۹ دلیل برای گنجاندن پاپ کورن در رژیم غذایی

مبتلایان به دیابت هم بخوانند

۹ دلیل برای گنجاندن پاپ کورن در رژیم غذایی

اگرچه خوردن چیپس، می تواند اندکی عذاب وجدان در فردی که آن را خورده به وجود آورد اما در مورد پاپ کورن اگر به درستی تهیه و میل شود، می تواند مفید هم باشد.

در این نوشته به بررسی ۹ دلیل برای مفید بودن این نوع میان وعده که در گروه هله هوله ها هم قرار می گیرد، پرداخته شده که آنها را برایتان برخواهیم شمرد.

اگر به درستی تهیه شود، کالری بسیار کمی دارد

1

زمانی که در مورد پاپ کورن و مزایای آن صحبت می کنیم، مسلم است که منظورمان پاپ کورن های پرچرب و کره ای نیست که در سینماها قابل خریداری است.

بر اساس یافته های یکی از مراکز پژوهشی در آمریکا که به بررسی مواد غذایی در مجامع عمومی می پردازد، پاپ کورن هایی در اندازه های متوسط و بزرگ ۱۲۰۰ کالری و ۶۰ گرم چربی اشباع شده دارد. بهترین نوع پاپ کورن ها همان انواع سنتی آن است که در حدود ۳۰ کالری انرژی دارد.

اگر می خواهید آن را در منزل تهیه کنید، به اندازه ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از دانه های ذرت را در داخل یک پاکت قهوه ای کاغذی قرار داده و سر آن را خوب ببندید. از بسته شدن در آن کاملا مطمئن شوید، سپس آن بسته را داخل ماکرو قرار داده و به مدت ۲ دقیقه داخل ماکرو حرارت دهید.

می تواند از میوه و سبزیجات هم سالم تر باشد

2

بله درست است چرا که دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه «اسکرانتون» دریافته اند که پاپ کورن با در برداشتن «پلی فنول» ها که در گیاهان یافت می شود به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و در کاهش تورم هم نقش دارد.

پلی فنول ها ترکیباتی هستند که در میوه ها و سبزیجات وجود دارند و تا ۹۰ درصد از آب تشکیل شده اند. پاپ کورن هم در حدود ۴ درصد آب دارد و بیشتر هم در دانه این گیاه یعنی همان قسمت هایی که در داخل دندان ها گیر می کند وجود دارد.

یک وعده پاپ کورن می تواند ۳۰۰ میلی گرم پلی فنول را در بر داشته باشد که ۱۳ درصد از میزان متوسط مصرف روزانه هر آمریکایی به شمار می رود. میزان میوه مصرفی روزانه ۲۵۵ میلی گرم و در مورد سبزیجات ۲۱۸ میلی گرم از این ماده را در بردارد.

اما از آنجایی که پاپ کورن سایر ویتامین های موجود در میوه ها و سبزیجات را دارا نیست نمی تواند به طور کامل جایگزین آنها شود.

پاپ کورن می تواند در مبارزه با سرطان، خوردنی مفیدی باشد

3

یکی از نقش های مهمی پلی فنول هایی که در موادی چون پاپ کورن یافت می شوند، این است که آنزیم هایی که غدد سرطانی برای رشد خود به آنها نیاز دارند را سد می کند. با این نقش خود پخش شدن سلول های سرطانی را تنظیم می کند.

از آن جایی که پاپ کورن از تورم هم جلوگیری به عمل می آورد، می تواند در گروه بهترین انواع پلی فنول ها باشد. با این حال مواد دیگری که این ماده را دارا هستند نیز گزینه های مناسبی به شمار می روند.

پاپ کورن میزان لازم غلات را تامین می کند

4

پاپ کورن یکی از محدود خوراکی هایی است که ۱۰۰ درصد غلات فرآوری نشده در آن وجود دارد. تنها یک وعده از آن ۷۰ درصد از غلات توصیه شده روزانه را داراست.

دکتر «جو وینسون» از دانشگاه «اسکرانتون» و مدیر پروژه تحقیقاتی در مورد پاپ کورن توضیح می دهد، در بسیاری از کورن فلکس ها هم غلات وجود دارد چرا که حدود نیمی از آنها از غلات تشکیل شده است.

پاپ کورن باعث راه انداختن شکم می شود

5

از آنجایی که پاپ کورن محتوی غلات و فیبر غیر قابل حل را نیز است، می تواند به یبوست کمک کند.

در مطالعه ای که ۸ سال پیش انجام پذیرفت نشان داده شد افرادی که به طور مداوم پاپ کورن مصرف می کنند، تا ۲۲ درصد، روزانه و در مجموع ۲۵۰ درصد غلات را دریافت می کنند.

چه کسی حتی می تواند تصور مفید بودن پاپ کورن ها در وضعیت هضم را داشته باشد؟ باید بدانید که مصرف فیبر یکی از جمله راه های مبارزه با یبوست است.

می تواند یک میان وعده مناسب برای کاهش وزن محسوب شود

6

مواد غذایی که میزان فیبر موجود در آنها بالاست، در مقایسه با سایر مواد غذایی بدون فیبر، می توانند احساس سیری بیشتری را به فرد بدهند.

زمانی که از نوع سنتی این پاپ کورن ها در بین وعده های غذایی خود استفاده می کنید، کمتر به سراغ شیرینی ها و غذاهایی با چربی بالا خواهید رفت. فقط یادتان باشد که از نمک و کره بیش از اندازه در تهیه آن بپرهیزید.

پاپ کورن برای مبتلایان به دیابت هم خوردنی مناسب محسوب می شود

7

علاوه بر دارا بودن فیبر در پاپ کورن، این خوراکی، نسبت به سایر کربوهیدرات هایی چون نان های سفید، شکر، کربوهیدرات پالایش شده کمتری دارد. از آنجایی که فیبرها توسط بدن شکسته نمی شوند، باعث افزایش ناگهانی میزان قند خون هم نمی شوند.

بی نهایت گزینه به عنوان طعم دهنده به این خوراکی وجود دارد

8

می توانید به جای استفاده از نمک بر روی پاپ کورن از گزینه های دیگری هم استفاده کنید. برای ایجاد چنین تنوعی می توانید از دارچین یا تکه های سیب هم استفاده کنید که هوس شیرینی را نیز برآورده کرده باشید. می توانید از طعم دهنده های دیگری چون کاری و واسابی هم استفاده کنید.

گاهی هم طعم دهنده های ایتالیایی همچون پارمسان و روغن زیتون را در تهیه آن به کار گیرید. هر آنچه که بدون کالری و خوش طعم باشد قابلیت اضافه کردن به پاپ کورن را دارد.

میزان آهن موجود در پاپ کورن، از اسفناج هم بیشتر است

9

بر اساس یافته های انجمن غذا و داروی آمریکا، در هر ۲۸ گرم از پاپ کورن، ۰.۹ میلی گرم آهن وجود دارد. این در حالی است که در هر ۳۰ گرم اسفناج خام، ۰.۸ میلی گرم از این ماده وجود دارد. البته ممکن است این میزان کم به نظر برسد.

مردان بزرگسال روزانه حدود ۸ گرم آهن لازم دارند. در میان زنان و به علت عادت ماهیانه مصرف آهن باید بیشتر باشد و بر اساس یافته های علمی انجمن نامبرده، حدود ۱۰ درصد از زنان با فقر آهن مواجه هستند.

منبع: rd
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود