دکمه «بسته شدن درب» بیشتر آسانسورها نمایشی است

دکمه «بسته شدن درب» بیشتر آسانسورها نمایشی است

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که دکمه «بسته شدن درب» آسانسور را فشار داده باشید و احساس کنید که عملکرد چنان مطلوبی ندارد. این مسئله علتی شفاف و واضح دارد: این دکمه ها کار نمی کنند. «کارن پنافیل» مدیر اجرایی گروه ملی صنعت آسانسور، در اظهار نظری جنجالی، این دکمه ها را «دکمه های بدلی و نمایشی» خواند. وی بیان کرده است که صنعت مذکور، این قابلیت ها را از سال ۱۹۹۰ میلادی از کار انداخته.

قانون گذار درخواست نموده است که آسانسورها برای استفاده تمامی اقشار، در مدت معینی باز بمانند تا افراد عصا به دست و معلول بتوانند از آن استفاده کنند. دکمه های بیشتر، تفاوتی در این مسئله ایجاد نمی کند. به هر حال، مردم نمی توانند با فشار دادن آن ها کاری کنند که درب آسانسور زودتر بسته شود. با این وجود، متخصصان با قرار دادن دکمه ها، هدف دیگری را نیز دنبال می کنند. آن ها برای استفاده در مواقع ضروری و استفاده کارگران در نظر گرفته شده و توسط یک کلید کار می کنند.

دکمه ها کار نمی کنند، اما ما به آن ها احتیاج داریم

شاید وجود آن ها به این علت باشد که ما به دکمه ها احساس خوبی داریم. برداشتن و یا از کار انداختن تمام دکمه های غیر ضروری، هزینه زیادی در بر خواهد داشت و باید توسط کمپین های رسانه ای، به مردم اطلاع رسانی شود. در واقع، فشار دادن آن ها می تواند برای ما رضایت بخش باشد و احساس در کنترل داشتن وسیله را به ما القا نماید. به هر حال، فشار دادن دکمه ها هر چند بیهوده، بهتر از آن است که هیچ کاری انجام ندهیم.

با این حال، هنوز هم آسانسورهایی یافت می شوند که دکمه «باز و بسته شدن درب» آن ها کار می کند. بنابراین اگر آسانسور محل کار شما و یا منزلتان این گونه بود، چندان تعجب نکنید.

منبع: mnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • دانیال آبان ۱۸, ۱۳۹۸

    سلام آسانسور ما این دکمه را ندارد علامت دیگه ای دارع؟