پدیده ای عجیب در روسیه؛ ظاهر شدن گلوله های برفی طبیعی در سواحل سیبری

پدیده ای عجیب در روسیه؛ ظاهر شدن گلوله های برفی طبیعی در سواحل سیبری

خبری که قصد داریم به آن بپردازیم، کمی عجیب و مرموز به نظر می رسد. بر اساس گزارش ها، تعداد زیادی توب برفی، به طور ناگهانی در ساحل قطب شمال منطقه سیبری دیده شده است. آن ها به دست طبیعت ساخته شده و همه را متعجب کرده اند. اندازه این توپ ها، از توپ تنیس تا توپ بسکتبال متغیر است.

یکی از افراد محلی در این رابطه می گوید: “آن ها در یک مکان جمع شده اند. به نظر می رسد یک نفر توپ ها را در این مکان ریخته باشد. همه ما شوکه شده ایم. برخی تنها هنگامی که ماجرا را با چشمان خودشان دیدند، آن را باور کردند.”

مقامات رسمی اعلام کرده اند که رویداد مذکور برای نخستین بار رخ داده و مشابه تاریخی در این منطقه ندارد. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، به نظر می رسد توپ ها برفی ساخته دست بشر هستند، اما آن ها کاملا طبیعی به وجود آمده اند. «سرگی لیسنکُف» سخنگوی موسسه تحقیقات قطب شمال و جنوب روسیه در این رابطه گفته است که توپ ها تحت شرایط خاص آب و هوایی به وجود آمده اند.

عمل باد همراه با تاثیر خطوط ساحلی و دما، می تواند عامل به وجود آمدن توپ ها باشد. دو سال پیش نیز پدیده ای مشابه در دریاچه میشیگان رخ داده بود. در ادامه می توانید تصاویری از این رویداد طبیعی را مشاهده کنید.

pay-giant-snowballs-1-w700

pay-giant-snowballs-2-w700

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود