عکاسی که با پیدا کردن سوژه عکس های ۴۰ سال پیش، همان صحنه ها را دوباره بازسازی کرد

عکاسی که با پیدا کردن سوژه عکس های ۴۰ سال پیش، همان صحنه ها را دوباره بازسازی کرد

یک عکاس آماتور، ۷ سال گذشته خود را به بازسازی صحنه عکس هایی که در خلال دهه های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ میلادی گرفته، صرف کرده است. دلیل طولانی بودن این امر نیز این بوده که سوژه های اصلی تصاویر را یافته و دوباره با خود آنها همان صحنه ها را بازسازی نماید.

کریس پورسز، در سال ۱۹۷۸ میلادی برای نخستین بار و به مناسب تولد نخستین فرزند خود، یک دوربین عکاسی خرید تا مراحل رشد فرزندش را ثبت نماید. در این میان، با دوربین خود از سوژه های خیابانی و هر چیزی که به نظرش جالب می آمد نیز عکاسی کرده و آنها را نگه می داشت.

او در شهر پیتربورو در کمبریجشایر ساکن است و تمامی این تصاویر نیز در همین منطقه گرفته شده اند.

در سال ۲۰۰۹ میلادی، در پی تصمیمش در راستای بازسازی آن صحنه ها توسط همان سوژه ها، عکس های موردنظر خود را در روزنامه های محلی چاپ کرده و آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. هدف از این کار این بود که افرادی که در عکس ها حضور دارند، خود را شناخته و با پورسز تماس بگیرند.

نخستین افرادی که تصویر خود را شناسایی نمودند، تونی و سالی نام داشتند که پورسز از آنها در ایستگاه قطار عکاسی کرده بود. آنها در آن زمان ۲۰ سال بیشتر نداشتند و یک سال پس از این عکس، با هم ازدواج کرده و اکنون نیز صاحب دو فرزند هستند.

پس از آنها نیز به ترتیب افراد دیگر به این کار اقدام کرده و تصاویر ۴۰ سال پیش دوباره به همان شکل تکرار شده و عکاسی شدند.

این فرد خوش ذوق تمامی ۱۳۴ عکس بازسازی شده خود را در کتابی به عنوان «Reunions» منتشر کرده است. پروژه وی و وقتی که برای آن صرف کرده واقعا تحسین بر انگیز است.

در ادامه می توانید گوشه ای از این پروژه جالب را تماشا کنید.

دختر موزی ۱۹۸۵

1

جنیفر هال، ۱۷ ساله – وی در آن زمان در میوه فروشی مشغول به کار بوده است.

2

خوردن چیپس، همکلاسی، مارتین کولسون و اندی رندل

3

۲۰۱۶ – این دو همکلاسی در حال حاضر ازدواج کرده و چند فرزند دارند.

4

دو حباب، ۱۹۸۰

5

آنا ۱۱ ساله و اما هانکینز ۱۳ ساله دو خواهر هستند که در این تصویر آدامس های خود را باد کرده و منتظرند تا مادرشان از خرید بیاید.

6

۲۰۱۲ – هر دو آنها ازدواج کرده، فرزند دارند و به حرفه آرایشگری مشغول هستند.

دختران مدرسه (ساندرا ویلیامز، کارمن چین و مائورین مایرز)

7

۲۰۱۶

8

برای دندان و استخوان ها مفید است، ۱۹۸۳

9

لیلا گوردون، در حال نوشیدن شیر است و عکاس در سال ۲۰۱۴ میلادی دوباره از وی در همان شمایل عکاسی کرده. وی در حال حاضر مادر دو کودک است.

10

منبع: indy100
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود