ویدیوی صحنه آهسته ای که از راز هواپیماهای جنگ جهانی اول پرده بر می دارد؛ چرا گلوله ها به پره ها برخورد نمی کردند؟ [تماشا کنید]

ویدیوی صحنه آهسته ای که از راز هواپیماهای جنگ جهانی اول پرده بر می دارد؛ چرا گلوله ها به پره ها برخورد نمی کردند؟ [تماشا کنید]

جنگ جهانی اول، رازهای زیادی درون خود داشت و مسائل زیادی پیرامونش رخ داد. یکی از نکات جالبی که در آن دیده می شد، شلیک مسلسل توسط هواپیما ها بدون اصابت به ملخ بود. اسناد زیادی در این رابطه وجود دارند که این ترفند را به طور کامل توضیح داده اند. اما هیچ یک آن ها نمی توانند همانند مشاهده ویدیویی در این رابطه، برای فهم و درک موضوع موثر واقع شوند. قبل از آن که ویدیو را تماشا کنید، اندکی در این باره توضیح می دهیم.

این فناوری توسط کشورهای اندکی توسعه داده شد و نخستین بار سال ۱۹۱۵ میلادی در یکی از هواپیماهای کشور آلمان مورد استفاده قرار گرفت. یک ابزار هماهنگ ساز با کار کردن در کنار موتور هواپیما، سبب می شد که مسلسل هنگام قرارگیری در مسیر ملخ هواپیما، از شلیک کردن دست بکشد و به این ترتیب، از برخورد گلوله با آن جلوگیری گردد.

با این کار، مسلسل ها می توانستند کارایی بیشتری داشته باشند. ممکن است این سوال مطرح شود که چرا سلاح ها در این مکان قرار می گرفتند؟ با این کار، دقت و هدف گیری اسلحه بهبود می یافت و شانس موفقیت هواپیما در نبرد های هوایی، افزایش پیدا می نمود.

با توجه به تغییر سرعت مسلسل ها، نرخ آتش باری آن ها و ملخ هواپیماها، این فناوری تا زمان توسعه به دست «آنتونی فوکر» رهبر نیروی هوایی آلمان، چندان کاربردی نبود. وی هنگامی از اسلحه استفاده می کرد که شرایط شلیک مهیا باشد. به همین دلیل، نیروی هوایی این کشور در مقایسه با سایر نقاط، برتری نسبی داشت. بعدها دیگر کشورها نیز این سامانه را ارتقا دادند.

ویدیویی که در ادامه خواهید دید، توسط کانال یوتوب «The Slow Mo Guys» تهیه شده و فناوری مورد نظر ما را به تصویر می کشد. آن ها شرایطی که در صورت عدم وجود هماهنگ کننده به وجود می آمده را نیز نشان داده اند. ویدیو به صورت صحنه آهسته تهیه شده و به همین دلیل، جزئیات کاملا نمایان است. پیشنهاد می دهیم به تماشای آن بنشینید.

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • اشکان خرداد ۲۹, ۱۳۹۹

    ممنون از اینکه شما هم به همچین مساله ای پرداختید !