خرافه های عجیب: چرا عده ای تصور می کنند که باز کردن چتر در خانه شگون ندارد

خرافه های عجیب: چرا عده ای تصور می کنند که باز کردن چتر در خانه شگون ندارد

موهومات و خرافه های زیادی در سراسر دنیا و در فرهنگ های گوناگون وجود دارند که گاهی بسیار خنده دار و گاهی عجیب به نظر می رسند. از جمله می توان به بدشگون دانستن باز کردن چتر در داخل خانه اشاره کرد که غربی ها به شدت به آن اعتقاد دارند.

شاید بتوان گفت که ریشه این خرافه به قرن ۱۸ میلادی باز می گردد، یعنی زمانی که چتر برای نخستین بار اختراع شده بود. طراحی چتر اولیه با نمونه های کنونی خود فرق چندانی ندارد. این وسیله در واقع، یک نیم کره برزنتی یا پارچه ای (ضدآب) است که در بخش داخلی آن میله های نازک فلزی به منظور امکان بسته و باز شدن چتر تعبیه شده که نوک آنها از لبه های بخش پارچه ای بیرون زده است.

در قسمت دسته نیز یک مکانیسم فنری وجود دارد که بخش اصلی برای باز و بسته شدن چتر محسوب می شود و برای سهولت استفاده، یک دکمه در قسمت پائین آن تعبیه شده.

وقتی این دکمه را فشار می دهید، باید مراقب باشید که کسی در نزدیکی شما نباشد زیرا ممکن است میله های تاشوی چتر به سر و صورت اطرافیان اصابت کند.

اما فارغ از طراحی و عملکرد چتر، بسیاری از مردم اروپا اعتقاد دارند که باز کردن چتر در خانه به هیچ وجه شگون نداشته و موجب پیشامد رویدادهای ناگوار خواهد شد. این خرافه که نسل به نسل به آیندگان نیز منتقل می شود، از مصری ها باستان به جا مانده است.

مصری ها برای محافظت در برابر آفتاب از چتر استفاده می کردند. چترهایشان نیز عموما از جنس پاپیروس و پرهای طاووس ساخته می شد. به این خاطر که چترها به تقلید از الهه ای که آسمان را شکل داده بود، ساخته می شدند، سایه آنها مقدس به شمار می رفت. در آن زمان فقط اعضای خانواده سلطنتی و اشراف زاده ها اجازه قرار گرفتن در زیر سایه چتر را داشتند. در غیر این صورت، حامل شانس و اتفاق بد برشمرده می شدند.

از دیگر تفکرات و خرافه های موجود در مورد باز کردن چتر در خانه این است که انرژی های خوب خانه را از بین می برد.

اگر چنین خرافه هایی در خانواده یا فرهنگ شما نیز وجود دارد در بخش نظرات، آن ها را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود