نگاهی به تصاویر ۲۰ فینالیست مسابقه عکاسی از طبیعتِ نشنال جئوگرافیک در سال ۲۰۱۶

جشن اسب های وحشی در اسپانیا

نگاهی به تصاویر ۲۰ فینالیست مسابقه عکاسی از طبیعتِ نشنال جئوگرافیک در سال ۲۰۱۶

رقابت عکس های طبیعت «نشنال جئوگرافیک» بالاخره به پایان رسید. اما اجازه دهید پیش از آنکه از نظر داوران آگاه شویم به بررسی بهترین های برگزیده این تصاویر مبادرت کنیم. در این سفر تصویری با ما همراه باشید:

۱- مرغ مگس خوار 

1
عکاس این عکس در مورد چگونگی برداشت این تصویر می گوید: “یک بچه مرغ مگس خوار زمانی که سر از خانه من درآورد، روی ایوان نسشت و من هم پیش از آنکه او از آنجا برود در همان حالت، از او چند بار عکس گرفتم.”

۲- رقص در باران

2

۳- حرکت با قدم های حلزونی 

3
عکاس در مورد تصویر زیبای خود می گوید: “زمانی از که از پارک حفاظت شده «شیکاگو گارفیلد» عبور می کردم و از آن لذت می بردم، بر روی یگی از گیاهان زیبایی که در مناطق گرمسیر می روید، موجود کوچکی را دیدم. بعضی وقت ها لازم است که کمی آهسته تر حرکت کرده و از شگفتی هایی که در اطراف خود می بینید، لذت بیشتری ببرید.”

 ۴- حمام زیر دانه های برف 

4

۵- طوفان اقیانوس آرام 

5
تصویر طوفان های سهمگین اقیانوس آرام را شاهد هستید. این طوفان ها همچون ابرهایی در حال حرکت به نام «کومولونیمبوس» هستند.

۶- استودیوی مرغ دریایی

6
این تصویر سال گذشته و در اواخر تابستان از جزیره «اسکومر» ویلز گرفت شد. این جزیره که به حیات وحش آن معروف است، یکی از بزرگ ترین تجمع مرغان دریایی بریتانیا را در خود جای می دهد. تصویر یک مرغ دریایی آتلانتیک را نشان می دهد که به آرامی در زیر باران آرمیده است. این نوع از مرغان دریایی از انسان ها نمی ترسند بنابراین می توان به راحتی به آنها نزدیک شد و از آنها عکس گرفت. همچنین نور و باران دو اِلمانی بودند که در هنگام صبح به این تصویر زیبایی بیشتری دادند.

 ۷- Icescape

7

۸- زیر امواج 

8
تنها توضیح این عکاس این بود که: “امواجی از مه را بر فراز کوه Tamalpais در مجاورت «دره میل» کالیفرنیا را شاهد هستید.”

۹- جنگل راز آلود 

10

۱۰- تصویری که بیننده اش را به عمق جنگل می برد

10
عکاس این تصویر چنین می گوید: “گشت و گزاری صبحگاهی و آن هم در جنگلی مبهوت کننده! شبنم هایی که بدون توقف بر روی برگ ها طراوت و رطوبت را به آنها می رسانند. تصویری تار از مه های سنگین، نسیم و سکوتی که باعث آرامش می شود، قدرت تشخیص روز و شب بودن را از بیننده آن می گیرد. همه اینها درست زمانی بود که من از این مار سبز رنگ حدود ۲۰ سانتیمتری، عکسبرداری کردم. نمی توانم دلیل موجه تری از گرفتن این تصویر برشمارم غیر از آنکه در آن زمان آنجا بودم و توانستم این صحنه را ثبت کنم. با دیدن این صحنه بلافاصله لنز ماکرو دوربینم را با لنز زاویه دار پهن تعویض کردم.”

 ۱۱- خط آبی کروکودیل

11

۱۲- نورهای بیگانه 

12

۱۳- مهمان اقیانوس

14
آنچه عکاس این عکس می گوید: “هر سال در فصل پاییز، شیرهای دریایی، به سمت مکان های صخره ای شکل در شمال روسیه حرکت می کنند. یک روز، در مسیر این ساحل در حال پیاده روی بودم که به یک شیر آبی تنها برخورد کردم که در حال خوابیدن بود و عاجش به ماسه های ساحل گیر کرده بود. بلافاصله با لنز زاویه دار پهن از او عکس گرفتم. گمانم او بیدار شد و متوجه حضور من هم شد.”

۱۴- بازگشت شکوهمندانه عقاب

14
عکاس این عکس باشکوه هم در مورد تصویری که به ثبت رسانده توضیحاتی داده: “ماده عقاب در حال بازگشت به لانه خود از مسیر پر تردد و شلوغ اداره پلیس «سیتروس» (Citrus county sheriffs office) در آمریکا بود. این مکان در نزدیکی بزرگراهی قرار گرفته که به حیاط یک دبیرستان منتهی می شود.”

۱۵- پاییز از بالا 

15
الوان زیبای برگ های پاییزی منطقه «نیوهمشایر» را ملاحظه می کنید.

۱۶-  پرتره شکارچی

16
تصویر جغدی را می بینید که پس از یک چالش با بیماری سرطان بر روی پلک هایش، هنوز هم از پا نیاستاده است. این ماده جغد، نام «شکارچی» خود را از آنجایی می گیرد که برای پرستوهایی با دم های بادبادکی، طعمه پهن می کند، آن هم درست در جایی که گروهی از پژوهشگران، با دستگاه های مخصوصی که فواصل دور را ثبت می کنند به مطالعه این پرستوها مشغول هستند .این گونه از جغد مادر خود از سایر گونه های کوچک تر که پدر و مادرهاشان را از دست داده اند، در مرکز نگهداری Avian محافظت می کند.

۱۷- هدیه نامزدی 

17
مرغان نری که برای بدست آوردن طعمه ای برای ماده خود تلاش می کنند.

۱۸- اسب های وحشی

18
“این اتفاق در طول سال و در میان اسب های نیمه وحشی در «راپا داس بستاس» در گالیشیای اسپانیا روی می دهد. این اسب ها در قالب اجتماعاتی به نام «کروس» دور هم جمع می شوند. ابتدا کره اسب ها و سپس اسب های بزرگسال نر برای این مراسم رها می شوند. این جشن که در هفته نخست ماه جولای (اواسط تیر ماه) برگزار می شود به Rapa das Bestas of Sabucedo شهرت دارد.

۱۹-طوفان ماسه

19
عکاس در مورد عکس خود چنین می گوید: “من در حال تصویر برداری از این منطقه بودم که یک فُک دریایی را که در داخل ماسه ها گیر افتاده بود، دیدم.”

۲۰- موهای گورخر 

20

منبع: boredpanda
۲ نظر

ورود