۳۵ فیلم شاخص امسال که در فصل اهدای جوایز از آنها زیاد خواهیم شنید [بخش دوم]

سودای اسکار برای کدام فیلم ها محقق می شود

۳۵ فیلم شاخص امسال که در فصل اهدای جوایز از آنها زیاد خواهیم شنید [بخش دوم]

دیروز و در نخستین بخش از بررسی ۳۵ فیلم شاخص امسال که از شانس های اصلی برای دریافت جوایز اسکار محسوب می شوند، یازده فیلم معرفی گشتند.

در پی ۱۱ عنوان دیگر و احتمال نامزد شدنشان در بخش های مختلف جشنواره یاد شده آمده است:

۱۲- خط الراس ارّه ای (Hacksaw Ridge) تاریخ انتشار ۱۴ آبان

sub-buzz-10821-1475100551-11

نامزدهای احتمالی: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (مل گیبسِن) بهترین بازیگر نقش اول مرد (اندرو گارفیلد) بهترین فیلمنامه اقتباسی (اندرو کینگ و رابرت شنکان) و احتمالا برخی جوایز فنی همچون تدوین و صدا

این فیلم را باید یکی از بهترین عناوین امسال دانست. فیلمی اکشن که داستان واقعی یک پزشک ارتش آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم را حکایت می کند که توانست بدون شلیک حتی یک گلوله مدال افتخار دریافت کند.

“خط الراس اره ای” را باید بازگشت مل گیبسن به هالیوود پس از یک دهه دانست. این فیلم جنگی در جشنواره فیلم ونیز نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد.

۱۳- عاشق (Loving) تاریخ انتشار ۱۴ آبان

sub-buzz-3581-1475100581-2

نامزدهای احتمالی: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (جف نیکولای)، بهترین بازیگر نقش اول مرد (جوئل ادگرتون)، بهترین بازیگر نقش اول زن (راث نگا)، بهترین فیلمنامه (جف نیکولاس)

داستان فیلم درباره یک زوج سیاه و سفید است که بخاطر ازدواج غیر قانونی رنگین پوستان با یکدیگر سالها به زندان افتادند.

راث نِگا یکی از شانس های حضور در بین نامزدهای دریافت جایزه بهترین هنرپیشه نقش مرد خواهد بود.

۱۴- ورود (Arrival) تاریخ انتشار ۲۱ آبان

sub-buzz-10927-1475100644-1

نامزدهای احتمالی: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (دنیس ویله نو)، بهترین بازیگر نقش اول زن (امی اَدامز)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (جرمی رنر)، بهترین فیلمنامه اقتباسی (اریک هایسرر) و شاید برخی جوایز فنی همچون تصویربرداری، صدا و جلوه های ویژه

یک سفینه فضایی به زمین می نشیند و از یک زبان شناس (با بازی امی ادمز) خواسته می شود تا مکالمات فضائیان را ترجمه کند. بسیاری از امی ادامز بعنوان یکی از بخت های اصلی جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول زن اسکار یاد می کنند.

دنیس ویله نو کارگردان فیلم های تحسین شده “زندانیان” و “Sicario”  توانسته با این فیلم توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند.

۱۵- Elle تاریخ انتشار ۲۱ آبان

sub-buzz-10814-1475100679-1

نامزدهای احتمالی: بهترین هنرپیشه نقش اول زن (ایزابل هوچرت)

مهمترین شاخصه این فیلم که نماینده رسمی کشور فرانسه برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار نیز محسوب می شود، بازی درخشان هوچرت است. هوچرت که در این عنوان نقش یک تاجر موفق و صاحب یک شرکت بازی های ویدئویی را بازی می کند در آپارتمانش مورد تجاوز قرار می گیرد و کل فیلم درباره تلاش وی برای یافتن فرد متجاوز است.

۱۶- منچستر از کنار دریا (Manchester by the Sea) تاریخ انتشار ۲۸ آبان

sub-buzz-24882-1475100702-3

نامزدهای احتمالی: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (کنث لونرگان)، بهترین هنرپیشه نقش اول مرد (کیسی افلک)، بهترین هنرپیشه نقش اول زن (میشل ویلیامز)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (لوکاس هج و کیل چندلر)، بهترین فیلمنامه (کنث لونرگان) و شاید جایزه بهترین تدوین

“منچستر از کنار دریا” که پس از “می توانی روی من حساب کنی (۲۰۰۰)” و “مارگارت (۲۰۱۱)” سومین فیلم لونرگان محسوب می شود، یکی دیگر از فیلم هایی بود که توجه منتقدین و مخاطبان را در جشنواره سان دنس به خود جلب کرد.

کیسی افلک نقش مردی را بازی می‌کند که به خانه‌اش در نیوانگلند در شمال غرب ایالات متحده باز می‌ گردد تا از پسر ۱۶ ساله برادر تازه درگذشته‌ اش مواظبت کند.

۱۷- حیوانات شبانه (Nocturnal Animals) تاریخ انتشار ۲۸ آبان

sub-buzz-25151-1475100740-4

نامزدهای احتمالی: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (تام فورد)، بهترین بازیگر نقش اول زن (امی ادمز)، بهترین بازیگر نقش اول مرد (جک جلینهال)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (مایکل شَنِن)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (لورا لینی)، بهترین فیلنامه اقتباسی (تام فورد) و برخی جوایز کلی که از فلیم های تام فورد انتظار می رود همچون جایزه بهترین فیلم برداری، طراحی لباس و صحنه و گریم

تام فورد، کارگردان نام آشنای هالیوود که با فیلم جدیدش جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره ونیز را از آن خود کرد، دو داستان موازی را روایت می کند. فورد که نخستین فیلمش را در سال ۲۰۰۹ (مرد مجرد) ساخت پس از ۷ سال با خواندن رمان موفق «تام و سوزان» اثر آستین رایت تصمیم گرفت که با اقتباس از آن دوباره به صنعت سینما باز گردد.

این درام نفس گیر بی تردید در اسکار حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

۱۸- شیر (Lion) تاریخ انتشار ۵ آذر

sub-buzz-25211-1475100768-1

نامزدهای احتمالی: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (گارث دِیویس)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (دِو پَتِل و سانی پَور)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (نیکول کیدمن و رونی مارا)، بهترین فیلنامه اقتباسی (لوک دیویس)

فیلم “شیر” که یکی از سورپرایزهای فستیوال های پاییز محسوب می شد داستان واقعی پسری هندی است که در سن پنج سالگی از والدینش جدا گشته است.

این فیلم به کارگردانی “گرت دیویس” به عنوان فیلم افتتاحیه ی جشنواره ی زوریخ انتخاب شد، اقتباسی از کتاب خاطرات “سارو بریرلی” است و داستان کودک ۵ ساله هندی را روایت می کند که با قرار گرفتن در یک قطار اشتباهی، کیلومترها از خانه دور می گردد.

او به یک یتیم خانه سپرده و سپس توسط یک زوج استرالیایی به نام های “سو” و “جان بریرلی” به سرپرستی گرفته می شود. نقش این زوج را “کیدمن” و “واتهام” بازی می کنند

۱۹- جَکی (Jackie) تاریخ انتشار ۱۲ آذر

sub-buzz-24809-1475100791-1

نامزدهای احتمالی: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (پابلو لارین)، بهترین بازیگر نقش اول زن (ناتالی پورتمن)، بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد (پیتر ساسگارد)، بهترین فیلمنامه (نوخ اوپنهایم) و چند نامزدی احتمالی دیگر در بخش فیلم برداری، طراحی لباس و صحنه و گریم

داستان زندگی ژاکلین کندی، همسر جان اف کندی (رئیس جمهور سابق آمریکا) یکی دیگر از فیلم هایی بود که پاییز امسال در جشنواره های بین المللی سر و صدی زیادی به پا کرد. بازی فوق العاده ناتالی پورتمن در این فیلم شاید بتواند دومین اسکار را بعد از فیلم قوی سیاه برای وی به همراه داشته باشد.

۲۰- سرزمین لالا (La La Land) تاریخ انتشار ۱۹ آذر

sub-buzz-10740-1475100811-7

نامزدهای احتمالی: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (دَمین شیزِل)، بهترین بازیگر نقش اول زن (اما استون)، بهترین بازیگر نقش اول مرد (رایان گاسلینگ)، بهترین فیلمنامه (دامین شیزل) و برخی بخش های دیگر همچون بهترین فیلبرداری، طراحی لباس و صحنه، موسیقی متن، میکس و تدوین صدا

این فیلم موزیکال نیز سرشار از سکانس های جذاب و مفرح است. بازی چشم گیر گاسلینگ و استون بی تردید آنها را به یکی از شانس های اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن تبدیل خواهد کرد.

دَمیین شیزِل دو سال پیش نیز با فیلم Whiplash نظر اعضا آکادمی را به خود جلب کرده بود.

۲۱- ندای هیولا (A Monster Call) تاریخ انتشار  ۳ دی

sub-buzz-25123-1475100838-1

نامزدهای احتمالی: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (جی.ای بایونا)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (فلسیتی جونز)، بهترین فیلمنامه اقتباسی (پاتریک نِس) و جوایزی احتمالی همچون بهترین فیلمبرداری، جلوه های ویژه و تولید

این فیلم فانتزی که داستان زندگی پسر بچه درگیر با بیماری مادر، پدر بی مسئولیت و مادربزرگ سخت گیر را روایت می کند، شانس این را دارد که بتواند در چند بخش در اسکار ۲۰۱۶ نامزد شود.

این پسر بچه که از سوی همکلاسی هایش نیز مورد آزار و اذیت قرار می گیرد ناگهان با صدای هیولایی درختی (با صدای لیام نیسون) مواجه می شود که می کوشد به او درس زندگی و روش مواجهه با مشکلات را بیاموزد.

۲۲- تونی اِردمان (Toni Erdmann) تاریخ انتشار ۵ دی

sub-buzz-3412-1475100961-8-1

نامزدهای احتمالی: بهترین بازیگر (پیتر سیمونیسچک)، بهترین فیلمنامه (مارِن اِد)

وینفرید (سیمونیسچک) مرد تنها و مجردی است که به شهر باز می گردد تا محبت دختر بزرگسالش اینز (ساندرا مولر) را که چند وقتی است از او جدا شده دوباره به دست آورد. بعد از مردن سگش، وینفرید لباس مبدل می پوشد تا بدون این که دوستان و همکاران دخترش از این موضوع باخبر شوند او را در شهر تعقیب کند.

این فیلم احساسی و گاها بامزه درباره ی پدر بذله گویی که تلاش می کند دختر تاجر خود را خوشحال و امیدوار نماید می تواند در بخش جایزه بهترین بازیگر مرد، دارای شانس باشد.

+ بخش سوم همین مقاله

منبع: buzz feed
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود