چگونه بدون استفاده از قهوه ساز یک قهوه خوب درست کنیم؟

چگونه بدون استفاده از قهوه ساز یک قهوه خوب درست کنیم؟

این روزها هوا بسیار سرد شده و به همین دلیل، مصرف نوشیدنی های گرم مانند قهوه به شدت افزایش یافته است. برای درست کردن آن، راه های زیادی وجود دارد. شاید یکی از بهترین راه های برای تهیه قهوه، استفاده از قهوه ساز باشد. اما اگر این وسیله را در اختیار نداشته باشیم و یا این که دستگاه ما خراب شده باشد، چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

اگر بخواهید نوشیدنی خود را از بیرون و یا از کافه ها تهیه کنید، باید هزینه زیادی بپردازید. بنابراین استفاده از روش های خانگی را به شما توصیه می کنیم. اما از میان آموزش های مختلفی که در این زمینه وجود دارند، کدام یک نتیجه بهتری خواهند داشت؟ ما در این مقاله قصد داریم روشی آسان و ساده را برای تهیه قهوه ای با کیفیت به شما آموزش دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

وسایل مورد نیاز

capture-5-w700

لوازمی که به آن احتیاج دارید، تقریبا مشخص هستند. دانه های قهوه، ظرف برای درست کردن و فیلتری که بتواند قهوه دمی را برای شما مهیا سازد، مواردی هستند که باید در اختیار داشته باشید. البته آب جوش هم نباید فراموش شود. یک بطری شیشه ای دو لیتری می تواند جایگزین مناسبی برای دستگاه قهوه ساز باشد.

اگر قهوه سازی داشته باشید که دیگر قابل تعمیر نباشد، می توانید از فیلتر آن بهره بگیرید. استفاده از فیلترهای کتانی نیز می تواند انتظارات شما را برآورده سازد. اگر از چنین فیلترهایی استفاده می کنید، قبل از مصرف حتما آن را استریل نمایید. می توانید با قرار دادن آن در معرض آب جوش، این کار را انجام دهید.

درست کردن نوشیدنی بدون استفاده از قهوه ساز

capture-6-w700

به اندازه دو فنجان، آب جوش بیاورید. دمای ایده آل برای آب، ۹۰ تا ۹۶ درجه سانتیگراد است. اگر از فیلتر کاغذی استفاده می کنید، اطراف آن را تا بزنید تا بعدا بتوانید راحت تر فیلتر را جدا سازید. بعد از آن که فیلتر را بر روی دهانه شیشه قرار دادید، مقداری آب جوش بر روی آن بریزید تا مزه کاغذ از بین برود. سی گرم قهوه ریز را بر روی آن بریزید. اندازه قهوه می تواند بسته به نوع فیلتر تغییر کند.

تقریبا ۶۰ میلی لیتر آب را روی قهوه ها بریزید. به آرامی آب را در سطح آن ها پخش نموده و ۳۰ ثانیه صبر کنید. بعد از آن، باقی آب را بر روی قهوه ها بریزید. دقت کنید که فیلتر سر ریز نکند. زمانی که تمام آب از قهوه ها عبور کرد، به آرامی فیلتر را از روی شیشه بردارید. اکنون شیشه بسیار داغ شده و باید برای جا به جا نمودن آن احتیاط کنید. قهوه درست شده را درون یک فنجان ریخته و از نوشیدنش لذت ببرید.

با وجود آن که روش شرح داده شده، بهترین قهوه ممکن را برای شما به ارمغان نمی آورد، اما می تواند شما را راضی و خوشحال کند. شما می توانید از این روش هنگام سفر و یا در اردو نیز بهره بگیرید.

منبع: cnet
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Hossein Donyavi آذر ۵, ۱۳۹۵

    یه راه دیگه ای هم هست
    موکاپات بخرید بیرون از خونه هم میشه استفاده کرد ارزون داره گرون هم داره بسته به جنسش و حجمش