با رعایت این ترفندها حین دوش گرفتن، طی روز انرژی بیشتری خواهید داشت

99 درصد از مردم فنلاند حداقل یک بار در هفته ....

با رعایت این ترفندها حین دوش گرفتن، طی روز انرژی بیشتری خواهید داشت

جالب است بدانید که در حدود ۴۰۰۰ ساعت از عمر بزرگسالی خود را در حمام می گذرانید که احتمالا از ساعاتی که مطالعه می کنید، تلویزیون تماشا می کنید یا ورزش می کنید هم بیشتر است. پس چه بهتر است که از فرصت استفاده کرده و بهره بهتری از آن ببرید.

احتمالا اگر عادت به دوش گرفتن صبحگاهی دارید، تصور می کنید که این کار به شما انرژی بیشتری می دهد اما باید بدانید که تاثیر برعکسی دارد، البته اگر دوش آب گرم می گیرید.

در واقع دوش آب گرم توصیه بسیاری از پزشکان به افرادی که مشکل خوابیدن دارند است تا به آنها کمک شود که بهتر بخوابند. اما علت چیست؟ زمانی که از زیر دوش آب گرم بیرون می آیید و در هوایی با درجه ای پایین تر از حمام قرار می گیرید، دمای بدن ناگهان کاهش پیدا می کند و مغز احساس آرامش بیشتری می کند. به همین دلیل هم است که زمانی که از حمام بیرون می آیید، احساس خواب آلودگی می کنید.

اگر به منظور سرحال شدن می خواهید صبح ها دوش بگیرید برای این کار تنها یک دوش ۹۰ ثانیه ای کفایت می کند.

113

در این بخش از نوشته با برخی از ترفندهایی که می توانید در موقع دوش صبحگاهی به آنها توجه کنید را مرور خواهیم کرد:

هنگامی که تمام کارهای تان را به پایان رساندید به عنوان مثال تمام تمیزکاری ها را تمام کردید، به مدت ۳۰ ثانیه زیر دوش بروید، بعد از ۳۰ ثانیه آب را به گرم ترین حالت آن برسانید و ۳۰ ثانیه دیگر در آن حالت بمانید. با این کار جریان خون را افزایش می دهید و تمام حس های بدن تان، تحریک می شوند. در انتها با آب سرد حمام کردن را به پایان برسانید. یادتان باشد در هر دوش گرفتنی، آخرین مرحله باید آب سرد باشد.

ممکن است این سئوال را بپرسید که چرا اول صبح برای یک دوش گرفتن ساده باید این همه قانون را دنبال کنم. تنها برای اینکه از آن پاسخ خوبی می گیرم؟

هزاران سال است که آب درمانی گرم و سرد در طول تاریخ مورد استفاده قرار می گیرد. در فنلاند، سونا یک پدیده لاکچری محسوب نمی شود اما امری ضروری است. در این کشور برای جمعیت ۵ میلیون نفری، ۲ میلیون سونا وجود دارد و ۹۹ درصد مردم این کشور حداقل یک بار در هفته از آنها استفاده می کنند.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود