مایکل جکسون با ۸۲۵ میلیون دلار درآمد، در صدر پولساز ترین مردگان جهان قرار گرفت

مایکل جکسون با ۸۲۵ میلیون دلار درآمد، در صدر پولساز ترین مردگان جهان قرار گرفت

ستاره فقید پاپ طی سالهای گذشته توانسته ۸۲۵ میلیون دلار درآمد (قبل از کسر مالیات) کسب کند و عنوان پردرآمدترین سلبریتی های مرده را از آن خود نماید. در اینجا قصد داریم این مسئله را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

مایکل جسکون برای چهارمین سال پیاپی این عنوان را به خود اختصاص می دهد. مرگ وی (به علت مصرف بیش از حد دارو) باعث شد طرفداران برای خرید آلبوم های وی بیش از پیش هجوم بیاورند که همین مسئله افزایش درآمد برای ستاره پاپ را به همراه داشت. ۷۵۰ میلیون دلار از این مبلغ، از راه فروش سهام وی در شرکت سونی/ATV حاصل شده است.

او در سال ۱۹۸۵ میلادی برای در اختیار داشتن حق کپی رایت گروه «Beatles» تقریبا ۴۷.۵ میلیون دلار خرج کرد. ۱۰ سال پس از آن، سونی برای همکاری ۱۱۰ میلیون دلار به مایکل جسکون داد.

سلطان پاپ توانست با استفاده از موسیقی مسحور کننده اش (شامل آهنگ های خودش، کپی رایت ها برای بازخوانی آثار توسط دیگران و کنسرت «Cirque du Soleil» در لاس وگاس) به موفقیت های بسیاری دست یابد. وی در دوران حرفه ای (قبل و بعد از مرگ) ۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد و اگر تورم را نیز دخالت دهیم، می توان درآمدی ۴ میلیارد دلاری برای آن متصور شد.

منبع: forbes
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود