سلفی گردشگری که منجر به شکسته شدن مجسمه قرن هجدهمی موزه لیسبون شد

سلفی گردشگری که منجر به شکسته شدن مجسمه قرن هجدهمی موزه لیسبون شد

اگر تا کنون علاقه چندانی به گرفتن سلفی نداشتید، احتمالا با خواندن این مطلب این بی علاقگی در شما تقویت هم خواهد شد. اخیرا گرفتن سلفی یک توریست برزیلی، باعث از بین رفتن یک مجسمه قرن هجدمی شد.

مجسمه ای را که از آن صحبت می کنیم، مجسمه «سنت مایکل» واقع در «موزه ملی هنرهای باستانی» در شهر لیسبون پرتغال بود. روز یکشنبه که بازدید از این موزه مجانی نیز بود، یک گردشگر برزیلی، زمانی که تلاش می کرد از خود و این مجسمه یک سلفی را به ثبت برساند، باعث واژگون شدن آن شد.

«نونو میگل رودریگز» زمانی که این اتفاق افتاد در آن جا حضور داشت و آن لحظه را به ثبت رسانید که به سرعت در فیس بوک وایرال شد. «خوزه آلبرتو سِئابرا کاروالهو»، رئیس این موزه می گوید: “سال هاست که من در این موزه مشغول فعالیت هستم و در تمام این دوران با چنین اتفاقی مواجه نشده بودم.”

تا زمان کامل شدن پی گیری های مربوط به این پرونده، هویت این گردشگر برزیلی آشکار نخواهد شد.

البته گفته می شود که گرفتن سلفی باعث از بین رفتن این مجسمه نشده بلکه زمانی که این گردشگر در حال گرفتن عکس از سایر آثار بود با این مجسمه برخورد کرده. هنوز نمی توان در مورد این که آیا گرفتن سلفی باعث این اتفاق شده یا در حین گرفتن عکس از سایر اشیا موزه برخوردی اتفاق افتاده نظر قطعی داد.

تصاویر قبل و بعد از شکستن این مجسمه را با هم می بینیم:

1

2

منبع: boredpanda
دیجیاتو
بدون نظر

ورود