با وحشتناک ترین و دلهره آورترین تِرن هوایی های جهان آشنا شوید

جویندگان آدرنالین بخوانند و ببینند

با وحشتناک ترین و دلهره آورترین تِرن هوایی های جهان آشنا شوید

از هیجان هایی که خصوصا در میان مردم آمریکا بسیار رواج دارد، ترن های هوایی هستند که با هر بالا و پایین شدنی میزان آندرنالین و به دنبال آن میزان هیجان را در افراد بالا می برد.

اینکه در پس یکی از شیب های این ترن ها چه شیب یا هیجان جدید دیگری وجود دارد باعث بالاتر رفتن ضربان قلب می شود و فرد را در اوج هیجان قرار می دهد.

در این نوشته بر آن هستیم تا ۱۶ ترن هوایی که عنوان مهیج ترین و هراس آورترین های حال حاضر را به خود گرفته اند مورد بررسی قرار دهیم. پس در این سفر کوتاه پرهیجان ما را همراهی کنید و در انتهای متن هم فیلم مربوط به یکی از نمونه های اخیر این قطارها را ملاحظه کنید.

2
ویکت ویستر: کسانی که در این وسیله با مارپیچ های ۴۵۰ درجه ای سوار می شوند، سرعتی در حدود ۷۰ مایل در ساعت را از این سواری در «سدار پوینت» اوهیو تجربه می کنند.
2
کلوسوس: این ترن هوایی که در کشور آلمان وجود دارد با ارتفاع ۱۹۷ فوت، برای اینکه از بلندترین ترن هوایی های جهان به شمار رود، این عنوان را گرفت. این قطار از چوب ساخته شده است.
3
کینکدا کا: آنهایی که به دنبال بیشترین ماجراجویی هستند در این ترن آن را تجربه می کنند. این ترن در ارتفاع ۴۵۶ مایلی پارک «سیکس فلگز گریت ادونچر» نیوجرسی واقع شده و بلندترین ترن هوایی جهان به شمار می رود.
4
تاپ ثریل درگاستر: این سواری را می توانید در اوهیو تجربه کنید و سرعت از صفر تا ۱۲۰ مایل در ساعت را فقط در ۴ ثانیه حس کنید. در این ماجراجویی تا ۴۲۰ فوت به هوا خواهید رفت و در کل در ۱۷ ثانیه از هیجان لبریز خواهید شد که اگرچه کوتاه به نظر می رسد اما ارزش تجربه یک بار را دارد.
5
برج وحشت: گویا تنها یک ترن در برج وحشتِ «کوئینلندزِ» استرالیا کافی نبوده، بنابراین سعودی ۳۳۷ مایلی به سمت بالا و با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت، می تواند گزینه مناسبی برای جویندگان آدرنالین بیشتر باشد.
6
اِل تُرو: این واژه که به «گاو نر» ترجمه شده، ساختاری از جنس چوب و در پارک «سیکس فلگز گریت ادونچر» نیوجرسی با شیبی ۷۶ درجه به سمت پایین است که تجربه ۹ بار بالا و پایین رفتن مکرر را برای کسانی که سوار آن می شوند به وجود می آورد. خیلی ها بعد از سوار شدن این ترن، می پرسند که چه کسی گفته «کینکدا کا» بهتر است؟
7
ولکانو؛ ترن انفجاری: این ترن هوایی که در ویرجینا قرار دارد، سوارشوندگان خود را حول ساختاری آتشفشانی به نام «کینگز دومینین» می گرداند و آنها را تا ارتفاع ۱۵۵ فوت بالاتر از سطح زمین به پرواز در می آورد.
8
سوپرمن، کریپتن کوستر: این ترن هوایی در «سیکس فلگز فیئستا» در سن آنتونیوی ایالت تکزاس قرار دارد که با گردشی ۳۶۰ درجه ای، سوارشوندگان خود را تا ارتفاع ۱۴۵ فوتی به هوا می برد.
9
فرمولا روسا: این ترن هوایی که یکی از سریع ترین های جهان است در ابوظبی قرار دارد و تنها در ۵ ثانیه و با سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت حرکت می کند.
10
کونی آیلند سایکلون: سهمگین ترین طوفان ها هم قادر نبوده این ترن ترکیبی در ساحل «کونی آیلند» نیویورک را از پا در آورد. این ساختار که در دهه ۳۰ میلادی شکل گرفت هنوز هم قابلیت استفاده را دارد. فقط باید مراقب بود که قبل از سوار شدن آن شکم با غذاهایی سنگینی چون هات داگ پر نشده باشد.
11
تاکابیشا: پارک «فوجی کیو هایلند» در ژاپن با ترن تاکابیشای خود، پرشیب ترین ترن را رقم زده. این قطار مسافران خود را با شیب ۱۲۱ درجه و با سرعت ۶۲ مایل بر ساعت به پرواز در می آورد.
12
تکزاس جاینت: پر شیب ترین ترن چوبی در پارک «سیکس فلگز» در ارینگتن تکزاس قرار دارد. این ترن با شیب ۷۹ درجه ای به سمت پایین، ۱۴ بار سوارشوندگان خود را در مسیرهای بالا و پایین می برد.
13
ملینیوم فُورس: این ترن هوایی که در اوهیو واقع است، در سال ۲۰۱۰ میلادی جایزه بهترین ترن هوایی را از «گُلدن تیکت اواردز» دریافت کرد. همچینن در فهرست بلندترین، سریع ترین و پرشیب ترین ترن های هوایی جهان قرار گرفت.
14
اُوبلیوین: این ترن که در «اَلتون تووِر» در انگلستان قرار دارد، قدیمی ترین ترن هوایی های عمودی جهان محسوب می شود که تا ارتفاع ۱۹۷ فوت از سطح زمین بالا می رود.
15
فول تروتِل: این ترن که در سال گذشته در پارک «سیکس فلگز مجیک مونتن» کالیفرنیا افتتاح شد، رکورد بلندترین ترن بالا و پایین شونده پشت سر هم را با ارتفاع ۱۶۰ فوت از آن خود کرد. سوارشوندگان بر این ترن سرعت از صفر تا ۷۰ مایل در ساعت را در دو مسیر پرچیچ طی می کنند.
16
گیتگیپِر: جدیدترین نوع ترن در «سدار پوینت بیچ» اوهیو است که بلندترین وارونگی را در ارتفاع ۱۷۰ مایلی برای سوار شوندگان خود به وجود می آورد. این مسافتی که معده را با خود به پایین و بالا می برد با سرعت ۷۰ مایل بر ساعت، به سمت پایین به حرکت در می آید.

ویدئوی مربوط به این ماجراجویی را ملاحظه کنید

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود