معرفی ۵ ساعت برگزیده نمایشگاه ساعت بازل سوئیس

معرفی ۵ ساعت برگزیده نمایشگاه ساعت بازل سوئیس

نمایشگاه ساعت و جواهرآلات بازل سوئیس امسال نیز همانند سال های گذشته با حضور شرکت‌های تولیدکننده بزرگ جواهرآلات و ساعت برگزار شد و بازدیدکننده‌های زیادی را به سمت خود جلب کرد.

منتقدان و کارشناسان زیادی از این نمایشگاه دیدن می‌کنند، اما سایت معتبر«هیدنکی» ۵ مدل ساعت را از این نمایشگاه به‌عنوان بهترین‌ها معرفی کردند.

رولکس دیتونا فلزی با قاب کروم- سرامیک

1-w900

این اولین رولکس دیتونا کرنومتردار نیست که قاب آن کروم- سرامیک است اما این دقیقا چیزی است بسیاری از طرفداران رولکس منتظر آن بوده‌اند.

سال گذشته در پنجاهمین سال تولید دیتونا، بجای مدل فلزی کلاسیک با قاب مشکی، رولکس مدل جدیدی از دیتونا رونمایی کرد که به‌جای بدنه استیل، بدنه‌ای از پلاتین داشت و صفحه آن آبی و قاب آن قهوه‌ای بود. این ساعت مچی لوکس واقعا زیبا بود و همه را در برابر ویترین متوقف می‌کرد.

دیتونای جدید رولکس که بدنه آهنی و قاب کرم- سرامیک مشکی دارد، شاید به نظر همگان زیبا باشد اما مدل موردپسند همه دوستداران رولکس نمی‌تواند باشد.

تادور بلک بی ۳۶ میلی‌متری

2-w900

ساعت جدید تادور بنا به دلایل زیادی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

این ساعت جدید تادور که در نمایشگاه امسال بازل به نمایش گذاشته شد مدل جدیدی از کلاس ساعت‌های  بلک بی است که بر اساس مدل ساعت غواصی ۴۳ میلی‌متری تادور که قاب آلومینیومی مسی‌رنگ دارد، ساخته‌شده است.

تقریبا در نظر اول این ساعت با ساعت‌های غواصی فرقی ندارد. اما این بلک بی جدید تادور ۳۶ میلی‌متری بوده و ساعت غواصی نیست. همچنین مانند سایر مدل‌های بلک بی، قاب رنگی متفاوت نسبت به بدنه استیل ندارد.

آنچه که این ساعت تادور عرضه کرده است، سادگی است که شاید خیلی از طرفداران تادور خواستار آن هستند.

پاتک فیلیپ ۵۹۳۰ جی

3-w900

در دنیای ساعت «پیچیدگی» به هر چیزی که فراتر از نشان دادن ساعت و دقیقه استاندارد باشد، اطلاق می‌شود. در این ساعت فیلیپ پاتک پیچیدگی به اوج خود رسیده است. این ساعت می‌تواند زمان را در ۲۴ نقطه مختلف جهان به شما نشان بدهد و علاوه بر آن کرنوگراف هم دارد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی این شرکت سوئیسی، این مدل از روی مدل اچ یو ۱۴۱۵، مدل دیگر پاتک ساخته‌شده است. مدل جدید جی ۵۹۳۰ در مقایسه با مدل قبلی کاملا متفاوت است و چیزی مشترکی با یکدیگر ندارند.

این ساعت ویژگی‌های خاص خودش را دارد و نه‌تنها ساعت مفیدی است بلکه معرف یک ساعت پیچیده فیلیپ باتک نیز هست.

بولگاری اکتو فینیسیمو مینوت ریپیتر

4-w900

این ساعت بولگاری به این دلیل در جمع ساعت‌های برگزیده نمایشگاه ۲۰۱۶ بازل انتخاب‌شده است که نمونه بارز فنون ساعت‌سازی است. بولگاری اکتو در واقع باریک‌ترین ساعت از این نوع است که تاکنون ساخته‌شده  است.

بر اساس داده‌های بولگاری، ضخامت این ساعت بیش از سه میلی‌متر است. پیش‌ازاین، نازک‌ترین ساعت از این نوع واشرون کنستانین بود که در سال ۱۹۴۱ ساخته‌شده بود.

کل قطر قاب تیتانیوم ساعت ساخته‌شده توسط بولگاری نزدیک به ۷ میلی‌متر است و مقاوم در برابر نفوذ تا عمق ۳۰ متری آب هست.

با معرفی این ساعت از سوی شرکت بولگاری باید گفت این شرکت بزرگ‌ترین حرکت را در صنعت ساعت‌سازی انجام  داده است و بدون هیچ شکی باید گفت شرکت بولگاری در صنعت ساعت‌سازی از بعد تکنیکی و پیچیدگی ساخت ساعت سرآمد دیگر شرکت‌های این صنعت است.

امگا اسپید مستر سی کی ۲۹۹۸

5-w900

این مدل از ساعت اسپید مستر امگا محبوب‌ترین ساعت این مدل در بین دوستداران اسپید مستر محسوب می‌گردد.

اسپید مستر پروفشنال ساعتی است که عموما توسط خدمه سفینه آپولو استفاده می‌شده است و امروزه نیز فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌کنند.

سی کی ۲۹۹۸ شبیه مدل‌های اولیه اسپید مستر در دهه‌های ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰ میلادی قرن گذشته هستند. مدل اولیه این ساعت که قاب مشکی نیز داشت، به دست «والی  شیرا» فضانورد آمریکایی که با مرکوری ۸ به فضا رفت، بسته شد.

سی کی ۲۹۹۸ کپی مستقیم مدل اصلی اسپید مستر نیست، بلکه مدلی است که  شمار محدودی از آن تولیدشده است و با مدل اصلی اسپید مستر تفاوت‌هایی نیز دارد که  می‌توان به قاب سرامیکی آبی این ساعت اشاره کرد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود