نگاهی به درون لوکس ترین هتل کشور چین

ترکیبی از آرت دِکو و سنت های چینی

نگاهی به درون لوکس ترین هتل کشور چین

چین هم برای آنکه از قافله مجلل ترین هتل هایی که در شهرهایی چون لندن، نیویورک و دبی ساخته شده عقب نمانده باشد، اخیرا هتل هفت ستاره ای را افتتاح کرده است. این هتل، در شهر شانگهای، در طول سه سال و با صرف حدود ۵۱۵ میلیون دلار ساخته شد.

طراحان اصلی این هتل، کمپانی بریتانیایی «فاستر و شرکا» بوده اند که در این بنا آمیزه ای از سبک «آرت دِکو» را با طراحی های اوایل قرن بیستمی همچون سبک های مگنولیایی و گلدوزی های سنتی «سوژو» که خاص کشور چین هستند تلفیق کرده اند.

در این نوشته تصاویر مربوط به این هتل باشکوه را با هم مرور می کنیم:

1
چین مبادرت به ساخت نخستین هتل هفت ستاره «واندا راین» در شهر شانگهای کرده. این هتل در راستای رودخانه «هوانگ پو» شهر شانگهای واقع شده است.
2
در لابی این هتل مسافران با زمین هایی از یشم های سبز رنگ، ستون هایی از سنگ های مرمر و دیوارهای موزاییک مزئن شده مواجه خواهند شد.
3
این طراحی بی نظیر به فضاهای داخلی هم وارد می شوند و با پنجره های بزرگ به آسمانخراش های اطراف این هتل در ارتباط قرار می گیرند.

همان طور که در یکی از تصاویر بالا هم ملاحظه کردید، مهمان ها در طول راهرویی عبور می کنند که زمین های آن از جنس سنگ های یشم، ستون هایش مرمرین و دیوارهای اطراف این ستون ها موزاییک پوش شده اند. این موزاییک ها هنر مدرن چینی را که توسط هنرمندان این کشور به اجرا در آمده را به نمایش می گذارند. وسایل آنتیک موجود در آن هم شکوه ویژه ای به فضاهای داخلی آن داده است.

آنچه در فضاهای داخلی چشم نوازی می کند، پنجره هایی در ابعاد بزرگ هستند که در کنار لوسترهایی باشکوه و در ابعاد بزرگ ۴ رستوران در نظرگرفته شده برای این هتل را باشکوه تر می کنند. سرآشپز یکی از این رستوران ها «مارک منِئو» از بهترین سرآشپزهای فرانسوی است که در کنار یک کافه، یک رستوران چینی، یک رستوران ژاپنی و یک سالن بزرگ راهرویی شکل قرار دارد.

در این رستوران، سالن بزرگ رقص و آوازخوانی هم تعبیه شده که مشرف به رودخانه «هوانگ پو» و دارای سقف بسیار بلندی نیز است.

4
تصویر بالکن مشرف به رودخانه «هوانگ پو» را ملاحظه می کنید.
5
تصویر یکی دیگر از سالن های عمومی این هتل را شاهد هستید.
6
تصویری از داخل مجلل ترین سوئیت این هتل را می بینید که در طبقه ۲۰ آن واقع شده.

برای اقامت در این هتل مسافران می توانند در یکی از سه سوئیت اختصاصی «سوشی اِسپا» جا رزرو کنند.

هر کدام از این سوئیت ها، سونا، اتاق بخار جداگانه، استخرهای آب گرم و سرد و اتاق های مخصوص ماساژ دارند.

7
تلفیق هنر معاصر و مدرن چینی با وسایل آنتیک به کار گرفته در این هتل، شکوه خاصی را به دیوارهای آن داده است.

۱۹۳ اتاق مهمان که قیمت آنها از ۴۳۰ دلار شروع می شود، مجهز به تکنولوژی هایی چون صندلی های ماساژ و سوراخ های نیمه دیجیتال در داخل درهای آنهاست.

بهترین اتاق این هتل به مساحت ۳.۱۰۰ فوت مربع است که در طبقه ۲۰ ام آن واقع شده است و در میان تصاویر بالا آن را ملاحظه کردید.

این اتاق دارای نشیمن، غذاخوری متصل به آبدارخانه، اتاق های مطالعه جداگانه و یک حمام بسیار بزرگ و مجلل دارد. این حمام مجهز به یک سونا و یک وان بزرگ مخصوص ماساژ هم است.

8
مهمان های این هتل می توانند یکی از سه سوئیت را در «سوشی اسپا» رزرو کنند. هر کدام از این سوئیت ها مجهز به سونا، اتاق بخار، استخرهای بزرگ آب سرد و گرم، اتاق ماساژ و اتاق های سرگرمی هستند.
9
اصلی ترین و باشکوه ترین این سوئیت ها، دارای اتاق نشیمن جداگانه، غداخوری متصل به آبدارخانه و کتابخانه مجزاست.
10
۱۹۳ اتاق مهمان، مجهز به تکنولوژی هایی چون صندلی های ماساژ و سوراخ های نیمه دیجیتال در داخل درهای آنهاست.

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود