خانه تماما شیشه ای که در قلبش یک درخت رشد می کند

خانه تماما شیشه ای که در قلبش یک درخت رشد می کند

کشاورزی و باغبانی برای بسیاری از افراد یک سرگرمی محسوب می شود. اما برخی افراد هم در این حوزه بسیار تبحر داشته و انواع گل و گیاه های زیبایی را در داخل آپارتمان خود به بهترین نحو پرورش می دهند.

در همین راستا، معماری به نام «ایبک آلماسوف» از قزاقستان یکی از افرادی است که برای پرورش گیاه درون آپارتمان ارزش زیادی قائل بوده و به همین منظور خانه ای موسوم به «خانه جنگلی» را طراحی کرده که دیوارهای آن تماما شیشه ای بوده و قرار است در وسط جنگل ساخته شود. یک صنوبر کهنسال هم درست در بخش مرکز خانه قرار داشته و ارتفاعش تا طبقه آخر ادامه دارد.

1-w900

این پروژه یکی از نادرترین طراحی های ساختمانی محسوب می شود که به طور کامل حس غوطه ور بودن در طبیعت را به بیننده و ساکنین منتقل می کند.

2-w900

قرار است این بنا در دل جنگل ساخته شود.

3-w900

این خانه آشپزخانه اتاق نشیمن و اتاق استراحت دارد اما هیچ گونه اتاق خواب کاملی برای آن در نظر گرفته نشده است.

4-w900

ساکنین می توانند از طریق پلکان مارپیچی سفیدی که در کنار دیواره های شیشه ای تعبیه شده اند بین طبقات این بنای ۱۳ متری حرکت کنند.

5-w900

هنگام غروب ساکنین می توانند روی مبل های راحتی در کنار درخت صنوبری که در بخش میانی خانه عبور کرده، بنشینند و با چشم انداز ۳۶۰ درجه از جنگل، به استراحت و مطالعه بپردازند.

6-w900

این خانه برای کسانی که از دیوارهای آجری و سیمانی خسته شده و می خواهند به دل جنگل پناه ببرند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود