گوساله دو سری که نزدیک به دو ماه است زنده مانده [تماشا کنید]

گوساله دو سری که نزدیک به دو ماه است زنده مانده [تماشا کنید]

اخیرا گوساله ای با دو سر در روستای «کمبِلسوییه» در ایالت کنتاکی آمریکا متولد شده و مورد توجه بسیاری از مردم و رسانه ها قرار گرفته است. نزدیک به ۵۰ روز است که مسوولان این شهر توانسته اند این حیوان را زنده نگه دارند و این در حالی است که اینگونه بیمارها عموما یا پیش از تولد می میرند یا چند روز پس از آن.

پدیده چند سری در میان حیوانات تقریبا نادر محسوب می شود اما در میان گونه های گوناگونی همانند کوسه ها، لاک پشت ها و حتی گربه ها مشاهده شده. حتی انسان ها نیز به این بیماری دچار شده اند. با این وجود، هنوز دلیلی برای پدید آمدن چنین اشکالی مشخص نیست و فقط گفته می شود که احتمالا به روند تکامل ژن ها و نقص در مراحل تخمک گذاری مربوط می شود.

تا کنون هر حیوانی که با پدیده چند سری متولد شده، بیشتر از چند روز زنده نمانده. البته جا دارد اشاره کنیم گربه ای موسوم به فرانک و لوئی با این بیماری توانست ۱۲ سال زندگی کند. اما به غیر از آن، این گوساله دومین مورد استثنائی است که توانسته ۴۲ روز زنده بماند.

Lucky چهار چشم دارد که به همین خاطر در حفظ تعادل خود با مشکل رو به رو است. بعلاوه، هنگامی که با یک دهانش غذا می خورد، آن یکی دهان وی هم حرکت می کند.

در آخر هم اشاره کنیم مردی به نام «برندی مک کوبین» که از این گوساله نگهداری می کند، بیان داشته: «معلوم نیست لاکی تا چه زمانی زنده بماند اما من همانند یک کودک از او مراقبت خواهم کرد.»

در ادامه می توانید ویدئوی راه رفتن و غذاخوردن این گوساله دو سر را تماشا کنید.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود