۸ راهکار خانگی برای از بین بردن خشکی لب ها

بازگشت به سنت های قدیمی

۸ راهکار خانگی برای از بین بردن خشکی لب ها

سئوال بسیاری از ما به ویژه در فصل پاییز این است که چرا لب های من انقدر خشک است؟ خشک شدن لب ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله می تواند به تغییر فصل، عادات ناسالمی چون جویدن و مکیدن لب ها و حتی رژیم غذایی که از آن پیروی می کنید باشد.

بسیاری از افراد به داروخانه می روند و برای خشکی لب های خود «چپ استیک» می خرند. اما باز هم احساس می کنند که نرمی مورد نظر را روی لب های شان حس نمی کنند. برخی هم اساسا علاقه چندانی به استفاده از ترکیبات غیر طبیعی ندارند، بنابراین ترجیح می دهند از روش های سنتی و خانگی استفاده کنند.

در این نوشته بر آن هستیم تا با ارائه چند راهکار خانگی این وضعیت را که خصوصا در فصول سرد سال بیشتر روی می دهند را در خانه و بدون اینکه از کرم های گران قیمت استفاده کنیم تا حد قابل توجهی برطرف سازیم. پس با ما همراه باشید.

روغن بادام

2

روغن بادام می تواند به عنوان یک مرطوب کننده مناسب برای خشکی لب ها به شمار آید. همچنین این روغن با دارا بودن ویتامین های گروه «آ» و «ای» می تواند مبارزه گر خوبی برای رادیکال های آزاد به شمار رود. به راحتی آن را روی لب های خود بمالید و دوباره به لب ها آبرسانی کنید. این روغن برای موها هم می تواند مفید باشد. می توانید این مقاله را در مورد موها و اهمیت آبرسانی به آنها هم مرور کنید.

خیار 

3

خیار می تواند درمان خانگی بسیار مناسبی برای لب های خشکی باشد که گاهی دردناک هم می شوند. خیار را به صورت حلقه های باریکی بریده و به مدت ۵ دقیقه بر روی لب های تان قرا دهید. با این کار آب دست رفته لب های تان را به آن باز می گردانید. سطح صاف تری هم روی فرورفتگی های لب با این مراقبت آسان به وجود خواهد آمد.

آب لیمو

4

آب لیمو می تواند به عنوان یک ماده مغذی برای لب ها مورد استفاده قرار گیرد و از پیرشدن پوست هم جلوگیری به عمل می آورد. می توانید ماده خمیری از ترکیب یک قاشق خامه و چند قطره لیموترش به وجود آورید. این ترکیب را داخل یخچال گذاشته و یک ساعت قبل از خوابیدن آن را روی لب و نواحی اطراف آن بمالید. این کار باعث خواهد شد که لب ها نرمی خاصی پیدا کنند.

روغن نارگیل 

5

یکی دیگر از راه های خانگی از بین بردن خشکی لب های خشک و ترک خورده، استفاده از روغن نارگیل است. بسته به میزان خشکی لب های تان آن را روی لب ها بمالید و اجازه دهید که جذب شود.

بخور گرم 

6

لب ها خصوصا در هنگام خواب بیشتر خشک می شوند، بنابراین می توانید در اتاقی که می خوابید از بخور گرو (هیومیدیفایر) استفاده کنید تا رطوبت بیشتری به به پوست و لب های تان دهد.

ترکیبی از عسل و شکر 

7

اسکرابی از عسل و شکر تهیه کنید. این ترکیب می تواند خشکی پوست را از بین برده و به آبرسانی مجدد به لب ها و نرم شدن آنها کمک کند. شکر و عسل را با هم ترکیب کنید و آن را روی لب های خود بمالید. اجازه دهید چند دقیقه ای روی لب های تان باقی بماند و سپس آن را با آب بشوئید. برای اینکه بتوانید این تاثیر را بیشتر کنید از یک مسواک نرم استفاده کنید.

چای سبز کیسه‌ای

8

یکی از قدیمی ترین راهکارهایی که در کتاب های کهن هم به آن اشاره شده استفاده از چای سبز است. تی‌بگ استفاده شده چای سبز را به مدت ۴ دقیقه روی لب های تان قرار دهید. سعی کنید این کار را هر روز انجام دهید که تا آنجا که ممکن است لب های تان را مرطوب نگه دارید.

روغن زیتون 

9

روغن زیتون نیز یک مرطوب کننده طبیعی به شمار می آید. زمانی که آن را روی لب های خشک خود قرار می دهید، به آبرسانی به آنها کمک می کنید. می توانید در داخل ظرفی یک لیوان آب را با کمی روغن زیتون ترکیب کنید و برای اینکه توانسته باشید به اندام های داخلی خود هم آبرسانی کرده باشید آن را میل کنید.

منبع: rd
یک نظر

ورود

  • امین اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۸

    لیپتون؟؟ منظورتون تی بگ هست