زیباترین «پاگوداهای» استاندارد جهان با تزئیناتی از طلا و ۵۰۰۰ قطعه الماس

پاگوداها چه بناهایی هستند؟

زیباترین «پاگوداهای» استاندارد جهان با تزئیناتی از طلا و ۵۰۰۰ قطعه الماس

هر جغرافیایی معماری خاص خود را دارد. همان گونه کلیساهای جامع در اروپا به واسطه معماری های سربرافراشته از نوع باروک شهرت دارند، بناهایی نیز در آسیا و خصوصا در شرق آن وجود دارند که شناخته شده و امضای خاص خودشان را دارند. به برخی از این بناهای باشکوه «پاگودا» گفته می شود.

پاگوداها بناهایی چند لایه ای هستند که در بسیاری از مواقع به عنوان عبادتگاه های برای پیروان تائو و بودا ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه پاگوداها عمدتا استفاده آیینی و مذهبی دارند اما شگفتی های به کارگرفته شده در این نوع معماری شرقی باعث شده که بسیاری از گردشگران برای بازدید چنین بناهایی رهسپار کشورها، شهرها و یا مناطق دورافتاده ای شوند تا بتوانند از آنها بازدید کنند.

«میل آنلاین تراول» در میان انبوهی از پاگوداها، محسورکننده ترین آنها را گردآوری کرده که در این نوشته با آنها آشنا خواهیم شد.

1
«توجی پاگودا» در کیوتوی ژاپن را شاهد هستید.
2
پاگودایی که ملاحظه می کنید در لمپانگ تایلند واقع شده. اگرچه جزو مزین ترین ساختارهای این نوع معماری به شمار نمی رود اما همان طور که در تصویر هم ملاحظه می کنید از نظر محل قرار گیری آن از ارزش فراوانی برخوردار است.
3
پاگودای دیگری در تایلند را زیر آسمان آبی پس زمینه آن شاهد هستید که حس حضور در یک دژ باشکوه را به بیننده آن می دهد.
4
تصویر یک پاگودا با تزئین های خاص آن را در جزیره سامویی در تایلند را می بینید که بخشی از یک معبد به شمار می رود.
5
پاگودای دیگری متشکل از ۲۵۰۰ سنگ استوپا، که همان بناهای طاقی شکل هستند را در منطقه ای دورافتاده در میانمار شاهد هستید.
6
پاگودای «شادگان پایا» را در یانگون میانمار می بینید؛ این بنا با هزاران ورقه از جنس طلا و ۵۰۰۰ الماس پوشانده شده که به نظر می رسد با ۷۲ قیرات برلیان بزرگ ترین میزان از این سنگ را در میان سایر پاگوداها دارا باشد.
7
قصر «کیونگ بوک» یا «کیونگ بوک کونگ» در سئول کره؛ این قصر در سال ۱۳۹۵ میلادی، در میان سایر قصرها و در شمالی ترین قسمت آنها واقع شده است.
8
پاگودای Thambuddhei Paya در مونیوای میانمار؛ تاریخچه این معبد بودایی به سال ۱۳۰۳ میلادی بازمی گردد که البته در سال ۱۹۳۹ میلادی بازسازی شد.
9
پاگودای «مادای لمسری» در منگولیا؛ پرچم های رنگارنگ برای تزئین سنگ های این معبد که در کوه واقع شده به کارگرفته شده.
10
پاگودای «هوریو فوجی یوشیدا» در ژاپن؛ این بنا در ۱۲ آگوست سال ۱۹۵۸ میلادی توسط شهردار شهر فوجی یوشیدا ساخته شد. این بنا به منظور بزرگداشت ۹۶۰ نفر از ساکنان این منطقه در جنگ هایی که بعد از سال ۱۸۶۸ میلادی کشته شدند، ساخته شد.
11
معبد «فرادات دوی سوتپ» در چیانگ مای تایلند؛ این بنا مشرف به شهر است و یکی از مقدس ترین معابد شمال تایلند به شمار می رود.
12
معبد تائوئیست ها در کبو فیلیپین؛ این معبد هم به منظور عبادت و هم به قصد بازدید مورد استفاده قرار می گیرد. در این مکان، افرادی برای گرفتن پاسخ در مورد تصمیم های زندگی شان در انتظار پاسخ خداوند می مانند.
13
پاگودای «کی اکتیو» در میانمار؛ این پاگودای بسیار معروف روی یک سنگ گرانیت بر فراز کوه ساخته شده و با ورقه های طلا که اهدایی مردم است پوشانده شده.
14
پاگودای «تران کواک» در هانوی ویتنام؛ این بنا با قدمتی بیش از ۱۵۰۰ سال، از جمله کهن ترین پاگوداهای این منطقه به شمار می رود و در شبه جزیره کوچکی در شرق «وست لیک» واقع شده.
15
پاگودای «کوانگ مادو» در سانگ یانگ میانمار؛ این معبد در سال ۱۶۳۶ میلادی توسط تالون شاه و پسرش ساخته شد. گنبد آن در ابتدا به نشانه پاکی و خلوص به رنگ سفید ساخته شده بود اما بعدها به طلا مزین و تغییر رنگ یافت.
16
پاگودای ویپاسانا در بمبئی هند؛ این معبد در جنوب غربی بمبئی واقع شده و مساحتی در حدود ۱۵.۵ هکتار را اشغال کرده. این بنا به عنوان یکی از عجایب معماری قرن بیست و یکم به شمار می رود که در سال ۲۰۰۸ میلادی و پس از گذشت ۱۱ سال از ساخت آن، کامل شد.

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود