تحصیل در سنت پترزبورگ: زیبا ترین شهر اروپا

بررسی فرصت های تحصیلی و بورس در دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ

تحصیل در سنت پترزبورگ: زیبا ترین شهر اروپا

روزیاتو در طول ۷ ماه اخیر، به معرفی گسترده فرصت های تحصیلی و بورس در اقصی نقاط جهان پرداخته است و تلاش دارد با توجه به شمار گسترده متقاضیانی ایرانی علاقمند به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، به اطلاع رسانی مستند در این حوزه ادامه دهد.

علاوه بر معرفی فرصت های تحصیلی و اخذ کمک هزینه تحصیلی در قاره های مختلف جهان، این سرویس می کوشد تا نکته ها و باید های مورد نیاز جهت اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی را در فاز های گوناگون، در اختیار متقاضیان محترم قرار دهد.

همان طور که می دانید،‌ فرآیند اپلای برای اخذ پذیرش در دانشگاه های مختلف دنیا، در اکثر موارد،‌ اصول و اسلوب معین و مشخص دارد که متقاضیان (applicants) می بایست با آشنایی به این موارد، جهت افزایش شانس پذیرش خود، روال مشخصی را طی کنند. با توجه به این که فرآیند پذیرش در بسیاری از دانشگاه های جهان به صورت رقابتی (competitive admission) است، لذا حرفه ای گر در این عرصه نیز ضرورت دارد.

امروز به معرفی دانشگاه سنت پترز بورگ روسیه، نخستین دانشگاه یکی از کشورهای صنعتی جهان می پردازیم. اما برای کسانی که از امروز، با سرویس دانشگاه گردی روزیاتو شده اند، مواردی را بیان می کنیم.

تا کنون چه گفتیم؟

در ایران سالانه ده ها هزار نفر در آزمون های بین المللی مانند IELTSTOEFL-GRE شرکت می کنند و هدفشان پس از دریافت این مدارک، تحصیل در یکی از دانشگاه های شرق و غرب عالم است. روند فزآینده تحصیل در خارج هم نشان می دهد که دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سراسر جهان، ایرانیان را در زمینه علم و تحقیق، خوش نام و موفق می پندارند که اکنون ده ها هزار ایرانی در کشورهای مختلف مشغول به تحصیل حتی با بورس هستند.

برای تحصیل در خارج، ابتدا باید تکلیف خود را برای تحصیل از مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد مشخص کنید. رزومه خوب داشته باشید. باید بدانید که دانشگاه شما، نیاز به GRE-GMAT دارد یا نه. باید بدانید که چه نمره زبان نیاز دارد و هم چنین شهریه دارد یا خیر. از همه مهم تر، مورد تایید وزارت علوم ایران است یا خیر!

با توجه به افزایش نرخ ارز در چند سال اخیر و تغییر روند برخی از دانشگاه های جهان به لغو سیستم شهریه رایگان (Tuition free system)، رویکرد متقاضیان ایرانی به تحصیل در برخی از کشورهایی که روزگاری پاتوق تحصیلی ایرانیان به شمار می رفت، دستخوش تغییر شده است.

سوئد،‌ پایتخت فرهنگی ایرانیان اروپا و یکی از اصلی ترین مراکز تحصیلی دانشجویان ایرانی در سرزمین های سرد شمالی، جاییست که از سال ۲۰۱۰ میلادی، سیستم شهریه رایگان را برای شهروندان خارج اتحادیه اروپا لغو کرد و اکنون می بایست تنها برای گذراندن یک دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور، ترمی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان پرداخت کرد. مثلا در KTH یا اوپسالا.

از طرفی، فنلاند، همسایه شرقی این کشور، از پاییز ۲۰۱۷ میلادی نیز قصد دارد هم چون سوئد،‌ سیستم پذیرش تحصیلی رایگان خود را برای رشته های انگلیسی زبان به طور کلی حذف کند و فقط امکان تحصیل رایگان را برای رشته هایی که به زبان سوئدی و فنلاندی تدریس می شود،‌ هم چنان حفظ کند.

اما اوضاع در نروژ، کشور پادشاهی آرام شمال اروپا، زیاد تغییر نکرده است. سیستم آموزشی با کیفیت و گسترده نروژ هم چنان رایگان برای کلیه متقاضیان تحصیل در این کشور است. اما با وجود کاهش قابل ملاحظه ارزش کرون نروژ در سال های اخیر در برابر ریال ایران، هزینه های زندگی گران این کشور سبب می شود که بعضی، عطای تحصیل در این کشور با تحصیل رایگان را به لقایش ببخشند.

اما هم چنان توصیه می شود که علاقمندان به تحصیل در مقطع دکترا، دانشگاه های نروژ را در اولویت بررسی در قاره سبز داشته باشند چرا که بیش ترین میزان بورس ماهانه به دانشجویان PhD در اسکاندیناوی و حتی اروپا، در این کشور پرداخت می شود.

توجه داشته باشید که هم چنان هزینه های تحصیل در کشورهای جنوبی اروپا مانند ایتالیا. اسپانیا و پرتغال، به نسبت دیگر مناطق اروپا مانند فرانسه، دانمارک و هلند پایین تر است و دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور ها می روند، در صورتی که به زبان های کشور مقصد مسلط باشند، امکان تحصیل رایگان با بورس و حتی پیدا کردن فرصت شغلی در حین تحصیل نیز برایشان فراهم می شود.

با توجه به رونق گرفتن تقاضای تحصیل دراین کشور ها به واسطه هزینه تحصیل و زندگی پایین در قیاس با سایر نقاط اروپا، در ماه های آینده به معرفی گسترده فرصت های تحصیلی و بورس این کشور ها اشاره می کنیم.

با این حال، کشورهای شرق  اروپا و تازه استقلال یافته شوروی سابق نیز در دو دهه اخیر، با استقبال علاقمندان ایرانی مواجه شده است.

سنت پترزبورگ کجاست؟

امروز قصد داریم به سنت پترزبورگ برویم. جایی که یکی از بزرگ ترین شهر های اروپا و از پایتخت های فرهنگی این قاره به شمار می رود و طبق آمار های جهانی، در زمره زیبا ترین شهر های جهان و از مقاصد گردشگری سال های اخیر این قاره نیز محسوب می شود. جایی که هر ساله به اندازه جمعیت ۶ میلیونی آن، پذیرای گردشگران خارجی است.

s3
نمایی زیبا از سنت پترزبورگ روسیه

سنت پترزبورگ، جاییست که دومین دانشگاه بزرگ روسیه در آن جا قرار دارد. روسیه، کشور دانشگاه ها است و صد ها دانشگاه که برخی از آن ها، نامزد ها و برندگان جایزه نوبل را به جامعه علمی جهان تقدیم کرد، در اختیار دارد.

سنت پترزبورگ، دومین دانشگاه بزرگ روسیه است و با بیش از ۹۰ موسسه تحقیقاتی و ۳۵۰ سازمان مطالعاتی در سراسر این کشور و اروپا تعامل دارد. سنت پترزبورگ، در روسیه به عنوان یک مرکز فرهنگی اصلی با اهمیت جهانی تلقی می شود. از سنت پترزبورگ به عنوان پایتخت فرهنگی فدراسیون روسیه نیز نام برده می شود.

این شهر، دروازه ورود روسیه به اروپا بوده و مرکز راهبردی اتصال این کشور به شمال اروپا به شمار می رود. این شهر در تاریخ روسیه، نقش بسیار مهمی ایفا کرده و به همین خاطر، از جمله شهر های تاریخی و دیدنی این کشور است.

دانشگاه سنت پتروزبورگ روسیه با قدمتی بیش از ۳۰۰ سال، یکی از زیبا ترین، مجهز ترین و موثر ترین دانشگاه های قاره سبز است که در سال ۱۷۰۳ میلادی توسط پتر کبیر پایه گذاری شد.

نام های قدیمش: سنت پترزبورگ، پتروگراد، لنینگراد بود. در شهر سنت پترزبورگ قریب به شش میلیون نفر زندگی می کنند و به آن، ونیز شمال می گویند. جزایر فراوانی در سنت پترزبورگ وجود دارد که توانسته آن را به یکی از قطب های اصلی گردشگری  روسیه بدل کند.

قرار گرفتن بیش از ۲۰۰ موزه، هفتاد سالن تئاتر و ۱۰۰۰ کتابخانه در این شهر،‌ اهمیت تاریخی و فرهنگی و علمی آن را نمایان می کند. جالب است که بدانید که سنت پترزبورگ، شهر پل ها است. چرا که بیش از ۳۰۰ پل، ۳۰ جزیره اطراف آن را به هم وصل می کند.

شمار زیادی از آثار جهانی ثبت شده روسیه در میراث یونسکو، در این شهر تاریخی قرار دارد که احتمالا در آینده ای نه چندان دور، ساختمان دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ نیز به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شود.

چرا دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا تحصیل در دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ روسیه برای متقاضیان ایرانی علاقمند به تحصیل در قاره سبز اهمیت دارد.

باید عرض کنیم که بخشی از موفقیت های علمی، فرهنگی، سیاسی و حتی تاریخی روسیه در سه قرن اخیر، مدبون فعالیت های علمی و راهبردی این دانشگاه بوده است. این دانشگاه، نخستین دانشگاه روسیه به شمار می رود و دانشگاهی پیشرو در عرصه های فناوری و تولید علم روسیه است.

این دانشگاه بار ها در فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان و در زمره برترین های اروپا قرار گرفت و تعاملات گسترده علمی و فرهنگی آن با دانشگاه های سراسر جهان نشان می دهد که این دانشگاه یکی از بین المللی ترین دانشگاه های جهان است.

جالب است که بدانید بر خلاف بسیاری از دانشگاه های دنیا که در زمینه های خاصی به پذیرش دانشجو و فعالیت های علمی مشغول هستند، این دانشگاه در کلیه رشته هایی که فکرش را بکنید، ساختار و سیستم آموزشی مدون و مکتوب و مشخص داشته و به چندین زبان دنیا نسبت به پذیرش دانشجویان، اقدام می کند.

s5

دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ را باید یکی از پر افتخار ترین دانشگاه های روسیه و جهان نام برد.

ایوان پاولوف (فیزیولوژیست)، ایوا مجینکوف (بیولوژیست)، نیکولای سمینوف (فیزیکدان)، لوو لاندائو (فیزیکدان) الکساندر پروخوروف( فیزیکدان)، واسیلی لئونتیف(اقتصاد دان) و لنوید کانتوروویچ، از جمله برندگان جایزه نوبل بودند که سابقه تحصیل و تحقیق در این دانشگاه را در کارنامه داشتند.

از جمله دانش آموختگان مطرح این دانشگاه می توان به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کنونی این کشور، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه و مدیر کل موزه جهانی و معروف هرمیتاژ، میخایل پیوترویسکی، رییس آکادمی علوم روسیه (لیودمیلا وربیسکایا) اشاره کرد.

آمار هایی از دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ

s4

این دانشگاه همان طور که گفتیم، از جمله دانشگاه های مهم اروپا و جهان به شمار می رود که تجربه تحصیل در آن، تحربه تحصیل و تحقیق و گردش در یکی از معتبر ترین مراکز علمی روسیه به شمار می رود. در این دانشگاه هم اکنون بیش از ۳۵ هزار دانشجو مشغول به تحصیل است.

بیش از ۶ هزار کارمند و ۱۰۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۳۵۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۶۳ رشته در مقطع دکترا و پسا دکترا برای تحصیل دانشجویان خارجی در دسترس خواهند بود.

از هفتاد کشور دنیا، در این دانشگاه دانشجویان بین المللی وجود دارد و هم اکنون بیش از ۳ هزار دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این تعداد دانشجو با شمار کل دانشجویان در برخی از دانشگاه های جنوب اروپا برابری می کند.

s8
تصویری از کتابخانه بزرگ دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ

دانشگاه سنت پترزبورگ با ۳۵۰ دانشگاه در سراسر جهان، تفاهم نامه همکاری علمی و فرهنگی دارد و بهترین پارگ علم و فناوری بلوک شرق، در این دانشگاه قرار دارد.

s6

جالب است که بدانید، کتابخانه دانشگاه سنت پترزبورگ، یکی از بزرگ ترین کتابخانه های جهان است که مخزن آن، ۷ میلیون کتاب شامل کتب خطی و نفیس به زبان های مختلف و در رشته های گوناگون دارد.

فواید تحصیل در دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ

یکی از فواید تحصیل در این دانشگاه، ظرفیت های گسترده علمی و تجهیزاتی آن در رشته های مختلف فنی مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و علوم طبیعی است که دانشجو را با هر بنیه علمی، در کوران فعالیت های تحقیقاتی قرار می دهد.

سیستم دانشگاهی در این دانشگاه بر اساس سیستم ارزشیابی اروپایی ECTS است که امکان تحصیل در مقاطع مختلف را برای دانش آموختگان این دانشگاه در دیگر دانشگاه های جهان فراهم می کند.

s7

از طرفی، دانشجویان این دانشگاه می توانند در یکی از ۳۵۰ دانشگاه طرف قرار دارد دانشگاه به عنوان دانشجوی تبادلی (EXCHANGE STUDENT) فعالیت کنند. فرصت های بورسیه ای که دانشگاه برای دانشجویان خارجی فراهم می کند،‌ گسترده بوده و به همین خاطر، مشاهده می شود که متقاضیان زیادی در این دانشگاه برای تحصیل اپلای می کنند.

تجهیزات پیشرفته دانشگاه و هم چنین بورسیه های عالی دانشگاه به متقاضیان واجد شرایط (QUALIFIED APPLIANTS) از جمله ظرفیت های دانشگاه برای ترغیب دانشجویان به تحصیل در این دانشگاه است.

گشتی در دانشگاه سنت پترزبورگ

سنت پترز بورگ روسیه، دانشگاه های مختلفی دارد که دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ و دانشگاه فنی سنت پترزبورگ، از جمله مراکز آموزشی مهم آن به شمار می روند و در روزهای آینده به بررسی دانشگاه فنی این شهر زیبای روسیه نیز خواهیم پرداخت.

برای آگاهی از ظرفیت های تحصیلی و بورسیه دانشگاه، به پرتال ان مراجعه کنید. این پرتال به سه زبان روسی، چینی و انگلیسی به روز رسانی شده و جالب است که بدانید امکان تحصیل به ۶ زبان مهم دنیا در این دانشگاه فراهم است.

s1
تصویر ایندکس بخش انگلیسی زبان پرتال دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ روسیه

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، ایندکس دانشگاه دارای ۳ بخش:‌education> research>admission است که بخش آموزش دانشگاه، بخش های متنوعی دارد.

s2

فهرست بیش از ۵۷۰ رشته در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه و هم چنین فرصت های بورسیه آن در این بخش قابل مشاهده است. فهرست رشته هایی که به زبان انگلیسی در این دانشگاه تدریس می شود نیز در این نشانی در دسترس خواهد بود.

بیش تر متقاضیان بین المللی در این دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند. برخی از رشته ها مانند هوا فضا و پزشکی و هسته ای در روسیه، آن قدر  اهمیت دارد که برخی از دانشجویان بین المللی، یادگیری زبان روسی برای تحصیل در این رشته ها را در دستور کار قرار می دهند. بنابراین، برای استفاده از ظرفیت های علمی و گسترده این دانشگاه در شماری از رشته ها، یادگیری زبان روسی خالی از لطف نیست. روسی یکی از زبان های رسمی سازمان ملل به شمار می رود.

فهرست رشته های کارشناسی ارشد انگلیسی زبان

رشته های هنری و فرهنگی

  • Art Criticism — in English
  • Cognitive Studies — in English
  • Curatorial Research — in English
  • Economics and Management
  • Corporate Economics — in English
  • International Trading System — in English
  • Master in Corporate Finance (MCF) — in English
  • Master in Management (MIM)  — in English
  • Master in Public Management (MPM) — in English

رشته های علوم انسانی

  • Innovative Technology in Translation: French/Spanish/Italian — in French/Spanish/Italian
  • Intercultural Communication: German-Russian Dialogue — in German
  • Literary Translation — in English
  • Simultaneous Translation — in English
  • Theory and Practice of Verbal Communication: German — in German
  • Theory, History and Methodology of Translation — in English

رشته های علوم طبیعی

  • Chemistry — in English
  • Cold Region Environmental Landscapes Integrated Sciences (CORELIS) — in English
  • Physical and Mathematical Sciences, Computer Sciences and Information Sciences
  • Game Theory and Operations Research — English

رشته های علوم اجتماعی

  • American Studies — in English
  • Baltic and Nordic Studies — in English
  • BRICS Studies — in English
  • Diplomacy of the Russian Federation and Foreign States — in English
  • European Legal Studies and International Economic Law — in English and German
  • Global Communication and International Journalism — in English
  • International Commercial Arbitration — in English
  • International Cooperation in Environmental Policy and Sustainable Development — in English
  • International Relations — in English
  • International Sociology — in English
  • Political Governance and Public Policy — in English
  • Public Relations as Part of International Relations — in English

رشته های مقطع دکترا در دانشگاه سنت پترزبورگ

دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه در ۲۶۳ حوزه، نسبت به پذیرش دانشجو در مقطع دکترا اقدام می کند این این حوزه ها شامل: علوم زیستی، علوم شیمی، علوم اطلاعات و رایانه، اقتصاد و زبان شناسی را شامل می شود. برای اطلاعات بیش تر به لیست زیر مراجعه و اطلاعات بیش تر را در لینکی که قبلا اشاره کردیم دنبال کنید.

  • Biosciences
  • Chemical Sciences
  • Clinical Medicine
  • Computer and Information Sciences
  • Earth Sciences
  • Economics
  • Education and Pedagogical Sciences
  • Fundamental Medicine
  • Informatics and Computer Engineering
  • Law
  • Linguistics and Literary Studies
  • Mass Media and Information Librarianship
  • Mathematics and Mechanics
  • Physics and Astronomy
  • Political Science and Regional Studies
  • Psychological Sciences
  • Sociological Sciences

آموزش زبان روسی در دانشگاه سنت پترزبورگ

به دلیل پرستیژ جهانی و ظرفیت های علمی بالا این دانشگاه در رشته های مختلف، بسیاری از رشته های این دانشگاه به زبان روسی تدریس می شود و به همین خاطر‌۱۵۰ مدرس در این دانشگاه مشغول تدریس آموزش زبان روسیه به دانشجویان بین المللی پیش از ورود به دانشگاه هستند.

با توجه به این که دانشگاه فرصت های تدریس زبان روسی را به متقاضیان، ۶ ماه پیش از ورود رسمی به دوره ها تحصیلی آغاز می کند و شرایط خاصی هم دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر به این موارد که در زیر آمده است توجه کنید. همان طور که مشاهده می کنید از طریق پرتال خاصی می بایست برای فراگیری زبان روسی در این دانشگاه اقدام نمود.

  • Fill in an application form online at http://www.russian4foreigners.spbu.ru/
  • Send a copy of your passport to info@rlci.spbu.ruIt takes 6 weeks to issue a letter of invitation.
    EU students applying for a 3 months course with no plans to extend their stay get a letter of invitation within 10 days.
  • Apply for a student visa at a Russian Consulate.
  • Inform the University about your arrival at least 5 days in advance.
  • Address and contacts.
  • Lieutenant Schmidt emb., 11/2
    Petersburg, Russia
    ۱۹۹۰۳۴

پذیرش در دانشگاه سنت پترزبورگ

برای آگاهی از شرایط پذیرش در دانشگاه سنت پترزبورگ، به این لینک مراجعه کنید. کلیه اطلاعات پذیرش و زمان های دریافت مدارک متقاضیان بین المللی در این قسمت ارائه شده است. آخرین اطلاعات مربوط به پذیرش دانشجویان بین المللی دانشگاه نیز در این فایل PDF در دسترس خواهد بود که به آن مراجعه کنید.

s9

نکات مهمی که در این فایل است، برای اگاهی علاقمندان به زبان انگلیسی عیناً ارائه می شود که توجه به آن ضرورت دارد:

The oral part of an examination (test) is graded by at least two members of the respective examination board. The applicant is given 45 minutes to get ready for the answer (20 minutes to work with the text at a foreign language examination). During the examination the applicant may be asked additional questions concerning the topics of his/her examination card.

The applicant gets ready for the answer only by writing on the blank sheet. The examiners record the correctness and completeness of the answers on the questions from the examination cards and ask the applicant additional questions.

۳.۲. When holding an interview, the board keeps a record of questions they ask the applicant, brief commentary of the examiners (synopsis) of the answers to them and put marks for every part of the interview.

۳.۳. The final grade for the oral part of the examination (interview) is put in figure and in full into the sheet of oral (oral and written) answer (interview record) signed by at least two examiners.

۳.۴. The length of a written admissions test cannot be more than four hours (240 solid minutes) since the announcement of the examination task.

۳.۵. The length of a practical creative admissions test and/or a profession-specific admissions test may be defined in each particular case in accordance with the syllable of the given admissions test.

پذیرش در برخی از رشته های در این دانشگاه نیازمند مصاحبه و انجام آموزن های خاص است که برای کسب اطلاعات بیشتر ضمن مطالعه دقیق آن فایل پی دی اف، توصیه می شود با بخش بین الملل دانشگاه رایزنی کنید. این پست الکترونیک: abiturient@spbu.ru در دسترس است.

افرادی که قصد دارند به زبان انگلیسی درس بخوانند برای سال ۲۰۱۷ میلادی، از این لینک استفاده کنند.

هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی، ترمی ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار روبل روسیه متغییر است که بستگی به رشته تحصیلی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید. برای دریافت پذیرش نامه و اخذ روادید دانشجویی برای تحصیل در روسیه نیز، دانشگاه سنت پترزبورگ بخشی خاصی از پرتال را به این موضوع اختصاص داده است.

فرصت های تحقیقاتی در دانشگاه سنت پترزبورگ

این دانشگاه همان طور که گفته شد، با صدها موسسه تحقیقاتی در علوم گوناگون در روسیه و اقصی نقاط جهان در تعامل است که به همین خاطر، برای آشنایی مخاطبان گرامی سایت،‌ فهرست برخی از این موسسات جهت آشنایی علاقمندان در زیر آورده شده است:

این دانشگاه، شورایی به نام شورای محققان جوان دارد که برای آگاهی از برنامه ها و شیوه های تعامل با آن و فرصت هایی که در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد، به این آدرس مراجعه کنید. برای آگاهی از فرصت های استخدامی و بورسیه دانشگاه نیز از این نشانی استفاده نمایید.

توصیه هایی برای تحصیل در دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ

۱- کلیه رشته های این دانشگاه مورد تایید اداره کل دانش آموختگان و کتاب ارزشیابی تحصیلی دانشگاه های خارج از کشور است.

۲- فرصت های اقامتی در این دانشگاه در بیش از ۱۲ هزار اتاق برای دانشجویان فراهم شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.

۳- برج های مسکونی رزیدنت هال دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ روسیه را در این آدرس مشاهده کنید.

۴- برای آشنایی با زندگی دانشجویان در دانشگاه سنت پترزبورگ به این نشانی مراجعه نمایید.

۵- دانشگاه سنت پترزبورگ با بسیاری از دانشگاه های ایران و ۴۰۰ دانشگاه جهان، ارتباط علمی دارد. این اطلاعات را در بخش روابط بین المللی مشاهده کنید.

۶- فرصت های همکاری دانشگاه سنت پترزبورگ با شرکت های معروف دنیا نیز در این قسمت در دسترس خواهد بود.

۷- دانشگاه سنت پترزبورگ را در اینستاگرام نیز می توانید دنبال کنید.

۸- برای ارتباط با دانشگاه، علاوه بر فرم های ارتباطی، توصیه می کنیم که با روابط عمومی دانشگاه در شبکه های اجتماعی به خصوص فیس بوک نیز استفاده کنید که پاسخ گویی ۲۴ ساعته دردسترس مخاطبان است.

۹- برای آشنایی ویدئویی با این دانشگاه، توصیه می کنیم به کانال یوتیوب دانشگاه سنتت پترزبورگ در این نشانی رجوع کنید.

۱۰- سفارت ایران در روسیه و سفارت روسیه در تهران می تواند بهترین منبع اطلاعاتی برای آگاهی از فرصت های تحصیلی و تحقیقاتی در این کشور باشد. همواره از این منابع به خصوص رایزن فرهنگی ایران در مسکو استفاده کنید.

۱۱- دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ، سیستم شهریه رایگان برای دانشجویان خارجی ندارد. اما فرصت های بورسیه متنوعی دارد که با تعامل با اساتید دانشگاه می توانید آن ها را مطالعه کنید.

۱۲- برای تحصیل در مقطع ارشد، این دانشگاه فرصت های خوبی دارد که می توانید پس از  تحصیل در این دانشگاه، برای مقطع دکترا به دانشگاه های طرف قراردارد دانشگاه در سراسر جهان بروید.

۱۳- کاهش ارزش روبل به نسبت ریال، فرصت های خوبی برای تحصیل و زندگی دانشجویی در روسیه به ایرانیان داده است.

۱۴- تعداد زیاد دانشجویان ایرانی در روسیه فرصت خوبی برای تعامل با آن جهت آگاهی از فرصت های تحصیلی و بورس در فدراسیون روسیه است. با این افراد از طریق لینکدین و شبکه های اجتماعی دیگر تعامل کنید.

۱۵- روس ها به نسبت مردم اسکاندیناوی، سطح زبان انگلیسی خوبی ندارند. در صورت علاقمند به تحصیل در این کشور حتی به زبان انگلیسی توصیه می کنیم با کلیات زبان روسی در حد محاوره و انجام امور ضروری، آشنا شوید.

 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • سعید آبان ۲۹, ۱۳۹۵

    وای
    عالی بود
    چقدر خوب گفتین
    خیلی خوشگله این دانشگاه.

  • مریم آبان ۳۰, ۱۳۹۵

    روسیه فوق العادس
    سنت پترزبوگ خیلی خیلی خیلی خوشگله
    اونجا ادم بره نمیشه درس بخونه

  • آرمان آبان ۳۰, ۱۳۹۵

    BEAUTIFUL SAINT PETERSBURG
    LOVE THIS REPORT