نگاهی به بلندترین آسمان خراش دنیا که به زودی در دبی احداث می شود [تماشا کنید]

ساختمانی 928 متری در حال ساخت است

نگاهی به بلندترین آسمان خراش دنیا که به زودی در دبی احداث می شود [تماشا کنید]

۱۲ روز پیش، «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» امیر دبی، کلنگ احداث «برج چشم انداز» دبی را به زمین زد. این ساختمان، ۹۲۸ متر ارتفاع دارد و برج خلیفه که اکنون به عنوان بلندترین سازه جهان شناخته می شود را پشت سر خواهد گذاشت.

ساختمان مذکور، توسط «سانتیاگو کالاتراوا» معمار آرشیتکت سوییسی-اسپانیایی طراحی شده است. طراحی مرکز حمل و نقل ساختمان تجارت جهانی در نیویورک و موزه «Tomorrow» در ریودوژانیروی برزیل، در کارنامه وی دیده می شود. این سازه عظیم، در مرکز شهر نزدیک به نهر دبی ساخته خواهد شد و تقریبا ۱۰ کیلومتر تا فرودگاه بین المللی فاصله خواهد داشت. پیش بینی می شود ساخت این آسمان خراش، چیزی در حدود ۱ میلیارد دلار هزینه به همراه داشته باشد.

the_tower_at_dubai_creek_harbour_8_credit_santiago_calatrava-w600

رندرهای این ساختمان، مناره مخروطی شکلی را نشان می دهند که توسط مجموعه ای از کابل های ضخیم نگه داشته شده است. ساخت این سازه، در راستای طرح توسعه «بندر نهر دبی» انجام خواهد گرفت؛ پروژه ای که توسط شرکت «Emaar Properties» پیگیری می شود و پیش بینی می گردد نتیجه آن، دو برابر شدن فضای مرکز شهر باشد.

این ساختمان نیز همانند برج خلیفه، اقامت گاه های لوکس و فضاهای تجاری زیادی خواهد داشت. مسافران و گردشگران می توانند از خدمات و سرویس های ارائه شده استفاده کنند. برج نهر همچنین باغ هایی زیبا را درون خود جای داده که ما را به یاد باغ های معلق بابل می اندازد. به علاوه، عرشه هایی نیز برای بازدید در نظر گرفته شده که مناظری ۳۶۰ درجه از شهر دبی را پیش روی چشمان ما قرار می دهند.

شرکت سازنده برای اطمینان از عملکرد ایمن ساختمان، بیش از ۱۲ آزمایش مهندسی باد بر روی برج انجام داده و مطالعات لرزه ای را نیز در دستور کار قرار داده است. بد نیست این نکته را هم مطرح کنیم که در سازه های بلند، باد نقش موثرتری در طراحی سازه ایفا می نماید و بحرانی تر از زلزله است. به علت آن که برج نهر، بلندترین ساختمان کابلی (متصل به کابل) دنیاست که تاکنون ساخته شده، تست های باد برای اصلاح و بررسی شکل سازه مورد استفاده قرار گرفته اند.

the-tower-at-dubai-creek-harbourworldstallesttower3-5721b246e4407-w600

معمار این ابر ساختمان در این رابطه می گوید: ” در تمامی موارد از جمله مصالح انتخاب شده و فناوری مورد استفاده، برج نهر با استفاده از دقیق ترین و سختگیرانه ترین استانداردهای بین المللی طراحی و توسعه یافته است.” پیش بینی می شود ساخت این سازه تا سال ۲۰۲۰ میلادی به طول بیانجامد. شما می توانید رندرهای آن را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود