۸ پیام هشداری که سکسکه کردن در مورد وضعیت سلامتی شما دارد

سکسکه های مداوم را جدی بگیریم

۸ پیام هشداری که سکسکه کردن در مورد وضعیت سلامتی شما دارد

همه ما تجربه سکسکه کردن را داریم. در برخی موارد، اگرچه آزار دهنده نیست اما می تواند هشدارهایی را در مورد وضعیت سلامت مان در اختیارمان قرار دهد.

در این نوشته برآنیم ۸ مورد که سکسکه در مورد وضعیت سلامتی تان به شما اطلاع می دهد را به با هم مرور کنیم. اما پیش از آن مروری بر دلایل سکسکه داشت باشیم.

علت سکسکه چیست؟

1

هرگاه تغییر ناگهانی در دیافراگم یا ارگان های تنفسی به وجود آید سکسکه به عنوان واکنش بدن پا پیش می گذارد که در همه افراد هم می تواند به وجود آید. دکتر تیموثی فانر، استادیار دانشگاه پزشکی تکزاس در مورد سکسکه می گوید: “هر عاملی که سبب تورم معده شما شود می تواند ایجاد سکسکه کند.” اگرچه دکتر فانر این پدیده را طبیعی تلقی می کند و آن را حاصل فعل و انفعالات بدن می داند با این حال، اگر سکسکه به مدت طولانی ادامه پیدا کند حتما باید مورد بررسی های پزشکی قرار گیرد.

رفلکس های اسیدی

2

بیماری هایی که در آنها رفلکس های اسیدی وجود دارد . همراه با سوزش معده، احساس نوعی تلخی در داخل دهان و حالت تهوع است. خوشبختانه در چنین مواقعی سکسکه به دادمان رسیده و واکنش مناسب بدن مان محسوب می شود. اگر چنین نشانه هایی در شما برطرف نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

 استرس فراوان

3

زمانی که بیش از اندازه استرس دارید، امکان دارد که بیشتر از اندازه نورمال سکسکه کنید. بهتر است در چنین مواقعی با انجام مدیتیشن، تمرین ها و فعالیت های ورزشی و یا رفتن به یک سفر کوتاه تلاش کنید میزان اضطراب فراوان را در خود کاهش دهید.

نشانه سرطان 

4

سکسکه می تواند یکی از نشانه های برخی از سرطان ها از جمله، سرطان مغز، معده و یا غدد لنفاوی باشد. دکتر فانر در این مورد می گوید اگر سکسکه بیش از ۳۰ روز متوالی ادامه پیدا کند امکان وجود یکی از انواع سرطان وجود دارد. چرا که عکس العمل بدن نشان می دهد که جریان جدی تری از یک سکسکه ساده در حال وقوع است. البته نباید بیش از اندازه نگران شد چرا که در زمان مراجعه بسیاری از بیماران با چنین نشانه هایی، سرطان در موارد نادری تشخیص داده شده.

نشانه ذات الریه 

5

بر اساس نتایج بدست آمده از برخی از پژوهش ها، سکسکه می تواند نشانه ای از ذات الریه باشد. در برخی مواقع و در هنگام ابتلا به ذات الریه، همراه با نشانه هایی چون، درد در ناحیه سینه، احساس لرز، تب، تنفس های کوتاه، سکسکه هم می تواند وجود داشته باشد. در صورت احتمال این بیماری، پزشک برای شما رادیوگرافی سینه را تجویز خواهد کرد.

از نشانه های نوعی تورم در سیستم اعصاب مرکزی 

6

از نشانه های این بیماری که در بسیاری از موارد با «اِم اِس» اشتباه گرفته می شود، می تواند سکسکه های مداوم باشد. سایر نشانه های تورم در سیستم عصبی حالت تهوع، کاهش دید و استفراغ است. تورم در سیستم اعصاب مرکزی می تواند، به مغز، اعصاب و نخاع آسیب هایی را وارد کند. این بدان معنا نیست که با چند بار سکسکه به این نتیجه برسید که مبتلا به چنین عارضه ای شده اید اما مهم است که آن را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید.

از نشانه های پیشین سکته 

7

آمار بدست آمده از تحقیقات مرکز پزشکی وِکسنر دانشگاه اوهیو نشان داده که بیشتر زنان از اینکه سکسکه می تواند از نشانه های سکته باشد، آگاه نیستند. در این مطالعه تنها ۱۰ درصد از زنان از این موضوع آگاه بودند. درد هایی در ناحیه قفسه سینه و همراه شدن آن با سکسکه های مکرر می تواند پیش درآمدی برای سکته محسوب شود. سکسکه، حالت تهوع، گیجی و ضعف عمومی از جمله نشانه های سکته هستند که توسط انجمن سکته ملی آمریکا به آنها اشاره شده است.

از نشانه های حمله قلبی

8

اگر به مدت چند روز سکسکه می کنید ممکن است در انتظار یک حمله قلبی باشید. دکتر جاش داونپورت، از بیمارستان لوک-روزولت نیویورک داستان مرد ۶۸ ساله ای را روایت می کند که به مدت ۴ روز سکسکه می کرد. احتمالاتی مبنی بر دیابت، کشیدن سیگار و یا سرطان در مورد او داده شد. اما بعد از اینکه دکتر داونپورت با دستگاه الکترکاردیوگراف، قلب او را مورد معاینه و بررسی قرار داد به ربطی میان سکسکه و احتمال حمله قلبی در او مشکوک شد. در نهایت این نتیجه بدست آمد که آن مرد با نشانه های حمله قلبی دست و پنجه نرم می کند. سایر نشانه هایی که در او دیده می شد، تعرق، احساس ضعف و درد در ناحیه قفسه سینه بود. اگرچه سکسکه می تواند باعث بروز برخی از انواع سرطان ها شود با این حال دکتر داونپورت در مورد احتمال حمله قلبی تاکیید و هشدار می دهد.

منبع: rd
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امید بهمن ۱۶, ۱۳۹۸

    بعضی وقتاچه باشکم پر وچه خالی سیگارکه میکشم سکسکه میگیرم. علتش چی میتونه باشه!