متخصصان در مورد ارتباط میان زمان شستن مو و چرب شدن آن چه می گویند؟

راهکارهای جلوگیری از چرب شدن مو عبارتند از ...

متخصصان در مورد ارتباط میان زمان شستن مو و چرب شدن آن چه می گویند؟

فردی بر آن باور است که وقتی شب ها و قبل از رفتن به رختخواب موهایش را می شوید، هنگامی که صبح از خواب برمی خیزد، موهایش چرب می شود، به همین خاطر هم ترجیح می دهد که صبح ها سرش را بشوید و اجازه دهد که در طول روز و در اثر برخورد با هوا خشک شود.

سئوال این است که آیا خوابیدن با موهای خیس سبب چرب شدن آن می شود؟ این فرد برای اینکه به درستی دریابد که آیا علت اصلی چرب شدن مو، شستن شبانه و رها کردن مو به حال خودش است یا اینکه عوامل دیگری هم می توانند، دخیل باشند، ایمیل هایی را به برخی از کارشناسان فرستاد و از علت جویا شد.

دو مشاوری که در این زمینه به وی کمک هایی کردند، «جیمی باتزل» و «کریستین ناورت» بودند و هر دوی آنها بر این باور بودند که خوابیدن با موهای خیس، لزوما نمی تواند تنها عامل چرب شدن آن باشد.

باتزل که بر نقش سایر عوامل در این چرب شدن مو اشاره دارد، یکی از عوامل را این می داند که زمانی که با موهای خیس به رختخواب می روید، به علت اینکه سر در وضعیت تخت قرار می گیرد و در موها فشردگی به وجود می آید، ممکن است مو چرب شود. وی بر این باور است که اگر مو خشک شود و سپس روی آن خوابیده شود، کمتر چرب خواهد شد.

هر دو متخصص معتقدند که به غیر از چرب شدن مو، با موهای خیس خوابیدن در دراز مدت می تواند آسیب هایی را برای موهای تان به همراه داشته باشد. ناورت می گوید زمانی که مو خیس است، بیشتر در معرض شکنندگی قرار می گیرد. به علاوه تکان هایی که فرد در طول خوابیدن می خورد می تواند آسیب هایی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

ناورت به این موضوع تاکید دارد که اگر موهای شما مجعد و یا فر است، به این موضوع اهمیت بیشتری داده و پیش از خوابیدن موهای تان را خشک کنید.

با این مقدمه شما را با شش راهکار آشنا خواهیم کرد که سبب می شود، موهای تان کمتر چرب شود. از آن جایی که بسیاری از افراد با این معضل دست و پنجه نرم می کنند، بهتر است که موارد را خوانده و از توصیه های علمی موجود در هر یک بهره گیریم:

استفاده از شامپوهایی با ترکیبات ملایم 

1

ناورت در این باره می گوید که تا آنجا که می توانید از شامپوهایی با ترکیبات ملایم استفاده کنید. با این کار نوعی تعادل را در کف سر خود به وجود خواهید آورد که باعث کمتر شدن چربی موها نیز می شود.

پرهیز از استفاده بیش از اندازه نرم کننده 

2

ناروت در این مورد استفاده بیش از اندازه از نرم کننده ها اشاره دارد و می گوید نرم کننده ها با دارا بودن سیلیکون فراوان و مواد تشکیل دهنده مومی شکل خود، سطح جمجمه را می پوشانند و تولید چربی بیشتری می کنند. برای اینکه که میزان چربی روی سر کاهش پیدا کند، نرم کننده را خوب از روی سر خود آبکشی کنید.

استفاده از حوله مخصوص خشک کردن سر 

3

باتزل توصیه می کند که اگر قبل از رفتن به رختخواب دوش می گیرید، ابتدا با یک حوله موها را خشک کنید. ناروت به گفته های همکار خود اضافه می کند، چند دقیقه ای این حوله را دور موهای تان بپیچید تا آب بیشتری از روی موهای تان جذب حوله شود.

زمانی که موها را با حوله خشک می کنید، آسیب کمتری در هنگام خوابیدن به آن وارد می شود.

باز کردن گره مو 

4

باتزل می گوید، قبل از آنکه با موی خیس بخوابید اطمینان حاصل کنید که در داخل موهای تان گره ای وجود نداشته باشد. بهترین کار این است که با شانه ای که دندانه های فاصله دار دارد، موهای تان را شانه کنید و سپس سر را روی بالش بگذارید.

استفاده از محصولات حجم دهنده مو

5

یکی دیگر از راهکارهایی که می تواند مانع از چرب شدن موهای تان در هنگام صبح شود، این است که از محصولات حجم دهنده مو پیش از رفتن به رختخواب استفاده کنید. باتزل توصیه می کند، که ریشه های مو را به چنین موادی آغشته کرده و با یک کلیپس و نه چندان محکم موها را به بالا ببرید. اگر قبل از خوابیدن این کار را انجام دهید، هنگام صبح موها وضعیت بهتری را تجربه خواهند کرد.

خوابیدن روی روبالشی از جنس سیلک 

6

هر دو متخصص نام برده یعنی باتزل و ناروت روبالش هایی از جنس ساتن یا سیلک را پیشنهاد می کنند. به دلیل نوع الیاف این پارچه ها، موها در میان الیاف گیر نمی کنند و بنابراین، میزان گره خوردگی و آسیب موها به مراتب کاهش پیدا می کند.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود