هایائو میازاکی بار دیگر به دنیای انیمیشن باز می گردد

هایائو میازاکی بار دیگر به دنیای انیمیشن باز می گردد

بسیاری از شما هایائو میازاکی را می شناسید. این کارگردان مشهور ژاپنی علاوه بر ساخت انیمیشن های زیبا و ماندگار، به عنوان طراح، گرافیست، تهیه کننده و فیلم نامه نویس این گونه آثار نیز فعالیت داشته است. وی که از دنیای حرفه ای کناره گیری کرده بود، به تازگی در برنامه ای تلویزیونی اعلام کرده که قصد دارد بار دیگر فعالیتش را از سر بگیرد و کارش را بر روی پروژه جدید آغاز کند.

این انیمیشن، بر پایه داستانی که وی بیش از دو دهه آن را توسعه داده است، ساخته خواهد شد. ماجرا حول یک کرم بسیار کوچک که می تواند میان دست ها له شود، تعریف می گردد. یکی از متخصصان تلویزیون «NHK» ژاپن، از کارگردان با نام «مردی که هنوز تمام نشده» یاد می کند و گفته است که میازاکی از بابت نادیده گرفته شدن این انیمیشن ناراحت بوده و تصمیم گرفته به سراغش برود. این فیلم نخستین تجربه کارگردان ژاپنی در کار با فرمت سه بعدی کامپیوتری است.

در نظر داشته باشید که میازاکی قبلا نیز چند بار بازنشستگی خود را اعلام کرده بود. آخرین بار سه سال پیش هنگام ساخت انیمیشن کوتاهی به نام «Kemushi no Boro» یا «Boro the Caterpillar»، چنین مسئله ای رخ داده است.

ساخت فیلم جدید احتمالا بیش از ۵ سال به طول خواهد انجامید و او در زمان اکران، ۸۰ ساله خواهد شد. انتظار می رود انیمیشن جدید، قبل از المپیک ۲۰۲۰ توکیو اکران شود. آقای میازاکی اعلام کرده است که همچنان به ساخت فیلم های کوتاه برای موزه جیبلی ژاپن ادامه خواهد داد و انیمیشن قبلی نیز احتمالا تا آخر سال به پایان خواهد رسید.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود