چرا طراحان مد همیشه لباس ساده به تن دارند؟

چرا طراحان مد همیشه لباس ساده به تن دارند؟

اگر به دنیای مد و فشن علاقه داشته باشید و پیگیر جدیدترین طرح های طراحان لباس باشید حتما دیده اید که در انتهای کت واک ها، وقتی خود طراح روی استیج وارد می شود عموما لباس ساده و بی آلایشی به تن دارد و شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا این افراد برای خود لباس ویژه ای طراحی نمی کنند؟

در پاسخ به این پرسش، طراحی به نام «امیلی ام کلر» در جدیدترین پست خود در شبکه اجتماعی لینکداین این طور توضیح داده که: «طراحی لباس برای خود با طراحی لباس برای دیگران دو مقوله کاملا متفاوت از هم هستند.»

وی همچنین افزوده: «شاید انتظار داشته باشید که طراحان مد خودشان هم به صورت حرفه ای لباس بپوشند اما باید بدانید که طراح مد با مشاوره مد فرق دارد. یک طراح به خلق البسه های جدید می پردازد در حالی که استایلیست از عناصر گوناگون در کنار هم استفاده می کند تا ظاهری زیبا برای فرد بسازد. به این مفهوم که شاید یک طراح لباس در شغل خود مهارت ویژه ای داشته باشد اما لزوما خوش لباس نیست و شاید از اصول صحیح سِت کردن لباس ها با هم آگاهی نداشته باشد.»

همچنین باید اشاره کنیم که بسیاری از طراحان مد به کار خود اعتیاد دارند و ترجیح می دهند به جای هدر دادن وقت برای زیباسازی لباس و ظاهر خود، به طراحی لباس و اکسسوری های جدید بپردازند.

ام کلر همچنین بیان داشته: «داشتن یک یونیفورم واحد به صرفه جوئی وقت طراحان بسیار کمک خواهد کرد. اما دلیل اینکه آنها این پوشش را به لباس های دیگر ترجیح می دهند این است که علاوه بر اینکه وقت گیر نیستند، خیلی هم راحت بوده و می توانند در آسایش خیال به کارهای خود در طول روز رسیدگی کنند.»

منبع: designtaxi
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • مهران دی ۲, ۱۳۹۵

    جالب بود !
    به شخصه فکر نمیکردم دلیلش یا حتی یکی از دلایلش ، صرفه جویی در زمان شون باشه !