طرز تهیه ۳ نوع دمنوش خوش طعم برای روزهای سرد برفی

طرز تهیه ۳ نوع دمنوش خوش طعم برای روزهای سرد برفی

حالا که هوا حسابی سرد شده و در آخرین ماه از پائیز شاهد حضور زمستان هستیم، بد نیست لذت دیدن برف را با نوشیدن چای های گیاهی و دمنوش های خانگی مضاعف کنیم. بدون شک چای نوشیدن در این هوا لذت فراوانی دارد و برای ایجاد تنوع خوب است طعم ها و عطرهای گوناگونی را به دایره انتخاب های خود بیفزائید تا علاوه بر لذت بردن از نوشیدنی خود، از خواص درمانی گیاهان داروئی نیز بهره مند شوید.

به همین خاطر در ادامه مطلب، دستور تهیه چند دمنوش خانگی را آموزش داده ایم و امیدواریم موردتوجهتان قرار بگیرند.

دمنوش زنجبیل و زردچوبه

1

زنجبیل طعم و عطری قوی دارد و شاید موردپسند همه واقع نشود. اما باید بدانید خاصیت درمانی زیادی داشته و از جمله می توان به تقویت سیستم دفاعی بدن اشاره کرد که برای روزهای سرد سال بسیار مفید است. بنابراین برای خوش طعم کردن دمنوش زنجبیل بهتر است کمی عسل و آب لیموترش در آن ریخته و از این ترکیب جالب، لذت ببرید.

طرز تهیه

برای تهیه این دمنوش باید یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده و یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را درون ۳ پیمانه آب مخلوط کنید. سپس آنها را روی حرارت بگذارید تا بجوشند. پس از جوشیدن، شعله را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کم اجاق، دم بکشند.

دمنوش را در لیوان ریخته، کمی آب لیمو ترش درون آن چکانده و نوش جان کنید.

دمنوش اسطوقدوس

2

از گل های گیاه اسطوقدوس هم می توانید یک دمنوش عالی و آرامش بخش تهیه کنید. گل های بنفش این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید هستند. از جمله می توان به معالجه سرماخوردگی اشاره کرد که برای این روزهای سرد پائیزی و زمستانی کاملا مناسب به نظر می رسد. البته برای درمان دیابت، روماتیسم، میگرن و بیماری های صفراوی نیز به وفور از آن استفاده می شود.

طرز تهیه

برای تهیه چای با اسطوقدوس، یک مشت برگ خشک نعنا را با ۲ قاشق غذاخوری گل های اسطوقدوس درون قوری بریزید. سه پیمانه آب داغ درون آن ریخته و روی حرارت بگذارید تا به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. سپس با عسل یا هر شیرین کننده دیگری آن را مخلوط کرده و بنوشید.

دمنوش گزنه و دارچین

cinnamon-nettle-tea-537x402

این چای خوش عطر مملو از آهن و ویتامین C است که به راحتی نیز جذب بدن می شود. گیاه گزنه خواص درمانی متعددی دارد که از جمله می توان به درمان بیماری های فصل سرما، رفع درد مفاصل، ریزش مو و پیشگیری از پوکی استخوان اشاره کرد.

از خواص دارچین هم می توان به درمان دیابت، تسهیل گردش خون، درمان عفونت ها، رفع گرفتگی عضلات و خاصیت ضد ویروس و ضدعفونی کننده بودن آن اشاره کرد.

طرز تهیه

برای درست کردن دمنوش گزنه و دارچین، در یک کاسه، یک مشت کوچک گزنه خشک، دو مشت گل محمدی و یک مشت چوب دارچین را با هم مخلوط کنید. سپس ۴ پیمانه آب داغ را درون قوری بجوشانید. پس از جوشیدن آب، ۴ قاشق غذاخوری از مخلوط یاد شده را در آب بریزید و درب قوری را به مدت ۳۰ دقیقه بسته و روی حرارت بسیار کم بگذارید تا کاملا دم بکشد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود