ویدیویی که واکنش یک قوطی کنسرو در برابر گرمای مواد مذاب آتشفشانی را به تصویر می کشد [تماشا کنید]

ویدیویی که واکنش یک قوطی کنسرو در برابر گرمای مواد مذاب آتشفشانی را به تصویر می کشد [تماشا کنید]

جهانی که بر روی آن زندگی می کنیم، مملو از شگفتی ها و عجایب زیبا و باور نکردنی است. بشر هنوز نتوانسته در بسیاری از زمینه ها، رازهای کره خاکی را کشف کند و بسیاری از نکات در این رابطه، همچنان ناشناخته باقی مانده اند. از جمله مواردی که هنوز به کار بیشتر نیاز دارد، هسته زمین و مواد تشکیل دهنده آن است. شاید بتوان با بررسی مواد مذابی که از دهانه آتش فشان ها بیرون می آید، در این زمینه اطلاعاتی به دست آورد.

همانطور که احتمالا می دانید، مواد مذاب دارای دمای بسیار بالایی هستند و هر چیزی که بر سر راهشان قرار بگیرد را نابود می کنند. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، این دما بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ درجه سانتی گراد برآورد می شود. بنابراین این پدیده قادر است خسارت های زیادی به بار آورد.

برای بررسی بیشتر این موضوع، راه های زیادی وجود دارد. یکی از کارهایی که می توان انجام داد، قرار دادن یکی شی بر سر راه مواد مذاب و مشاهده واکنش آن در برابر گرماست. ویدیویی که در ادامه قرار داده شده، واکنش یک قوطی کنسرو در برابر گرما را نشان می دهد. این وسیله در اثر دمای بالا، منفجر شده و به کلی نابود می گردد. پیشنهاد می دهیم به تماشای این ویدیو بنشینید و از آن لذت ببرید.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود