مجله گردشگری روزیاتو: دنده کباب، زرشک و عناب ثبت ملی شد

و سهیلا پیرمرادیان، از سوی اتحادیه اروپا به عنوان مدیر شایسته و کارآفرین اعلام شد

مجله گردشگری روزیاتو: دنده کباب، زرشک و عناب ثبت ملی شد

مجله گردشگری روزیاتو که هر هفته نگاهی دارد به جدید ترین رویدادهای دنیای صنعت گردشگری،‌ میراث فرهنگی و صنایع دستی کشورمان، این هفته نیز هم چون روال هفته های پیش، بسته خبری جامعی از مهم ترین اتفاقات این صنعت دارد که در ادامه مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

اسفند ۹۵: پایان مرمت ایوان عالی قاپو

اگر نوروز سال آتی به نصف جهان بروید، با ایوان مرمت شده عمارت عالی قاپو، یادگار عصر صفوی اصفهان رو به رو خواهید شد. این را روابط عمومی میراث فرهنگی اواخر مهر امسال اعلام کرد و اظهار داشت که مرمت این اثر تاریخی کشور پس از ۱۰ سال، نوروز ۹۶ به اتمام می رسد.

t1

در حال حاضر، کارگاه مرمت عمارت عالی قاپو برای باز سازی و مرمت کف و نرده ها دایر است و فعالیت های تزیینات سقف عمارت نیز بزودی به اتمام می رسد.

در هفته های اخیر، یکی از انتقاداتی که به پایگاه جهانی عالی قاپوی اصفهان گرفته می شد، مربوط به دپوی نخاله هایی است که در اطراف این عمارت به واسطه فرآیند عمرانی مرمت رها شده است و منظر عالی قاپو را از دید گردشگران داخلی و خارجی تحت تاثیر قرار داد.

اما پاسخ مدیر پایگاه جهانی میدان امام به این انتقادات این بود که به واسطه تردد بالای گردشگر، هفته ای یک بار امکان پاکساری نخاله ها وجود دارد.

به هر حال امیدواریم مرمت آثار تاریخی و باستانی کشور، معماری منظر این اماکن را روبروی لنز دوربین و چشمان گردشگران، خراب نکند.

تفاهم ایران و هند برای مرمت آثار تاریخی دو کشور

اخیرا مطلع شدیم که سفیر هند در ایران با حضور در مجموعه تاریخی مسعودیه تهران، با مدیرعامل صندوق احیا، و مرمت آثار باستانی و تاریخی کشور گفت و گو کرد و دوطرف بر عزم جدی در جهت همکاری در راستای مرمت آثار باستانی و تاریخی تاکید کردند.

t2

گفتنی است، صندوق احیا، در پروژه مرمت موسسه زبان فارسی در شهر علیگر هندوستان فعالیت هایی انجام داد و اکنون برای مرمت باغ حیدر آباد هندوستان که باغی بر اساس معماری باغ های ایرانی است،‌ ابراز تمایل نمود.

ارتباط باستان شناسی ایران و هند از این جهت دارای اهمیت است که دو کشور، اشتراکات فرهنگی و تاریخی بسیار با یکدیگر دارند و مرمت آثار تاریخی می تواند زمینه جذب گردشگر را میان دو کشور فراهم کند. گویا قرار است لغو روادید سفر ایرانیان به هندوستان نیز در دستور کار برنامه های گردشگری دو کشور قرار بگیرد.

فهرست کشورهایی که ایرانیان بدون روادید می توانند به آن ها سفر کنند را در گفتار از لائوس تا جیبوتی ببینید.

هشدار مجدد سفارت ایران در آنکارا مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی

در پی افزایش حملات به گردشگران به خصوص به چند گردشگر ایرانی در یکی از میادین اصلی این کشور در مهر ماه که به کشته شدن یک هموطن منجر شد، سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه اخیرا از احتمال مجدد حملات تروریستی در ماه های پایانی سال در این کشور خبر داد که همین موضوع کافی بود که سفارت ایران در این کشور، اطلاعیه ای صادر کند.

t3

در اطلاعیه سفارت ایران در آنکارا آمده است که هموطنان مقیم، دانشجویان و مسافران عازم جمهوری ترکیه، با عنایت به اطلاع رسانی رسانه‌ای سازمان اطلاعات وامنیت ترکیه و استانداری آنکارا در مورد احتمال وقوع عملیات تروریستی در اماکن حساس و ممنوعیت هر گونه تجمع با توجه به برقراری حالت فوق العاده، درخواست می شود حتی المقدور از انجام سفرهای غیر ضروری و حضور در اماکن حساس و پر تجمع جدا پرهیز کرده به هشدارهای مقامات امنیتی کشور میزبان توجه کنند.

آخرین خبر ها درباره وضعیت ایرانیان در این کشور و استعلام های امنیتی و اطلاعاتی را از طریق سفارت ایران در آنکارا و وزارت امور خارجه ترکیه کسب کنید.

هشدار درباره عدم مرمت کاروانسرای کاشان

کاروانسرای گبر آباد قمصر کاشان که یادگار دوران صفوی به شمار می رود، به واسطه تعطیلی های مکرر، در معرض تخریب قرار گرفته است. این کاروان سرا که متعلق به عهد صفوی بوده، در مسیر تاریخی اصفهان به ری و در فاصله ۵ کیلومتری قمصر کاشان قرار دارد که در سال ۱۳۵۴ به قهرست آثار ملی ایران اضافه شد.

t4

این کاروان سرا به مدت ۱۲ سال برای کاربری اقامتی به بخش خصوصی واگذار شد اما در فصل بارندگی، به دلیل رها شدن عملیات باز سازی و مرمت، در آستانه تخریب است.

گفتنی است تا سال ۱۳۷۹، از این کاروانسرا به عنوان پادگان نظامی استفاده می شد و از آن سال به بعد،‌ در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت. جالب است که بدانید ظرف ۱۵ سال اخیر،‌ دو بار این بنای تاریخی از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار و هر بار به دلیل عدم توان مندی فنی و صلاحیت حقوقی، از مجری، پس گرفته شد.

آخرین خبر از این بنای تاریخی کشور در کاشان این است که قرار است برای سومین بار، انتخاب سرمایه گذار برای بنا توسط صندوق احیا و بهره برداری اماکن تاریخی از طریق مزایده انجام شود. با این حال، بررسی های رسانه ای نشان می دهد که این بنا با توجه به نیمه دوم سال که آغاز فصل بارندگی در قمصر کاشان است و سقف این بنا نیز در حال ریزش است، رها شدن عملیات بازسازی معلوم نیست با چه توجیهی صورت گرفت.

امیدواریم صندوق احیا و سازمان میراث فرهنگی برای چنین آثاری که در بالاترین سطح ریسک و تخریب قرار دارند، اعتبار ویژه مانند فرآیند ثبت اضطراری آثار ملی در دستور کار قرار دهند و از مردم فهیم ایران زمین در آن منطقه برای اعطای کمک های مادی و معنوی، درخواست کنند.

فناوری هسته ای به کمک مرمت علم باستان شناسی می آید

t5

خبر بعدی این که چندی پیش، سمینار کاربرد فناوری هسته ای در پژوهش های میراث فرهنگی برگزار شد و نفر اول صنعت گردشگری ایران، از همکاری سازمان انرژی اتمی در عرصه باستان شناسی کشور به خصوص در امور عمر سنجی در آینده ای نزدیک خبر داد.

سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفته است که به دلیل آن که ایران با تمدن چند هزار ساله، بیش از یک میلیون بنای تاریخی دارد، ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار بنا تا کنون شناسایی شده است و با همکاری سازمان انرژی اتمی، می توان این تعداد را با شناسایی علمی، افزایش داد.

او گفته بود که در رابطه با تجهیزات مربوط به باستان‌شناسی بخشی از این تجهیزات را سازمان تامین می‌کند بخشی از دستگاه‌های دیگر و بخشی هم باید در همکاری با کشورهای دیگر تهیه شود. ما امروز کارشناسان و متخصصان خبره‌ای در زمینه باستان‌شناسی داریم که از طریق یونسکو کارهای کارشناسی را در سطح منطقه انجام می‌دهند.

امیدواریم این همکاری سبب شناسایی نقاط تاریخی بیش تر در کشور و فراهم شدن بستر ثبت ملی آن ها در آثار ملی کشور شود و مردم، تاثیرات شگرف و ژرف فناوری صلح آمیز هسته ای در علوم و فنون و صنایع گوناگون را بیش از پیش مشاهده کنند.

نسخه های خطی دیوان حافظ در نیاوران رونمایی شد

اخیرا با خبر شدیم که مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تهران، نسخه های خطی جدیدی از دیوان حافظ را رونمایی کرد. این ۵ نسخه دیوان حافظ خطی و چاپی، متعلق به سده ۹ تا ۱۴ هجری بوده که در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران در معرض بازدید علاقمندان قرار گرفته است.

t6

این کتاب ها، به خط نستعلیق طراحی شده و در کاغذهای فرهنگی و سمرقندی کتابت شده است. همه این دیوان ها مزین به تذهیب بوده و چهار کتاب خطی این مجموعه در هرات و اصفهان کتابت شده اند و یکی هم در بمبئی هندوستان منتشر شد.

گفتنی است، دیوان حافظ، قدیمی ترین کتاب فارسی زبان موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران است که تاریخ تحریر آن سال ۹۶۰ هجری قمری است و ابعاد آن، ۱۲ در ۱۲ سانتیمتر است و ۱۸۳ ورق دارد.

برای مشاهده این آثار و دیگر اشیا، تاریخی ارزشمند موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران، تا ۱۰ آبان به این مجموعه مراجعه کنید و یکی از پاییز گردی های خود را به بازدید از کاخ نیاوران و موزه های آن و حتی خودروهای سلطنتی آن اختصاص دهید.

چهار طاق چهار محالی ها، ثبت ملی شد

با خبر شدیم که ذخیره گاه جنگلی ارس چهار طاق شهرستان کیار در استان سر سبز چهار محال و بختیاری، به فهرست آثار ملی کشور اضافه شد. این اثر که متعلق به دوران چهارم زمین شناسی است،  مرداد امسال واجد ارزش های ثبت شناخته شده بود.

t7

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیا، میراث معنوی و طبیعی گفته بوده که گونه های موجود در این ذحیره گاه با مساحت ۴۰۰ هکتاری، گونه های نادر ارس، زبان گنچشک، محلب و بنه است و اکنون توسط حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار می رود.

گفتنی است، آبشار پلکانی وارک که در ۳۷ کیلومری مسیر خرم آباد قرار دارد، از جمله دیگر آثار طبیعی این خطه است که به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد. وارک، یکی از آبشار های زیبای ایران است. لرستان، عروس آبشار های ایران نام دارد.

آغاز عملیات باستان شناسی در محوطه ۴۰ هزار ساله میرک سمنان

روابط عمومی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد، فصل دوم از کاوش های باستان شناسی در محوطه میرک سمنان آغاز شده است و در ادامه طرح ۵ ساله، پژوهش های پارینه سنگی شمال کویر مرکزی ایران در دستور کار قرار دارد که با همکاری شماری از محققان مرکز ملی علوم فرانسه و موزه انسان شناسی دکتر ژیل بریون و دکتر گیوم ژامه دنبال می شود.

t8

سرپرست هیأت دومین فصل از کاوش‌های باستان شناسی در محوطه پارینه سنگی میرم در سمنان و دانشیار گروه باستان شناسی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به انجام فصل نخست کاوش در میرک در تیر و مرداد سال ۱۳۹۴ توسط هیأت یادشده، گفته بود که  نتیجه آن کاوش‌ها شناسایی لایه‌های استقراری در عمق ۵ متری در زیر سطح فعلی، تعیین توالی رسوب‌گذاری و تشکیل تپه‌های میرک، شناسایی رسوبات مربوط به مناطق گرم و مرطوب در زیر لایه‌های فعلی و از همه مهمتر به دست آوردن گاه‌نگاری مطلق برای محوطه میرک بود.

گفتنی است، یافته‌های حاصل از پژوهش روی میرک که بی‌شک یکی از بزرگترین محوطه‌های روباز پارینه سنگی شناخته شده در ایران و حتی خاورمیانه به شمار می‌رود، در چندین کنفرانس ملی و بین المللی ارائه و نتایج فصول پیشین بررسی و کاوش در قالب مقالات علمی در نشریات معتبر جهانی به چاپ رسیده است.

سمنان تاریخی را از گردش در کویر جن آغاز کنید.

مخفی گاه زیر زمینی در دیلمان کشف شد

قبلا درباره شهر زیر زمینی نوش آباد گفتاری ارائه کرده بودیم، اکنون با خبر شدیم که در دیلمان هم، مخفی  گاه زیر زمینی کشف شده است. این خبر را مسئول باستان شناسی میراث فرهنگی گیلان اخیرا رسانه ای کرد.

t9

این مخفی گاه در روستای میکال از توابع بخش دیلمان شهرستان سیاهکل استان سرسبز گیلان قرار دارد که از راهرو های عمود بر هم در عمق ۱۲ متری زمین با طول ۱۵۰ متر برخوردار است. مسئولان باستان شناسی این استان معتقدند که طول این سازه،‌ بیش تر از مقدار شناسایی شده است و به علت ریزش بخش ابتدایی و انتهایی آن، امکان بررسی دیگر بخش در این مقطع از مطالعات امکان پذیر نیست و نیاز به آوار برداری بخش فرو ریخته وجود دارد.

مسئول باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان اضافه کرد: برای ورود به محوطه یافت شده تنها راه موجود، در شیب تپه ماهوری مشرف به روستای میکال قرار گرفته که بر اثر فرونشستن زمین نمایان شده، این ورودی به راهرویی به طول ۲۲ و عرض ۴ متر و با امتداد شرق به غرب راه دارد.

t10

گفتنی است، ارتفاع کف فعلی محوطه مذکور تا سقف در حدود ۳۲۰ سانتی‌متر است و در ابتدای این ورودی راهرویی به قطر ۱۲۰ سانتی‌ متر دیده می ‌شود که با سیر نزولی خود احتمالاً به فضاهای زیرین این سازه راه می‌یابد.

این سازه دست‌کند در عمق زمین، در مجموع از ۵ راهروی اصلی که در منتهی‌الیه خود بر یکدیگر عمودند تشکیل شده و دو راهروی فرعی که یکی سیر نزولی و دیگری صعودی در طرفین راهروهای اصلی دیده می‌شود که عامدانه مسدود شده است.

درباره این سازه جالب در آینده خبرهای بیش تری خواهیم گفت.

همکاری ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد

روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد، فصل جدید همکاری های مشترک ایران و ایتالیا در پایگاه جهانی پاسارگاد (نخستین اثر ثبت شده ایران در میراث یونسکو)، با هدف حفاظت بخشی سازه های سنگی پاسارگاد آغاز شده است.

t11

قرار است، در فصل جدید تعاملات باستانی ایران و ایتالیا، مطالعه و حفاظت از انسان بالدار و کاخ اختصاصی پاسارگاد انجام شود.

گفتنی است، در این مرحله از همکاری‌ها، تعدادی از کارشناسان و متخصصان در حوزه استحکام ‌بخشی آموزش می‌بینند. همچنین در این فصل از همکاری ‌ها، متخصصان ایرانی به همراه تیم ایتالیایی به بررسی مشکلات یادمان‌های سنگی محوطه و گفت‌وگو و تبادل‌نظر در زمینه روش‌های حفاظت بهینه از آثار سنگی این محوطه می‌پردازند.

این هیئت ایتالیایی که متشکل از کارشناسان و متخصصان ایتالیایی در حوزه‌های مرمت فنی، حفاظت و مطالعات در بخش ‌های زمین ‌شناسی، معماری، فیزیک و شیمی برای تحلیل مؤلفه‌های محیطی در ارتباط با آثار محوطه پاسارگاد و فرآیند فرسایش آثار سنگی هستند تا اواخر دی ماه در پاساگارد پژوهش و فعالیت می‌کنند.

ایتالیا، قدیمی ترین دانشگاه جهان و ۴۴ اثر ثبت شده جهانی در میراث یونسکو در اختیار دارد.

دنده کباب کرمانشاهی ها، ثبت ملی می شود

خبر خوشمزه بعدی این که دنده کباب کرمانشاهی ها به عنوان یکی از اصیل ترین غذاهای این خطه، بزودی در فهرست میراث معنوی کشور ثبت می شود. میراث فرهنگی کرمانشاه اخیرا اعلام کرد که پرونده مربوط به ثبت ملی دنده کباب به نام کرمانشاه، تهیه و برای دفتر ثبت آثار تاریخی معنوی سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است و در نوبت بررسی قرار دارد.

مزه دنده کباب را گردشگرانی که به طاق بستان می روند، به خوبی احساس می کنند. برای تهیه آن، روش زیر را در نظر داشته باشید:

ابتدا یک تکه بزرگ تقریبا به وزن یک کیلو گرم از دنده گوسفندی را به صورت پهن و دراز می برند. سپس با سیخ های کباب کوبیده همزمان سه تا چهار سیخ به صورت عمودی داخل گوشت می کنند که هم وزن گوشت را تحمل کند و هم شکل آن به هم نخورد. سپس با پشت یک کارد تیز با ضربات پشت سر هم محکم به گوشت ضربه وارد می کنند. بعد از آن گوشت را به مدت چند ساعت به همین حالت در یخچال می‌گذارند و پس از آن گوشت برای کباب شدن آماده است.

اگر می خواهید روش پخت دنده کباب را ملاحظه کنید، این ویدئو را تماشا کنید.

زرشک، زعفران و عناب خراسان، ثبت ملی شد

t12

از ثبت ملی دنده کباب کرمانشاهی ها گفتیم، با خبر شدیم که خراسان جنوبی ها هم سه محصول استراتژیگ خود را در فهرست آثار ملی کشور قرار دادند. زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی، که محصول بیرجند و قائنات است، در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید.

گفتنی است، پرونده این چهار محصول، برای ثبت جهانی و دریافت نشان جغرافیایی به سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ارسال شد.

t13

برای اطلاعات بیشتر این ویدئو را تماشا کنید. امیدواریم آثار صنایع دستی و خشکبار و سوغات ایران که ثبت ملی و جهانی می شوند، برای آگاهی میلیون ها گردشگر، از طریق فضای مجازی و پرتالی اختصاصی، اطلاع رسانی شوند.

نمایش آثار نقاشی موزه هنرهای معاصر در اروپا، جنجالی شد

t17

در پی اعلام آمادگی موزه هنر های معاصر تهران که از برترین موزه های هنر معاصر جهان به شمار می رود مبنی بر نمایش ۶۰ تابلوی این موزه در برلین و رم در سال جاری میلادی، انجمن هنرمندان نقاش ایران با صدور اطلاعیه ای، نسبت به تفاهم گنگ و مبهم ارسال این آثار هنری که مالکیت آن به گفته این انجمن،‌ به شخص حقوقی یا حقیقی مشخص نیست، هشدار داد.

در آن اطلاعیه آمده بود:‌

متاسفانه بعد از ۱۲ روز هنوز مدارک تفاهم‌نامه و لیست آثار ارسالی گنجینه موزه به آلمان و ایتالیا به انجمن نقاشان ارائه نشده است و هنوز مشخص نیست در شناسنامه‌ی آثار، مالکیت آثار به نام افراد حقیقی است یا موزه. ما همچنان از لیست آثار موجود در گنجینه موزه بی ‌اطلاعیم و عجله برای ارسال این آثار با چنین تعدادی (۶۰ اثر) مورد سوال است. نمی‌دانیم چرا آقای مرادخانی می‌خواهند به گفته‌ی خودشان دست به چنین «ریسک بزرگی» بزنند و نمی‌دانیم چه بندهایی در این قرارداد بین‌المللی بازگشت به‌موقع، صحیح، سالم و اصل همه آثار «باارزش‌ترین مجموعه هنر قرن بیستم خارج از مرزهای اروپا و آمریکای شمالی» را تضمین می‌کنند و پشتوانه این ضمانت چیست.

امیدواریم سازمان میراث فرهنگی، با توجه به تجربه ارسال کتیبه های هخامنشی به موسسه شرق شناسی شیکاگو، با ضمانت های محکمی، نسبت به ارسال آثار هنری معاصر در مخازن موزه های کشور اقدام کند.

انجمن هنرمندان نقاش را در این نشانی دنبال کنید.

فرهاد قائمی و رونمایی از سند ثبت ملی سینه زنی

بازار داغ میراث طبیعی و معنوی کشور در نیمه دوم سال سبب شد تا سند ثبت ملی مراسم سینه زنی کمر به کمر رامیانی ها در استان گلستان نیز در عاشواری گلستانی ها رونمایی شود. چندی پیش، در روز عاشواری حسینی، از سند ثبت ملی این مراسم کهن در استان گلستان رونمایی شد.

t14

شیوه عزا داری کمر به کمر، در بین مردم رامیان، نشان از باور مردم عزادار است که هر ساله در روز دهم ماه محرم، به طور نمادین با حرکت به دور میدان امام علی (ع) در این شهر انجام می شود.

این مراسم عزاداران در اطاعت از ولی امرشان کفن‌های سفید و سبز بر تن می‌کنند و مراسم سینه‌زنی در صبح روز عاشورا به همراه سایر برنامه‌ها از جمله نخل‌گردانی، بیادکجاوه و نخل حضرت زینب (س)، علم‌گردانی نمادی از علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) و نوحه‌خوانی در جلوی دسته‌ها، با فریاد «روز عاشوراست امروز، کربلا غوغاست امروز» برگزار می‌شود.

مراسم سینه زنی کمر به کمر رامیان، به شماره ۱۱۵۷ در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است و لوح ثبت ملی این مراسم سینه‌زنی، بعد از پایان مراسم عزاداری روز عاشورای امسال در۲۱ مهرماه، با حضور آقای دکتر صادقلو – استاندار گلستان – توسط فرهاد قائمی – ملی‌پوش تیم والیبال ایران – رونمایی شد.

گفتنی است در ایران، ده ها مراسم کهن و تاریخی اقوام ایرانی در برگزاری مراسم عزای حسینیبه فهرست آثار ملی کشور اضافه شده است که مراسم چاق چاقو و کله جوشی از آن جمله است.

اتحادیه اروپا، سهیلا پیر مرادیان را بانوی شایسته گردشگری اعلام کرد

t15

اتحادیه اروپا برای اولین بار، جایزه شایستگی مدیریت را به یک بانوی ایرانی کارآفرین در عرصه گردشگری اعطا کرد. این اتحادیه از سال ۲۰۰۴ میلادی، برنامه ای با عنوان شایستگی مدیریت توسط کمیسیون کارآفرینی و به همیاری پارلمان این اتحادیه اغاز کرد که بر اساس شاخص هایی چون کارآفرینی، نوآوری، برند سازی، توسعه صنایع خانگی، توسعه صنایع دسای و مشتری مداری با در نظر گرفتن مسئولیت های اجتماعی، بانوان کارآفرین را انتخاب می کند.

گفتنی است، سهیلا پیرمرادیان که از سال ۱۳۷۸ فعالیت در صنعت گردشگری را آغاز کرده هم‌اکنون مدیریت یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران را به عهده دارد. او پیش از این، نزدیک به ۱۵ سال راهنمای تورهای گردشگران ایتالیایی زبان در ایران بود که به واسطه نوع فعالیت‌ها و کارآفرینی که در صنعت گردشگری ایران داشته، از سوی اتحادیه اروپا به عنوان مدیر شایسته و کارآفرین شناخته شده است.

تحصیلات پیرمرادیان در زمینه‌ی زنان و مامایی در کشور ایتالیا بوده که در رشته‌ی مدیریت نوین نیز تحصیلات تکمیلی داشته است.

اضافه می شود که خانم پیر مرادیان، بیش از ۲ هزار گردشگر اروپایی را از ابتدای سال تا کنون برای سفر به ایران جذب کرده است.

به امید موفقیت شمار بیشتری از زنان کارآفرین ایران در عرصه صنعت گردشگری.

از کاخ – موزه های پایتخت چه خبر؟

t16
تصویر بازدید پروفسور مجید سمیعی و معاون صدر اعظم آلمان از نخستین اثر جهانی تهران

کاخ گلستان، نگین کاخ های ایران اعلام کرد، پروفسور مجید سمیعی و  معاون صدر اعظم آلمان از این مجموعه تاریخی مرکز شهر بازدید کرد.

کاخ نیاوران خبر داد، نمایش پرده نقاشی قهوه خانه با موضوع واقعه کربلا تا ۱۰ آبان ماه سال جاری در کاخ اختصاصی مجموعه تاریخ نیاوران برگزار خواهد شد. هم چنین، آثار برتر دومین دو سالانه ملی معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ایران در کاخ نیاوران رونمایی شد. گفتنی است، دبیرخانه جشنواره فیلم پروین اعتصامی در کاخ نیاوران، آغاز به کار کرد.

کاخ سعد آباد از اجرای فاز اول پروژه حفاظت پیشگیرانه در موزه براداران امیدوار سعد آباد خبر داد. هم چنین، لباس نمدی موزه پوشاک سلطنتی سعد آباد، مهمان موزه وست ونکوور و گالری فری بلیدینگ کانادا شد.

موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی خصوصی ایران، نشست تهران و کودکان را در اواخر مهر ماه برگزار کرد و آیین واقف نامه ای سوگواری سید الشهدا (ع) نیز انجام شد.

موزه ایران باستان اعلام کرد، زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان از موزه مادر ایران بازدید کرد.

موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران هم ویژه برنامه های پاییزی خود را اعلام کرد. هم چنین این موزه اعلام کرد، از همایش فیزیک و زندگی، پژوهش و آزمایش حمایت خواهد کرد.

موزه هنرهای معاصر خبر رسید که انجمن هنرمندان نقاش ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که نگران سرنوشت آثاری گنجینه موزه ۲.۵ میلیارد دلاری هنرهای معاصر کشور بوده که قرار است برای نمایش به اروپا بروند.

جدید ترین خبر ها از دنیای گردشگری ایران و جهان را در سرویس گردشگری روزیاتو دنبال کنید.

[ منابع: سرویس  گردشگری ایرنا، سرویس گردشگری ایسنا، سرویس گردشگری مهر، سازمان میراث فرهنگی، پژوهشگاه میراث فرهنگی ]

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • KEYHAN مهر ۱۶, ۱۳۹۷

    سامانه جامع رزرواسیون :
    هتلهای نزدیک حرم رضوی
    پروازهای چارتر و سیستمی (داخلی-خارجی)
    اجرای تورهای(داخلی-خارجی)
    سامانه جامع رزرواسیون قطار و اتوبوس

    #رزرو_هتل_مشهد #رزرو_هتل_آپارتمان_مشهد #اقامت_مشهد #رزرو_هتل_در_مشهد #رزرو_هتل_آپارتمان_در_مشهد #اقامت_در_مشهد #هتل_ارزان_مشهد #هتل_نزدیک_حرم_مشهد

    http://www.keyhanbooking.ir