرژانتین نیز عاشقانه ای دیگر است. درختان این جنگل نیز توسط کشاورزی به نام پدرو مارتین و در سال ۱۳۵۸ هجری در نزدیکی شهر کوچکی به نام لابولایِ کاشته شدند. مارتین این گیتار را برای همسر مرحومش و به علت علاقه فراوان این زن به موسیقی ساخت. این مکان در مساحتی در حدود یک کیلومتر و به شکل گیتار طراحی شد که هم برای عابران و هم برای مسافرانی که بر فراز این منطقه پرواز می کنند، قابل مشاهده باشد.

ادای احترام به موسیلینی 

5
در بخشی از کوه های شهر کوچکی به نام آنترودُکو، در استان ریتی ایتالیا، ۲۰ هزار درخت با نوشته DVX هجی شده اند. این لغت از واژه ای لاتین به معنای رهبر گرفته شده. در سال ۱۳۱۸ هجری برای بزرگداشت رهبر دیکتاتوری فاشیست ایتالیا یعنی «بنیتو موسیلینی» بر فراز کوه های این شهر به تصویر در آمد. این درختان منحصربفرد در هنگام گذر از بزرگراه های این شهر به وضوح قابل ملاحظه است.

جنگلِ Studebaker (سابقا نام یک کمپانی اتومبیل سازی بود)

6
در سال ۱۳۱۶ هجری، یک کمپانی اتومبیل سازی با نام Studebaker، با استفاده از ۸۰۰۰ درخت کاج در پارک بندیکس وودز کانتری، درست در بیرون از بِند جنوبی ایالت ایندیانای آمریکا، مجموعه درختانی با همین نام را کاشت که تماما با حروف بزرگ هجی شده بودند. سی سال بعد، فعالیت های این کارخانه به پایان رسید اما این درخت ها، به عنوان بزرگ ترین نمادهای تبلیغی حال حاضر توسط انجمن ملی ثبت این کشور، از فراز آسمان قابل مشاهده است.

مزرعه آقای لوک 

7
صاحب یکی از زمین های منطقه ای در شرق باستروپ در آستین ایالت تگزاس، نام خود یعنی LUECKE را با استفاده از درختان طراحی کرد. این نام از بالا یعنی با پروازهای هوایی و یا از طریق ماهواره ها قابل رویت است.

جنگل صلیب شکسته آلمان نازی 

8
در طول پاییز و به مدت چند هفته که زمان تغییر رنگ برگ های درختان فرا می رسد، در شمال شهر برلین در کشور آلمان، تصویری از صلیب شکسته آلمان نازی به شکل مجموعه ای از درختان کاج رنگی دیده می شد. این درختان در مساحتی حدود ۵ مایل و در سال ۱۳۱۷ هجری و توسط هواداران نازیسم کاشته شد. بعدها دولت آلمان در صدد تخریب آن برآمد اما موفق نشد چرا که درختان قطع شده دوباره به رشد خود ادامه می دادند تا اینکه ۱۶ سال پیش، این سمبل حزب نازی خود به خود از رشد باز ایستاد و از بین رفت.

منبع: amusingplanet
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود