۱۰ راهکار کم هزینه آرایش کردن که گریمورهای حرفه ای از آن استفاده می کنند

می توان «اِسپا» را هم به خانه آورد

۱۰ راهکار کم هزینه آرایش کردن که گریمورهای حرفه ای از آن استفاده می کنند

لوازم آرایش از جمله چیزهای است که تقریبا تمام خانم ها روزانه از آن استفاده می کنند. در برخی از کشورهای جهان هم که متاسفانه کشور ما هم در آن میان قرار دارد، میزان استفاده از این مواد تاحدی افراطی و بیش از اندازه است. شاید بهتر باشد به جای تمرکز بر کمیت لوازم آرایش که به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی در انواع خصوصا نامرغوب آن، به کیفیت بالاتر اندیشیده و در عوض همان مقدار کمی را که استفاده می کنیم، با کیفیت بالا تهیه کرده و بکوشیم نگهداری بهتری از آنها به عمل آوریم. چرا که آنچه مسلم است، کیفیت بالای مواد آرایشی سبب می شود که برای خریداری آنها، مبلغ بیشتری را متحمل شویم.

اگر بنا باشد آرایشگران و گریمورهای حرفه ای، از مواد آرایشی گرانی را که برای بالابردن کیفیت و طبیعی تر جلوه دادن آرایش خریداری کرده اند به خوبی مراقبت نکنند، آن وقت، باید هزینه های بیشتری را بپردازند. پس چه خوب است که ما هم با ۱۰ مورد برشمرده شده در این نوشته همراه شده و از این به بعد لوازم آرایش با کیفیت را از مراکز معتبر خریداری کرده و با راه هایی این چنینی مدت طولانی تری از آنها استفاه کنیم.

۱- از فرچه های روژه گونه تان به خوبی مراقبت کنید

1

فرچه هایی که کیفیت خوبی دارند تا سال ها قابل استفاده هستند. اگر فرچه شما خراب شده و به اصطلاح از ریخت و قیافه افتاده است، پس از خریداری فرچه جدید، به توصیه های متخصصان گریم در این مورد عمل کنید. فیونا استیل که یک گریمور حرفه ای است در این باره می گوید، یادتان باشد هرگز فرچه های خود را آغشته به پودر فراوانی است به حال خود رها نکنید چرا که این کار می تواند، لطافت آن را از بین ببرد. در فواصل زمانی هم آن را با شامپو یا سایر شوینده ها بشویید. گریمور دیگری به نام جیک بایلی در مورد خشک کردن این فرچه ها، پس از شسته شدن می گوید، آن را روی یک کاغذ یا حوله قرار دهید تا خشک شود. اگر پس از شستن مستقیما آن را در جایی که همیشه نگهداری می کنید قرار دهید، آب به داخل آن نفوذ پیدا می کند و باعث فاسد شدن آن می شود.

۲-دوباره آرایش نکنید بلکه آرایش قبلی تان را تجدید کنید

2

لزومی ندارد که آرایش روزانه را پاک کرده و برای عصر یا شب دوباره آرایش کنیم بلکه کافی است که آن را تجدید کنیم.  اِوا اسکریوو، که خود یک گریمور است می گوید، برای تجدید آرایش، صورت را با کمی تونر مرطوب کرده و با دستمال کاغذی روی آن ضربه بزنید. سپس به آرامی مواد جدید را روی آن قرار داده و آرام پخش کنید.

۳- اسکراب های گران قیمت بدن را کنار بگذارید و آن را در خانه تهیه کنید

3

آیا برای رفتن به اسپا بودجه کافی ندارید؟ به جای اینکه به اسپا رفته و مقدار زیادی از پول خود را در آنجا خرج کنید، یک اسکراب مناسب با پوست تان تهیه کنید.  به روغن زیتون، کمی نمک و شکر اضافه کنید و چند قطره آب اسطو خودوس یا گریپ فروت را به این محلول بیافزایید و آن را قبل از دوش گرفتن به آرامی بر روی بازوها و پاها ماساژ دهید. سپس می توانید در طول دوش گرفتن با آب گرم، تمام این مواد را از روی بدن پاک کنید. 

۴- قبل از اینکه رُژ بزنید، لب ها را آماده این کار کنید

4

قبل از آنکه روی لب هایتان رژ لب بزنید به گفته فاون چِنگِ گریمور ابتدا لب را پاک کنید و احتیاج نیست که برای این کار، از اسکراب های مخصوص لب استفاده کنید بلکه می توانید ترکیبی از شکر قهوه ای، روغن زیتون و عصاره وانیل را مخلوط کرده و آرام روی لب هایتان بمالید . سپس آن را با دستمال کاغذی پاک کنید. حالا زمان آن رسیده که مثل همیشه رژ لب تان را بزنید.

۵- کرم پودرها را در فصل های مختلف با هم ترکیب کنید

5

لازم نیست که تعداد فراوانی کرم پودر با رنگ های متفاوت داشته باشید. برِت فریدمن که خود گریموری حرفه ای است در این باره به «ریئل سیمپل» می گوید: “زمانی که فصل تابستان فرا می رسد و کرم پودر شما که از زمستان باقی مانده برای این فصل کمی روشن است، می توانید آن را با کمی کرم پودر برنزه مخلوط کرده و روی صورت تان بمالید. این روش منطقی تری به نظر می رسد تا اینکه کرم پودر جدیدی تهیه کنید یا چندین رنگ از آن را داشته باشید.

۶- بیش از اندازه پودر نزنید

6

لیزا اُ کانر، گریمور دیگری است که می گوید: “قبل از اینکه از منزل خارج شوید، پودر نزنید خصوصا اگر در یک روز گرم تابستانی این کار را می کنید. اندکی قبل از بیرون رفتن کمی پودر زده و این کار را حتما روی پوست مرطوب انجام دهید.”

۷- با این روش، رُژ لب تان را به مدت طولانی تری استفاده کنید

7

برای اینکه میزان استفاده از رُژ لب تان را کاهش دهید، با استفاده از دستمال مخصوص صورت کمی از پودر را روی لب ها هم بمالید تا رژلب را بهتر روی لب نگه دارد. این کار باعث می شود که رژ به دندان های تان هم برخورد کمتری داشته باشد.

۸- خط چشم را گربه ای بکشید

9

جولیان کیز، که یک گریمور حرفه ای است، از راهکار خط چشم کشیدن خود می گوید، از خط چشم محبوب خود استفاده کرده و خطی را می کشیدید به سمت بالا باشد. با این کار یک امضای خاص هم برای چشم خود رقم می زنید.

۹- رنگ های اضافه روی فرچه ریمل را از بین ببرید

10

رنگ های ریمل هایی که در سالن های حرفه ای به کار گرفته می شوند، باعث طبیعی تر جلوه دادن چشم ها می شوند. اما شما هم به گفته کیمارا آهنرت، صاحب یکی از این سالن ها که خود گریمور هم است، می توانید این کار را انجام دهید. فرچه ریمل را از داخل تیوپ آن خارج کنید. آن را با یک دستمال تمیز کنید و تمام رنگ های اضافه ای را که ممکن است به آن چسبیده باشد را خارج کنید. اکنون ریمل تمیز شده شما هم می تواند همان کار سالن های حرفه ای را برای تان انجام دهد.

۱۰- و در نهایت، آرایش خود را با وازلین پاک کنید

11

لارا گِلِر در مصاحبه ای با زن روز می گوید، خودش برای پاک کردن آرایش چشم از وازلین استفاده می کند و این کار را از مادرش یاد گرفته که همیشه روی دستانش وازلین می زد. دستمالی را داخل محتوی وازلین کرده و صورت تان را با ضربه های آرام و به سمت پایین پاک کنید. با این کار همه آرایش از روی سطح پوست پاک خواهد شد.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود