نگاهی به تونل های زیر زمینی که داعش در نبرد موصل از آنها بهره می گیرد [تماشا کنید]

نگاهی به تونل های زیر زمینی که داعش در نبرد موصل از آنها بهره می گیرد  [تماشا کنید]

نیروهای ائتلاف در شهر موصل، شبکه ای از تونل های زیرزمینیِ کنده شده توسط داعش را یافته اند. فیلم گرفته شده، سختی های نبرد با دشمن باهوش و پنهان را نشان می دهد.

در حالی که نبرد برای باز پس گیری شهر شمالی عراق، تحت حمایت نیروهای آمریکایی ادامه دارد، خبرنگاران از شبکه پیچیده تونلی ترورسیت ها دیدن کردند. ویدیوی تهیه شده نشان می دهد که این شبکه زیرزمینی چیزی بیش از راه هایی برای فرار بوده است. آب، برق، تلویزیون و منابع کافی برای ماه ها زنده ماندن، در این تونل ها یافت می شود.

inside-the-isis-rat-tunnels-w600

خبرنگارهای شبکه تلویزیونی CCTV چین، همراه با نیروهای عراقی به داخل تونل ها رفته و از آشپزخانه، اتاق خواب ها و کتابخانه ها، فیلم و عکس تهیه نمودند. با منتشر شدن این ویدیو، بسیاری از مردم علت طول کشیدن نبرد ائتلاف ۶۰ کشوری علیه داعش را متوجه شدند. آن ها به جای جنگیدن بر روی زمین، ترجیح می دهند در تونل ها مخفی شوند.

operation-to-liberate-iraqs-mosul-from-daesh-1-w600

operation-to-liberate-iraqs-mosul-from-daesh-w600

تروریست ها با این کار از حملات توپ خانه ای، پهپادها و ماهواره ها در امان هستند. نبرد خونین موصل اکنون وارد هفته دوم خود شده و تاکنون هزینه های انسانی زیادی را در بر داشته است. بسیاری از مردم این منطقه، توسط داعش گروگان گرفته شده اند. آن ها به علت شکست هایشان در شهرهای فلوجه و رمادی، تحت فشار بوده و از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

internally-relocated-people-fleeing-the-topzava-village-of-hamdaniye-district-in-mosul-arrive-at-the-check-point-w600

gettyimages-617449194-w600

تکفیری ها همچنین ۵۰ افسر سابق پلیس را که در ساختمانی خارج از شهر نگهداری می شدند را کشتند. این در حالی است که نیروهای امنیتی هفته گذشته اجساد ۷۰ غیر نظامی را در منطقه جنوب پیدا کردند. سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل در این رابطه می گوید: “بر روی بدن قربانیان آثار گلوله مشاهده شده، اما هنوز نمی توان درباره این که چه کسی مسئول این جنایت بوده، با قاطعیت سخن گفت.”

gg

islamic-state-torched-mishraq-sulphur-factory-w600

«لیز گراند» هماهنگ کننده سازمان ملل برای امور بشر دوستانه عراق، می گوید که ممکن بود داعشی ها برای جلوگیری از حمله، از سلاح های شیمیایی ابتدایی استفاده کنند. نبرد به وجود آمده ممکن است پیچیده ترین بحران را در سال ۲۰۱۶ میلادی به وجود آورد. تاکنون نزدیک به ۷۵۰۰ نفر از شهرها و دهکده های موصل فرار کرده اند. در ادامه از شما دعوت می کنیم ویدیوی تهیه شده در این زمینه را تماشا کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امیر آبان ۶, ۱۳۹۵

    نیروهای ائتلاف که خودشون در بیشتر مواقع با داعشیا همکاری داشتن این نیرو های مردمی عراق همراه با ارتش و پیشمرگ های کرد بودن که داعش رو دارن نابود میکنن