تنها آمریکائی مستقر در فضا هم در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد

تنها آمریکائی مستقر در فضا هم در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد

به گزارش ناسا، تنها فضانورد آمریکائی مستقر در ایستگاه فضائی بین المللی در مدار زمین به نام «روبرت اس. کیمبرو» نیز برگه رای خود را در روز ۵ شنبه هفته گذشته در همین ایستگاه پر کرده و به این ترتیب، در انتخاب ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا شرکت کرد.

روبرت اس. کیمبرو در نیمه ماه اکتبر وارد ایستگاه فضائی بین المللی شده و در حال حاضر با دو فضانورد روسی در یک مکان اقامت دارند. وی پیش از آغاز ماموریت ۴ ماهه خود در فضا اعلام کرده بود که حتما از فضا رای خواهد داد.

او در ماه گذشته به رسانه ها گفته بود که فضانوردان، کاملا غیرسیاسی هستند و او این افتخار را خواهد داشت تا پایه گذار این امر در ایالت متحده باشد.

البته لازم به اشاره است که فضانورد آمریکائی دیگری به نام «کیت رابینز» که قبل از کیمبرو در این ایستگاه اقامت داشته نیز پیش از بازگشت به زمین و در هفته گذشته، از فضا برگه رای خود را پر کرده و در انتخاب شرکت کرده بود.

همچنین بد نیست بدانید، قانون‌ گذاران تگزاس در سال ۱۹۹۷ قانونی را تصویب کردند که به موجب آن، فضانوردان اجازه پیدا کرده اند تا از فضا رای بدهند.

برای این منظور، فضانوردان یک برگه رای الکترونیکی امن دریافت کرده و سپس آن را به صورت  الکترونیکی به مرکز کنترل ماموریت ناسا در هاستون ارسال می کنند. در آخر هم این برگه به صورت ایمیل به ستاد شمارش آرا ارسال می‌ شود.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود