۷ عاملی که نشان می دهند تعطیلات آخر هفته خود را با اتلاف وقت می گذرانید

ممکن است خودتان هم از این عوامل غافل باشید

۷ عاملی که نشان می دهند تعطیلات آخر هفته خود را با اتلاف وقت می گذرانید

شاید زمانی که به تعطیلات آخر هفته فکر می کنید، تصور چندان خوبی از آن نداشته باشید. شاید هم منتظر دو روز بسیار باشکوه برای خودتان باشید. در واقع این دو روز تعطیل می تواند برای شما حکم شارژ کردن انرژی ای را داشته باشد که در طول هفته آن را از دست داده اید. با استفاده صحیح از آن  می توانید برای شروع یک هفته جدید، موفقیت های بیشتری را تجربه کنید.

همان قدر که این زمان می تواند مفید باشد می تواند دامی برای تلف کردن وقت هم باشد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که شما هم در گروه افرادی قرار نگیرید که در این زمان تنها تعطیلات خود را به هدر می دهند. درمواقعی کل هفته ای را که در پیش رو دارید ممکن است با انتخاب های نادرست آخر هفته خود تحت تاثیر قرار دهید.

0

در این نوشته برآنیم تا شما را با ۷ موردی که افراد ناموفق در زندگی خود و در طول تعطیلات آخر هفته به کار می گیرند، آشنا کنیم تا به این ترتیب شما را نیز از این روش ها بدور نگه داریم.

۱- هرگز برای تعطیلات برنامه ریزی نمی کنید

منظور از برنامه ریزی برای تعطیلات آخر هفته این نیست که برای ساعت به ساعت آن برنامه ای داشته باشید بلکه منظور آن است که ایده کلی ای در ارتباط با کارهایی که قرار است آنها را انجام دهید، داشته باشید.

این برنامه ریزی به شما اجازه می دهد که برای برخی از فعالیت هایی که موجبات شادی شما را هم فراهم می آورد برنامه ای داشته باشید.

شاید به نظرتان برسد که نیازی نیست که برای آخر هفته ها برنامه خاصی مشخص شود اما داشتن چنین برنامه های کلی برای آخر هفته ها، در طولانی مدت می تواند تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد.

۲- اجازه می دهید که تکنولوژی زندگی شما را تحت کنترل خود درآورد

3

تلفن همراه خود را کنار بگذارید. ایمیل ها را ببندید و برای همکاران تان شفاف سازی کنید که پاسخگوی سئوالات آنها در این دو روز نخواهید بود. مراقب باشید که به تکنولوژی اعتیاد پیدا نکنید.

همین که کل هفته را در بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود برای انجام وظایف کاری تان پرداخته اید، کافی است.

۳- پول زیادی خرج می کنید

Money Falling on Happy Businessman --- Image by © JLP/Jose L. Pelaez/Corbis

در تمام طول هفته تلاش کرده اید که تا جایی که می شود صرفه جویی کنید و ناگهان در عرض دو روز کل آن پول ها را به باد می دهید.

اگر در گروه افرادی قرار دارید که در طول تعطیلات، پول زیادی خرج می کنید، بهتر است این ولخرجی را با تفریحات کم خرج تری جایگزین کنید.

۴- به زندگی و اهداف تان نمی اندیشید

در طول هفته به دلیل مشغله فراوانی که دارید این فرصت را پیدا نمی کنید که به زندگی و اهدافی که در آن دارید فکر کنید. لازم است که گاهی این کار را انجام دهیم و چه خوب است که در طول روزهای تعطیل آخر هفته، به این کار بپردازیم.

۵- فکر کردن به مسائل کاری را متوقف نمی کنید

6

اینکه در پایان روز جمعه، اندکی به کارهای هفته بعد بپردازید، خوب است اما اگر کل آخر هفته را به این کار اختصاص دهید، با این کار، تبدیل به فردی خواهید شد که به کارش اعتیاد پیدا کرده.

تلاش کنید با تفکر بیش از اندازه در مورد کارتان در تعطیلات آخر هفته، وقت خود را تلف نکنید.

۶- آرامش ندارید

88

برای اینکه بتوانید در هفته جدیدی که پیش رو دارید، تولیدات بیشتری داشته باشید، بسیار اهمیت دارد که در روزهای تعطیل آخر هفته استراحت کرده و به اصطلاح رایج باتری خود را شارژ مجدد کنید.

اگر این توفیق را پیدا نکنید که در طول روزهای تعطیل کمی استراحت کنید، آن وقت، نخواهید توانست به موفقیت های مدنظرتان دست پبدا کنید.

ممکن است مسائلی در زندگی به وجود بیایند که غیرمترقبه باشند. برای غلبه بر چنین مشکلاتی بهتر است که روزهای آخر هفته با کمی آرامش و به دور از استرس گذرانده شوند.

۷- آمادگی لازم برای شروع هفته جدید را ندارید

7

داشتن یک برنامه ریزی مدون به خوبی خواهد توانست هفته بهتری را برای تان رقم بزند. اگر در پایان تعطیلات و شنبه شب ها، به تقویم تان رجوع کنید و آنچه قرار است در طول هفته انجام دهید را در آن یادداشت کنید، در طول هفته خواهید دانست که باید چه کارهایی را پیگیری کنید.

اگر برای هفته ای که در پیش رو دارید برنامه ریزی نکنید، ممکن است در طول هفته مشکلاتی برای تان بوجود آید.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محسن آذر ۱۴, ۱۳۹۵

    چقدر خوب بود که در ترجمه ها مفهوم بیشتر مورد توجه باشه نه ترجمه صرف.
    مثلا به جای شنبه شب ها بهتر بود مینوشتین جمعه شب ها