جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش سوم]

«خانه های شریفی ها» در تهران در فهرست جذاب ترین بناهای معماری جهان

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش سوم]

در بخش اول و بخش دوم این نوشته، با فهرستی از جذاب ترین بناهای معماری جهان آشنا شدیم. در این نوشته نیز بخش دیگری را به همراه تصاویرشان بر خواهیم شمرد. با بخش سوم از این مجموعه با ما همراه باشید:

60
۶۰- ساختمان نعلبکی شکل فرودگاه «اسپیس پورت» که توسط «فاستر و شرکا» طراحی شده بنایی شبیه به یک سفینه بر روی سطح زمین را به وجود آورده است. این بنا در فاصله صحرای نیومکزیکو و آمریکا واقع شده است.
59
۵۹- «برج تکامل مسکو» که همانند روبانی پیچیده شده و ساختاری شبیه به «دی اِن اِی» دارد.
58
۵۸- «ایستگاه موریش کوالامپور» با طاق و مناره های قوسی شکل و تزئین شده را شاهد هستید که توسط معماری به نام «اِی بی. هوباک» طراحی شده است.
57
۵۷- در نزدیکی شهر کوچک «رونچمپ» فرانسه، شاهکار قرن بیستمی را از معمار پرآوازه جهان لوکوربوزیه به نام Chapelle La Notre Dame du Haut ملاحظه می کنید.
56
۵۶- خانه های شریفی ها در تهران را می بینید که اتاق های آن برای دیده شدن مناظر اطراف تا ۹۰ درجه به طرفین می چرخد.
55
۵۵- در خیابان اول بلیگ شهر سیدنی، آسمانخراشی مدرن به ارتفاع حدود ۱۴۰ متر را مشاهده می کنید. این بنا برای افرادی که در داخل آن قرار می گیرند، منظره ای خیره کننده دارد.
54
۵۴- ساختمان مرکزی برند «لویی ویتان» را در میان انبوهی از شیشه در پارک Bois de Boulogne شهر پاریس شاهد هستید.
53
۵۳- اگر به بالای ساختمان مرکز تجاری نیویورک در ایستگاه PATH نگاهی بیاندازید شاهکاری از تلاقی استیل و بتن را در طرح زیبای معمار اسپانیایی «سانتیاگو کالاتراوا» را شاهد خواهید بود.
52
۵۲- بنای Matrimandir در Pondicherry هند را می بینید که انعکاسی از آرامش اطراف است و برای آموزش های یوگا از این سکوت استفاده می شود.
51
۵۱- ساختمان هتل «مونت کالم» لندن را ملاحظه می کنید که هر بیننده ای را با توهم بصری مواجه می کند.
50
۵۰- کتابخانه «اسکندریه مصر» را شاهد هستید که در آن بیش از ۴ میلیون کتاب گنجانده شده است.
49
۴۹- تصویر «بریتیش لایبرری» بزرگ ترین مجموعه کتاب های جهان را شاهد هستید که توسط «کالین سنت جان ویلسن» با پله های موجدار، قفسه های شیشه ای و درخشنده و خطوط تیز طراحی شده است.
48
۴۸- موزه «ارداپگارد» در نزدیکی Jægersborg Dyrehave در کشور دانمارک با طراحی بی نظیر معمار معروف «ظاها حدید» را می بینید. بتون های سیاه رنگ این بنا با تغییر وضعیت جوی به خاکستری، تغییر رنگ می دهند.
47
۴۷- مرکز «ژرژ پمپیدو» در پاریس را ملاحظه می کنید. این مرکز که مجهز به موزه هنرهای معاصر، مرکز موسیقی و کتابخانه عمومی نیز است توسط «ریچارد راجرز» و «رنزو پیانو» طراحی شده.
46
۴۶- سالن کنفرانس و همایش «کلاید» یا «The Armadillo» در گلاسکوی اسکاتلند، از زیباترین مکان هایی است که علاقمندان می توانند در مرزهای شمالی از اجرای یک کنسرت در آن لذت ببرند.
45
۴۵- مرکز دایره ای «کانجو» در چین را می بینید که شبیه به یک شیرینی دونات است. این مکان با نمای جذاب خود، بزرگ ترین مرکز تجاری پلاستیک خام جهان به شمار می آید.
44
۴۴- فرودگاه «مستیا» در گرجستان که در آن اقامتگاه های مخصوص اسکی برای بازدیدکنندگان تعبیه شده. این مکان تنها درعرض سه ماه ساخته شد.
43
۴۳- «ساختمان جدید دانشکده جان جی» در شهر نیویورک، یکی از بناهایی است که هر آنچه یک دانشجو ممکن است به آن نیاز داشته باشد از آزمایشگاه، آشپزخانه و سایر امکانات را در اختیار او قرار می دهد.
42
۴۲- موزه منحنی شکل La Cité du Vin در شهر بوردوی فرانسه را شاهد هستید که توسط گروه معماران XTU طراحی شده است.
41
۴۱- موزه سمبلیک «سلیمان رابرت گوگنهایم نیویورک» در شهر نیویورک را ملاحظه می کنید که توسط معمار بزرگ آمریکایی، «فرانک لوید رایت» طراحی شده و منظره زیبایی در بخش شرقی این شهر به وجود آورده است.
منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود