تصاویر ماهواره ای و رویت سازه های شش ضلعی عجیب؛ چینی ها مشغول ساختن چه هستند؟

تصاویر ماهواره ای و رویت سازه های شش ضلعی عجیب؛ چینی ها مشغول ساختن چه هستند؟

تصاویر منتشر شده از سواحل جنوبی دریای چین، سازه های شش ضلعی عجیبی را نشان می دهند که کاربرد آن ها هنوز برای هیچ کس مشخص نیست. در مرداد ماه سال جاری، سازمان شفافیت دریایی آسیا موسوم به «AMTI» که در زمینه مطالعات راهبردی و بین المللی فعالیت می کند، عکس هایی را منتشر نمود که این سازه ها را در جزایر «ژوبی»، «میسشف» و «فیری کراس» به تصویر می کشید.

مدیر سازمان «AMTI» در این رابطه می گوید: “ما هنوز درباره سازه های شش ضلعی اطلاعاتی نداریم. به نظر می رسد که آن ها ماهیت دفاعی داشته باشند.” یکی از کارشناسان، احتمال می دهد که آن ها تاسیساتی برای سامانه موشک ها زمین به هوا باشند. سازه ها از خرداد ماه در این مناطق دیده شده اند.

دادگاه بین المللی لاهه، سه ماه پیش کشور چین را به ایجاد تنش پیرامون سرزمین های مورد بحث متهم نمود. با این حال، پکن موقعیتش را حفظ نموده و همچنان به ساخت و ساز در این مناطق ادامه می دهد. چشم بادامی ها دو سال پیش فعالیت های خود در «ژوبی» را آغاز نمودند و تاکنون ۳,۹۵۰,۰۰۰ متر مربع را احیا کرده اند.

شاید بتوان اصلی ترین بخش گزارش ۵۰۰ صفحه ای دیوان داوری دائمی در این خصوص را، تصمیم برای جزیره میسشِف دانست. بر این اساس، جزیره و هر چیزی که بر روی آن قرار دارد، متعلق به کشور فیلیپین است.

با این وجود، چین تاکنون ۵,۵۸۰,۰۰۰ متر مربع از این منطقه را احیا نموده و حدودا ۳ هزار کیلومتر راه در آن احداث کرده است. پایگاه هایی برای رادارها نیز در نظر گرفته شده و کارشناسان اعتقاد دارند که میسشف به زودی شکل یک پایگاه دریایی را به خود خواهد گرفت.

کارشناسان اعتقاد دارند که با توجه به رای دادگاه، ساخت و سازهای چین در این مناطق غیر قانونی است و بی احترامی به قوانین بین المللی به شمار می رود. این کشور ۲,۷۴۰,۰۰۰ کیلومتر مربع از «فیری کراس» را نیز احیا نموده و در آن ۳ هزار کیلومتر راه ساخته است. این بندر به اندازه کافی برای رفت و آند تانکرها، کشتی های جنگی و رادارها بزرگ است و می تواند برای مواردی از این دست استفاده گردد.

در ادامه می توانید تصاویر سازه های شش ضلعی و دیگر تاسیسات ساخته شده در این مناطق را مشاهده کنید.

pic-31-w700

pic-32-w700

pic-33-w700

pic-34-w700

pic-35-w700

pic-36-w700

pic-37-w700

pic-38-w700

pic-39-w700

pic-40-w700

pic-41-w700

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود