کارهایی که با انجام آنها در دهه سوم زندگی، موفقیت های پایداری را تجربه خواهید کرد [بخش دوم]

آشنایی با ترفند استیو جابز

کارهایی که با انجام آنها در دهه سوم زندگی، موفقیت های پایداری را تجربه خواهید کرد [بخش دوم]

در بخش نخست این نوشته به برخی از فعالیت هایی اشاره شد که انجام آنها در دهه سوم زندگی می تواند نتایج بسیار خوبی را برای تمام دوران زندگی به همراه داشته باشد. در این بخش هم به ادامه همان مطلب پرداخته و سایر موارد را بر می شماریم.

از وقایع روز خوب آگاه باشید

67

در این دوران بسیار اهمیت دارد که در جریان اخبار مهمی که در پیرامون تان اتفاق می افتد باشید. این کار می تواند برای تان موقعیت هایی را به وجود آورد. البته باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که از منابع موثقی این اخبار را دریافت کنید و هر چیزی که در هر جایی می بینید یا می خوانید را باور نکنید. می توانید برای اطمینان از خبری که می شنوید کمی تحقیق کنید.

مطالعه کنید

1

شاید هیچ چیزی به اندازه مطالعه نتواند به اطلاعات شما بیافزاید. خواندن کتاب های داستان مخصوص بزرگسالان مانند داستان های دیکنز و سایر کتاب ها می تواند مفید باشد. واهمه آن را نداشته باشید که کتابی را که مطالعه می کنید کاملا مغایر عقاید و اعتقادات شخصی تان باشد.

مهم تر آنکه با خواندن کتاب سلول های مغز خود را بهتر به ادامه کارش وا می دارید.

هفته ای را که پشت سر گذاشته اید مرور کنید

یکی از کارهایی که بسیار توصیه می شود این است که مروری بر کارهایی که در هفته قبل انجام داده اید داشته باشید. توصیه می شود:

۱- چه کارهایی در هفته گذشته به خوبی انجام شدند؟ بابت آنها خود را تشویق کنید و این روند را ادامه دهید.

۲- چه کارهایی به خوبی انجام نپذیرفتند؟ توقف کنید، آن را تصحیح و اگر هم لازم است از فهرست کارهایی که انجام می دهید خارج شان کنید.

۳- بر اساس پاسخ هایی که به دو سئوال بالا داده اید می توانید برای هفته جدید برنامه ریزی هایی را انجام دهید.

به مسافرت بروید 

7

مهم نیست که چند بار در طول دهه سوم زندگی خود به مسافرت می روید اما اهمیت دارد که چگونه این کار را انجام می دهید.

تنها یک توریست نباشید بلکه به بازدید واقعی از مناطقی که می روید مبادرت کنید. بر نگاه و دید خود با دیدن چیزهای کوچک و بزرگی که در این جهان وجود دارد بپردازید.

تجربیات جدیدی کسب کنید و این را درخواهید یافت که جهان بزرگ تری وجود دارد. با سایر فرهنگ ها آشنا شوید. غذاهای مردمان سرزمین ها و مناطق مختلف دیگر را امتحان کنید. با انجام این کارها خودتان هم شگفت زده خواهید شد.

حتی برخی افراد می گویند گاهی هم بد نیست که با افرادی که اصلا آنها را نمی شناختید، همسفر شوید. با این کار ممکن است طرز تفکر تان در بسیاری از موارد تغییر کند.

به یک فعالیت اجتماعی رو آورید یا کاری که از حیطه کارهای  راحت روزمره تان خارج است را انجام دهید

10

از آنجایی که در دهه سوم زندگی اهمیت فراوانی دارد که بتوانید در میان جمع حاضر باشید و ناامنی احتمالی را ممکن است از چنین ارتباطاتی برای تان بوجود آید را کنار بگذارید، بهتر است که دایره ارتباطات خود را توسعه دهید.

با انجام برخی از فعالیت های اجتماعی قادر خواهید بود این ارتباطات جدید را شکل دهید. از جایی که عموما بعد از پایان فارغ التحصیلی بسیاری از گروه های دوستی از حالت اولیه خارج شده و روابط از هم گسیخته می شود بهتر است گروه های جدیدی از دوستان را در کنار خود داشته باشید.

به آموختن ادامه داده و آن را متوقف نکنید

7

گمان نکنید که با پایان تحصیلات دانشگاهی دیگر نیازی به آموختن چیزی ندارید. می توانید در برخی از دوره های آموزشی شرکت کرده و یا از طرق دیگر این کار را انجام دهید.

زمانی که استیو جابز از دانشگاه بیرون انداخته شد، در برخی از دوره های آموزشی از جمله خوشنویسی شرکت کرد که این کار تاثیر به سزایی در آینده کاری او خصوصا تایپوگرافی های کامپیوتری شخصی وی داشت.

در کنار کار اصلی خود که منبع اصلی درآمدتان است کارها و طرح هایی را  پیش ببرید که به آنها علاقه هم دارید

احتمالا در دهه سوم زندگی خود تقریبا هیچ زمان خالی در برنامه زندگی تان وجود ندارد. اما بد نیست که برای انجام یک بیزنس که ممکن است در آینده آن را در دست بگیرید، کمی فشار را برای امتحان کردن شانس خود در زمینه هایی که به آن علاقمند هستید وارد کنید. کارهایی در زمینه هایی چون غذا، مُد، نویسندگی و یا مربی گری را به فهرست کارهایی که انجام می دهید وارد کنید.

این زمانی است که شما می توانید در کنار داشتن یک کار روزانه ۹ صبح تا ۵ بعداز ظهر، با انرژی بیشتری نسبت به سایر دوران های زندگی خود، به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازید.

هر کاری که انجام می دهید، خاطره ای خوب از آن در ذهن خود به وجود آورید

34

بسیاری از افراد تلاش می کنند که زندگی ای مملو از خاطرات خوب داشته باشند اما در بسیاری از موارد به سمت یک تراژدی تغییر مسیر می دهند.

یکی از محققانی که برای بررسی این موضوع به نقاط مختلف جهان سفر و مطالعاتی را انجام داد، بر این باور است که زندگی، تعداد روزهایی نیست که در آن زیسته اید بلکه به تعداد خاطراتی است که در ذهن خود به جای گذاشته اید.

وی معتقد است برای اینکه بتوانید زندگی پر از خاطرات خوب داشته باشید، باید آن را از حالت روزمرگی خارج کرده و با این کار برای خود خاطرات بهتر و بیشتری باقی گذارید.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود